TJ

Alla inlägg under juni 2017

Av tj - 18 juni 2017 00:30

Hej hej!

 

Nu har jag ägnat två dagar med minimal datortid. Detta eftersom jag praktiskt taget suttit vid datorn hela året. Tänkte att det vore nyttigt och positivt att göra något annat. I stället har jag börjat läsa skönlitteratur igen vilket känns underbart. Har även påbörjat min hög av tidningar som jag ännu inte hunnit läsa. Jag har också tittat lite på film och tränat.

 

Kan säga att jag blivit klar med mitt fördjupningsarbete i Idéhistoria också. Ska läsa igenom allt en extra gång innan jag lämnar in det bara. Det om något känns helt fantastiskt. Nu är jag snart fri! Ser fram emot en härlig sommar nu där en hel del kan hända … 

 

 

Av tj - 17 juni 2017 20:42

Hej på er och glad lördag.
Idag har det varit trädgårdsfest och det för kusiner för pappas sida. Det har varit ett 30-tal som kom.:) har stått för musiken samt "överradkningsorchestern" dom kom och spelade en tid :D en super trevlig dag och dr t hoppas jag ni också haft:)!

Mvh/ T

Av tj - 16 juni 2017 00:13

 

I dag blev det ett kärt återseende av en tidigare studiekamrat och författarkollega som en del av er kanske kommer ihåg från 2014 - Björn. Vi tog en fika på Askelyckan och fick tillfälle att berätta vad som hänt under det senaste året. Sedan tog vi en promenad till Växjösjön. Det var faktiskt riktigt kul även om vi inte hann vara så länge för vi hade båda saker inbokade.

 

Direkt efter träffen tog jag mig till Teleborgs slott för att möta upp Emma och hade picknik. Vi passade också på att fotografera en del såklart. Därefter promenerade vi hem till henne en stund innan jag fortsatte min promenad. Det har varit en härligt varm dag och äntligen åker shortsen på. Ingen riktig sommar förrän det händer om ni frågar mig.


Under kvällen har jag tittat på Polarpriset. Jag tycker väldigt mycket om pristagarna, särskilt Sting vars musik jag tror vi alla har en relation till. Wayne Shorter är en lika imponerande gestalt även om jag inte själv lyssnar på honom. Det behöver man ju inte göra för att inse värdet i det han gör, eller hur? Efter programmet såg jag filmen Tammy med Melisa McCarthy i huvudrollen, och den var helt okej även om det kanske inte var hennes bästa roll. Kan kanske prata mer om den någon annan gång. Är inte direkt upplagd för en vidare recension just nu.

 

Nåväl, det blir en liten bildbomb som avslutning på den här roliga och trevliga torsdagen. Det är faktiskt en av de bästa torsdagarna jag har haft nu när tänker efter. Jag vet inte varför men torsdagar brukar vara tråkiga eller något dystra, allvarliga på något sätt. Men i dag var det ren glädje och det gjorde mig gott. Tack!  

 

           

Av tj - 15 juni 2017 22:00

Tjenare!
Mycket folk på badet idag då vi gick till badet vid brunshotellet idag med barnen på fritids.
Det är andra gången vi är där och lila trevligt som förra gången. :)

Imorgon är det en väldigt fin dag och det är fredag;)!
Denna helgen vänta bland annat en spelning på trädgårssfest hemma:). Kommer bli väldigt kul och hoppas att vädret är med mig bara.....:)

Nu ska jag sova så nu får ha en trevlig fortsatt bra kväll :)!

Mvh/T

Av tj - 14 juni 2017 00:31

 

Sitter precis och läser igenom två vykort som skickats från mina vänners utlandsresor. Det ena från Frankrike och det andra från Italien. Det från Frankrike kom visserligen för någon vecka sedan men jag skrev nog aldrig om det. Var ju ganska upptagen med annat då. Men jag passar på nu att tacka och njuta av det ni skrivit. Blir verkligen sugen på att resa någonstans själv. Frågan är vart …


I dag har jag tagit det lugnt och läst igenom mitt idéhistoriska fördjupningsarbete och konstaterat att det fattas inledning och avslutning, något jag tänkte fila på i morgon. Den andra uppgiften lämnade jag in i går och det känns så jäkla skönt ska ni veta. Haft stor prestationsångest i skrivandet så det tog tid innan jag kände mig nöjd med texten. Jag är fortfarande inte helt nöjd, men det är ändå tillräckligt bra för inlämning så nu håller jag tummarna för ett gott betyg.

 

Jag har också ägnat några timmar åt att sörja författaren Ulf Stark som gick bort i dag. Hans berättelser är en del av min uppväxt. Framför allt Kan du vissla Johanna? vars filmatisering sänds varje år på julafton och som jag alltid tittar på. Det är dock inte alltid jag hinner se slutet eftersom familjen brukar göra i ordning julbordet direkt efter Kalle Anka, men några gånger hinner jag. Dårfinkar & Dönickar, Min syster är en ängel och När pappa visade mej världsalltet är andra fantastiska berättelser. En mycket bra författare finns tyvärr ej mer …


Dags att lägga sig! Vi hörs av …    

 

 

Av tj - 13 juni 2017 20:27

Tjenare!! Tisdagen avklarad och idag har det blivit mycket Wii på jobbet då barnen tycker mycket om det. Favoriten idag var tydligt kurragömma. På Wii så funkar det såhär.
Man gömmer alla kontroller för de andra spelande. Sen får de komma in och försöka hitta de olika ställena där de är gömda. Kontrollerna låter varje 10 sekund för att hjälpa de som letar på traven.

Imorgon hoppas vi på bra väder så att vi kan bada;)!!

Maten för ikväll blir bland annat potatismos:)

Av tj - 11 juni 2017 23:50

 

Så var ännu en helg förbi! Det går fort nu tycker jag. Fortare och fortare så man inte hinner med. Snart har halva juni gått och jag håller fortfarande på med mina uppgifter. Men de befinner sig i slutskedet. Den uppgiften som gav mig ångest är strax klar. Det är referenser och ett avslut som ska till innan jag lämnar in det, vilket blir i morgon. Tanken var att det skulle bli i dag, men jag är lite trött just nu och ser suddigt att jag är rädd att skriva fel saker. Bäst att skriva det sista i morgon i stället. Ser alltid text suddigt när ögonen är trötta. I övrigt har jag tagit det lugnt, kollat en hel del på tv medan jag sorterat tankarna kring mina uppgifter vilket varit bra avkoppling.


I fredags träffade jag Malin så vi fick ventilera våra tankar om vårens händelser. Vi pratade i några timmar. Det blev dock inte lika länge som det brukar för jag blev ganska trött efter middagen. Kan ha varit spänningar efter veckan som släppte. Men vi fick i alla fall en hel del sagt och det är jag glad för.


Ja, det var min helg. Ni hade säkert massa aktiviteter för er och det gläder mig. Det är skönt att sommaren äntligen är här (även om det regnat). Önskar er allt gott!  

 

 

Av tj - 10 juni 2017 13:14


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards