TJ

Alla inlägg under juni 2017

Av tj - 26 juni 2017 15:19

Tjenare! Allt med päron i rubriken bara för bilden såklart;).

Så med det sagt! Nu har jag precis slutat jobbet för idag, imorgon får jag en liten sovmorgon, det är alltid skönt :).

Idag har det, som de flesta dagar, spelats Wii på fritids. Det som är den klara favoriten är "wiiparty"som dels består av många småspel, men också längre 1-timmars spel.

Nu tänkte jag mig en spontan shoppingtur i Karlskrona och sen får vi se vad dagen har i turen.

Lite senare kommer också en "finn ett fel" där man ser två bilder och på en av dem finns ett fel, ja ni vet hela den rundturen....:D!

Ha det gött så hörs vi mera under eftermiddagen och kvällen :)


Lite kul måste man ju få ha;)!

     


Av tj - 25 juni 2017 00:08

Tjenare och godkväll på er!
Idag, dagen efter midsommar så har vi avslutat vår tävling, en tävling dom påbörjades igår. Inte på bloggen utan här hemma med oss som var med allts å ;).
Ett sorts minnestest skulle man kunna säga. Efter 3 omgångar kom jag tillslut 2:a och fick ett nytt snyggt linne tillsammans med shampoo. Väldigt bra enligt mig, ettan fick ett par nya löparskor;)

Kan ta bild på det och visa nu med.

Godnatt så hörs vi sen!


 

Av tj - 23 juni 2017 22:41

 

Midsommarafton börjar lida mot sitt slut, en högtid som alltid firas ute på landet hos mormor. Det beror inte bara på midsommar utan det faktum att både mormor och morbror fyller år i dessa dagar, så det blir sill, grillning och jordgubbstårta. I år fanns det förvisso planer att ändra denna tradition, men idéerna fick inte riktigt fäste utan det hela föll tillbaka i ett traditionellt mönster. Att göra något annat var helt enkelt för vågat, nästintill förbjudet. Nej, jag bara skojar, men visserligen kan det ligga något i det. Det är lätt att falla i gamla mönster, och för att bryta sådant måste man vara modig och faktiskt vilja förändra saker och ting. Jag klagar å andra sidan inte. I mitt fall var det välkommet med miljöombyte, och nu träffas vi sällan jämfört med innan, så jag tyckte det här var otroligt trevligt.


Trots att det regnat halva dagen och sillen smakade konstigt, förmodligen för att den legat för länge i blöt, så har det varit väldigt trevligt. Det var gott med grillat och gott med tårta, och som avslutning gick jag och mormor en rask promenad i skogen. Det gick verkligen undan. Jag var först orolig att jag gick för fort. Jag älskar ju när det går fort framåt, men hon klagade inte. Ett tag var det till och med hon som drog mig. Förträffligt!


Nu ser jag fram emot lite läsning innan jag släcker lampan. Har varit lite trött i dag ska erkännas. Gick upp tidigare än vanligt för att packa och resa. På vägen hälsade jag på farmor som bjöd på tårta. Det var ett lika trevligt inslag det. Nåväl, dags att avrunda. Jag önskar er alla en glad och trevlig midsommar! Tack för i dag! 

 

 

Av tj - 23 juni 2017 08:48

Godmorgon på er alla denna fredag!
Hör lite fåglar sjunga och ser någon liten solstråle som letar dig in:) idag, om vädret är gint, ska vi åka till midsommarfirandet vid evedal här i Växjö. Där brukar det vara en hel del som samlas och dansar och sjunger :).

Igår var det en väldigt lugn torsdag. Det bjöds på jordgubbar på jobbet och vi spelade Wii och såg film. Vi har min kusin och familj på besök så jag tror inte jag hinner lägga upp en special idag dock:/.

Men ha en riktigt trevlig midsommar så hörd vi!:D
Mvh/T

Av tj - 21 juni 2017 22:10

 

Årets längsta dag är här! Hade sett fram emot en ljummen kväll, men det är inte vidare varmt just nu när solen gick ner. Det blir till att njuta av kvällen inomhus. Annars har det varit en härligt varm dag och en liten lille-midsommar med jordgubbar och glass. Riktigt gott att leva!

 

 

Av tj - 21 juni 2017 00:15

 

Åh, i dag har jag varit tröttare än vanligt så måste nog lägga mig snart. Har börjat vända på dygnet och det var nog bland det dummaste jag gjort på länge. Trots att jag sover bort morgonen är jag ändå trött. Det är inte alls roligt. Måste skärpa mig!


Jag fick i alla fall en trevlig lunch med pappa på Hennings. Vi hann ventilera om våra kommande planer och sådant som hänt. Under eftermiddagen har mest softat. Påbörjat en spännande bok om en flygplansolycka som upptagit min tid. I övrigt finns det inte mycket att skriva om.


God natt!

 

 

Av tj - 19 juni 2017 23:15

Hallå där!

   

Hur mår ni denna vecka? Många av er har kanske äntligen påbörjat ert sommarlov eller semester, några har kanske börjat sommarjobba. Mitt ”sommarlov” har i alla fall börjat på allvar. Äntligen är allt klart och jag kan pusta ut och ta det lugnt. Det är också något jag precis håller på med. Ta det lugnt alltså. Det senaste är jag kryper upp i soffan och läser några timmar, går ut och promenerar eller registrerar mig på dejtingappar här och var …

 

Jag har i flera år varit ganska omottaglig och bara haft ”karriären” i huvudet. Det är ingen hemlighet att jag gått in för det som jag tycker varit viktigt för mig även om jag klart varit avundsjuk på flera kärlekspar i min omgivning. Vissa av dem håller fortfarande ihop så det ger mig hopp. Annars har jag ganska dåliga erfarenheter av kärleksrelationer i min omgivning, men det har å andra sidan inte påverkat mig något särskilt. Jag går seriöst runt och intalar mig själv att snart händer något storartat. Det är ju ganska absurt, men är det inte sådan den naiva kärleksföreställningen fungerar. Att vi väntar på att något ska hända, men en förutsättning kan ju då vara att öppna upp sig för möjligheterna.

   

Jag märkte direkt när jag öppnade upp hur intresset började växa, och jag uppskattade verkligen uppmärksamheten. Först kände jag mig dock konstig eftersom jag inte är van vid sådan typ av bekräftelse, men man vänjer sig. Nu är det ganska kul och jag ser det här som ett sätt att söka vänner och en riktigt bra vänskap som kan leda till kärlek. Om inget annat förberedning inför kärlek. Att satsa på förhållande direkt vet jag inte om det blir vidare lyckat, främst för att förhållande låter så allvarligt och kräver särskild ansträngning, medan det i vänskap ligger potentiella möjligheter. Tror jag börjar i den änden och ser vart det leder. Resan kan börja!

   

I går var jag med T några timmar och då spelade vi in en ny video som jag verkligen ser fram emot att se. Det är T som redigerar den så jag vet ingenting. Garanterat är det inget som ni tidigare sett vilket troligen kommer uppskattas. Jag tänkte själv ta mig i kragen och spela in lite filmer. Det är ju under sommarmånaderna jag verkligen ska passa på. Yes, det lär bli hur bra som helst.

 

God natt!

 

 

Av tj - 19 juni 2017 22:43

Tjenare! Idag har jag börjat jobba på redigeringen av vår nya film. Det blir lite annorlunda än de flesta filmer och jag hoppas resultatet blir bra. Mera om det längre fram ;)!


Idag har vi badat i härstorp med barnen. De har fångat såna småfiskar och vi såg en vattensnok med.


Vi har hunnit med brännboll med, dock var det ju så himla varmt idag så det var inte så många med


Nu ska jag lägga mig så nu är det godnatt och så hörs vi imorgon :)


 


In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards