TJ

Direktlänk till inlägg 16 juni 2017

Väldigt rolig torsdag

Av tj - 16 juni 2017 00:13

 

I dag blev det ett kärt återseende av en tidigare studiekamrat och författarkollega som en del av er kanske kommer ihåg från 2014 - Björn. Vi tog en fika på Askelyckan och fick tillfälle att berätta vad som hänt under det senaste året. Sedan tog vi en promenad till Växjösjön. Det var faktiskt riktigt kul även om vi inte hann vara så länge för vi hade båda saker inbokade.

 

Direkt efter träffen tog jag mig till Teleborgs slott för att möta upp Emma och hade picknik. Vi passade också på att fotografera en del såklart. Därefter promenerade vi hem till henne en stund innan jag fortsatte min promenad. Det har varit en härligt varm dag och äntligen åker shortsen på. Ingen riktig sommar förrän det händer om ni frågar mig.


Under kvällen har jag tittat på Polarpriset. Jag tycker väldigt mycket om pristagarna, särskilt Sting vars musik jag tror vi alla har en relation till. Wayne Shorter är en lika imponerande gestalt även om jag inte själv lyssnar på honom. Det behöver man ju inte göra för att inse värdet i det han gör, eller hur? Efter programmet såg jag filmen Tammy med Melisa McCarthy i huvudrollen, och den var helt okej även om det kanske inte var hennes bästa roll. Kan kanske prata mer om den någon annan gång. Är inte direkt upplagd för en vidare recension just nu.

 

Nåväl, det blir en liten bildbomb som avslutning på den här roliga och trevliga torsdagen. Det är faktiskt en av de bästa torsdagarna jag har haft nu när tänker efter. Jag vet inte varför men torsdagar brukar vara tråkiga eller något dystra, allvarliga på något sätt. Men i dag var det ren glädje och det gjorde mig gott. Tack!  

 

           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tj - 7 januari 2019 01:01

Vi har flyttat till ny domän. Nya inlägg ser ni här:   http://torejesper.blogspot.com/ ...

Av tj - 6 januari 2019 01:39


          Tjenare!!Ni som ännu inte har kikat in vårt nya ställe, gör gärna det. Där fortsätter TJ andan och vi har nya saker planerade, just nu finns ännu ett nytt videoklipp ute!       https://torejesper.blogspot.com/   Ha det...

Av tj - 30 december 2018 23:45

Så närmar vi oss midnatt och årets sista dag är kommen. Det har verkligen varit ett mycket händelserikt år på många sätt vilket jag redan skrivit om i det förra inlägget. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att tacka för alla de här åren på bloggpl...

Av tj - 29 december 2018 23:47

    http://torejesper.blogspot.com/           ...

Av tj - 25 december 2018 15:49

  Hoho! Då har det äntligen lidit mot jul och jag inser verkligen hur lite jag bloggat den här månaden och helt gått upp i en massa annat. Till exempel har jag den senaste veckan träffat flera vänner och bytt julklappar, eller har vi ätit god mat...

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards