TJ

Direktlänk till inlägg 15 april 2017

Påskafton (i Ullared)

Av tj - 15 april 2017 23:00

 

Minst lika tidigt som i går om inte tidigare gick jag upp i dag för att åka till Ullared. Vanligtvis brukar vi aldrig ha bråttom i väg, men den här gången ville mamma väldigt gärna vara där så tidigt som möjligt. Det berodde säkert på den begränsade öppettiden så här i påsktider, att vi skulle få några timmar färre att handla på. Vi visste ju inte heller om det skulle vara mycket folk under påsk. Sanningen är att det var knappt något folk alls! Vi kunde gå rätt in i varuhuset och börja shoppa, vilket är lite ovanligt för vår del när vi är där. Det var en härlig känsla att kunna sträcka ut armarna och plocka till sig varor utan oro för att vara i vägen på något sätt. Upptäckte till och med nya hyllor som jag inte sett innan. Ja, det var onekligen en underbar shoppingtripp, med glatt sällskap och god mat. Efterrätten var jag visserligen inte särskilt nöjd med, men vad gjorde det …


Under hemfärden var jag så trött att jag somnade en stund. Först i Markaryd vaknade jag och möttes av ett vinterlandskap utanför bilfönstret! Fick nästan en chock och trodde först att jag fortfarande drömde, men det gjorde jag inte. Det snöade verkligen! Ja, det var så jag inte visste om jag skulle skratta eller gråta. Snö i mitten av april … jo, det klart att jag är medveten om aprilväder, men att det skulle komma så mycket snö hade jag inte kunnat föreställa mig. Det var ett ganska sorgligt inslag på den här roliga utflykten men men …

 

Vad hittade jag då i Ullared egentligen? Inte så mycket som jag från början hade tänkt mig, men ändå lite grann. Jag köpte lite filmer, däribland Fantastiska Vidunder och hur man hittar dem. Två böcker, Bert och skrynkliga tanten och Alice i Underlandet med illustrationer av Tove Jansson. Som ni redan vet är ju Alice en av mina barndomsfavoriter så när jag såg att det fanns illustrationer av Tove slog jag till. Den måste jag bara ha liksom! Bert blir en ju heller aldrig för gammal för så det blir en härlig myskväll skulle jag tro med läsning.


Parfym, nya solglasögon, träningskläder, USB-minne, gratulationskort, saker till hemmet och godis var ytterligare saker som hamnade i Ullaredskassen bland så mycket annat. För er som följer mig på Snapchat (skrivjeppe) fick ni några små uppdateringar emellanåt. Här i bloggen blir det bara en liten samlad bild, men den räcker egentligen gott och väl.


Tack för mig!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tj - 7 januari 2019 01:01

Vi har flyttat till ny domän. Nya inlägg ser ni här:   http://torejesper.blogspot.com/ ...

Av tj - 6 januari 2019 01:39


          Tjenare!!Ni som ännu inte har kikat in vårt nya ställe, gör gärna det. Där fortsätter TJ andan och vi har nya saker planerade, just nu finns ännu ett nytt videoklipp ute!       https://torejesper.blogspot.com/   Ha det...

Av tj - 30 december 2018 23:45

Så närmar vi oss midnatt och årets sista dag är kommen. Det har verkligen varit ett mycket händelserikt år på många sätt vilket jag redan skrivit om i det förra inlägget. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att tacka för alla de här åren på bloggpl...

Av tj - 29 december 2018 23:47

    http://torejesper.blogspot.com/           ...

Av tj - 25 december 2018 15:49

  Hoho! Då har det äntligen lidit mot jul och jag inser verkligen hur lite jag bloggat den här månaden och helt gått upp i en massa annat. Till exempel har jag den senaste veckan träffat flera vänner och bytt julklappar, eller har vi ätit god mat...

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards