TJ

Alla inlägg under april 2017

Av tj - 16 april 2017 20:00

 

En skulle mycket väl kunna tro att påskdagen blivit den nya långfredagen som den var förr. Att man inte fick göra någonting utan bara sitta och glo. Det är i princip vad jag har gjort i dag. Inte orkat eller haft lust med något särskilt. Bara tagit det lugnt. Väldigt skönt i och för sig, men jag känner mig ganska oproduktiv. Tur att det blev en promenad till slut, men fasen så kallt det är ute. Ska en verkligen behöva mössa i mitten av april?

 

 

Av tj - 15 april 2017 23:00

 

Minst lika tidigt som i går om inte tidigare gick jag upp i dag för att åka till Ullared. Vanligtvis brukar vi aldrig ha bråttom i väg, men den här gången ville mamma väldigt gärna vara där så tidigt som möjligt. Det berodde säkert på den begränsade öppettiden så här i påsktider, att vi skulle få några timmar färre att handla på. Vi visste ju inte heller om det skulle vara mycket folk under påsk. Sanningen är att det var knappt något folk alls! Vi kunde gå rätt in i varuhuset och börja shoppa, vilket är lite ovanligt för vår del när vi är där. Det var en härlig känsla att kunna sträcka ut armarna och plocka till sig varor utan oro för att vara i vägen på något sätt. Upptäckte till och med nya hyllor som jag inte sett innan. Ja, det var onekligen en underbar shoppingtripp, med glatt sällskap och god mat. Efterrätten var jag visserligen inte särskilt nöjd med, men vad gjorde det …


Under hemfärden var jag så trött att jag somnade en stund. Först i Markaryd vaknade jag och möttes av ett vinterlandskap utanför bilfönstret! Fick nästan en chock och trodde först att jag fortfarande drömde, men det gjorde jag inte. Det snöade verkligen! Ja, det var så jag inte visste om jag skulle skratta eller gråta. Snö i mitten av april … jo, det klart att jag är medveten om aprilväder, men att det skulle komma så mycket snö hade jag inte kunnat föreställa mig. Det var ett ganska sorgligt inslag på den här roliga utflykten men men …

 

Vad hittade jag då i Ullared egentligen? Inte så mycket som jag från början hade tänkt mig, men ändå lite grann. Jag köpte lite filmer, däribland Fantastiska Vidunder och hur man hittar dem. Två böcker, Bert och skrynkliga tanten och Alice i Underlandet med illustrationer av Tove Jansson. Som ni redan vet är ju Alice en av mina barndomsfavoriter så när jag såg att det fanns illustrationer av Tove slog jag till. Den måste jag bara ha liksom! Bert blir en ju heller aldrig för gammal för så det blir en härlig myskväll skulle jag tro med läsning.


Parfym, nya solglasögon, träningskläder, USB-minne, gratulationskort, saker till hemmet och godis var ytterligare saker som hamnade i Ullaredskassen bland så mycket annat. För er som följer mig på Snapchat (skrivjeppe) fick ni några små uppdateringar emellanåt. Här i bloggen blir det bara en liten samlad bild, men den räcker egentligen gott och väl.


Tack för mig!

 

 

Av tj - 15 april 2017 16:52


 
 

Av tj - 14 april 2017 19:45

 

Det blev att gå upp i ottan i dag och åka ut till landet för att fira påsk med familjen. Som så många gånger förr kretsade dagen kring väntan på påskbordet. Det var förberedelser med all matlagning och dukning som visserligen tog sin tid, men i stort sett väntade vi på att alla skulle anlända så vi fick äta. När alla väl var på plats åt vi gott, samtalade, och rastade hundarna. Ett ganska lugnt påskfirande som var väldigt trevligt. Påskäggen hade redan delats ut så det fanns ingen spänd väntan inför något sådant eller typ en äggjakt. Sådan spänning har vi vuxit ifrån. Firandet är därför inte detsamma som när man var barn, men det gör ju inte det mindre angeläget eller roligt att fira påsk. För mig innebär det mest god mat och trevligt umgänge. Allt det fick jag!


Nöjd sitter jag i soffan och väntar på Let’s Dance. Lär nog somna gott i kväll …

 


 

 

 

Av tj - 14 april 2017 16:37

Tjenare och glad påsk!

Idag har vi redan hunnit äta lite ägg, köttbullar och prinskorv etc
Sen har vi varit ute och gått lite i skogen, väldigt avslappnande:)

Men nog om det! J och jag ska försöka få till en ny design, då pratar jag om huvudbilden:)
Kanske vi kan få till en film med;)

Ha i ville fack som helst en fin långfredag!

Mvh/T

Av tj - 14 april 2017 11:33

 

Glad påsk då allihopa! Hoppas ni får en grym påskhelg   

 

 

Av tj - 13 april 2017 10:42

   

Dagen kan alltså inte börja bättre! Fick precis veta att min forskningsöversikt gått igenom och blivit godkänd! Åh, vad härligt … det känns oerhört bra att inte behöva tänka särskilt mycket på det, även om jag nu inte gjorde det. Det fanns ingen anledning att oroa sig i onödan. Då var jag mer orolig inför utlåtandet i Idéhistoria i vintras, men det var ju inga konstigheter det heller. Aja, nu ska jag inte skriva mycket om det här, men jag är så jäkla glad ;)


I dag är det skärtorsdag (då häxorna vanligtvis flyger till Blåkulla), och jag ska fortsätta plugga lite om bibliometri och återlämna lite böcker på biblioteket innan påsken så jag inte behöver tänka på det. Japp, och i kväll blir det pizza och Let’s Dance som en perfekt avslutning på pluggveckan. Längtar dit!


Ha en bra dag!

 

 

Av tj - 12 april 2017 11:00

 

Dymmelonsdag innebär att påsken är på ingång, men jag tänkte inte ägna den någon särskild uppmärksamhet mer än påpeka att det är dymmelonsdag. För er som kanske sparar er med godis och det lilla goda innan påsken har från och med i dag ”tillåtelse” att börja äta. Jag har som regel att inte äta något godis innan dymmelonsdagen, och helst ska jag vänta till skärtorsdagen, men det är ju svårt. Speciellt när påskäggen anlände redan i går!


Vad göra? Ja, jag läser väl lite bibliometri och hoppas på det bästa. Sedan håller jag tummarna för T att han och hans lag vinner turneringen. Det kommer säkert gå jättebra!


Önskar alla en bra dag!

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards