TJ

Alla inlägg under juli 2017

Av tj - 11 juli 2017 13:09

 

Ursäkta sen uppdatering, men jag har bland annat varit på Vallarna i Falkenberg och sett buskisgänget sätta upp föreställningen Soldat Fabian Bom. En del av er kanske har sett Nils Poppes gestaltning och älskar den förmodligen. Jag kan försäkra er att årets nya gestaltning blev väldigt lyckad och jag skrattade gott. Nästan så att det äntligen tog sig efter många år av liknande historier och uppsättningar. Dag-Otto Flink har också varit med alldeles för mycket om ni frågar mig. Jag tycker självklart mycket om Dag-Otto, men någon gång vill jag se Jojje Jönsson i något annat. Det är ju roligt att se skådespelare utvecklas. Tror faktiskt Jojje tyckte det här var kul. En stor eloge till en underbar ensemble med veteraner som Siw Carlsson och Annika Andersson, tillsammans med nykomlingar (på Vallarna) som Mia Poppe och Niclas Strand.


Under helgen har jag varit hos både pappa och farmor, där vi ägnat oss åt en mängd aktiviteter förutom trippen till Halland. I söndags kom äntligen sommaren tillbaka varför vi satt ute och solade en lång stund. Det var riktigt härligt. Egentligen kom jag hem redan i går, men kände mig inte riktigt upplagd för att blogga direkt. Hade lite annat att stå i!


Men nu är jag hemma igen och ser fram emot en arbetsam vecka där jag får lite kreativt gjort. Hoppas ni har det bra. Det har jag!

 

 

Av tj - 11 juli 2017 00:21

Hej och tjenare!!

Godkväll är det ju just nu men ändå.. Hur har det varit med er sen vi hördes sist då? Jag har i alla fall haft första jobbdagen på över en vecka då jag varit sjuk... Tro mig att när jag säger,,, jag var väldigt trött när jag kom hem. Alla ljud och att vara på benen igen och röra sig och allting, det tog några timmar innan jag lagade mat hemma sen ;)

Nog om detta. Det har ju varit Tosia i Ronneby. Det är väl ungefär det som händer här en gång om året. Lite som karloskar-dagarna i Växjö. Tivoli, musik på scenen och mycket salustånd över hela centrum.
Hittade honung som faktiskt var god, ett stort plus! Men nu får ni väl kolla in den lilla filmen jag gjort om detta år och så hörs vi senare idag :)


 

Av tj - 7 juli 2017 23:30



Tjere på er!
Detta blir idag mitt fredagsinlägg ;)

Denna an har det inte hänt så mycket då jag vart sjuk. Det är ännu tråkigare att det, precis denna helgen skulle vara Tosia bonnemarknad, med musik och allting.. Får hoppas på att jag mår bra igen imorgon typ.... För på söndag ska jag på rollspel  så då måste jag vara frisk


Jag har också börjat planera min födelsedagsfest som kommer nu nästa vecka. Ska ju dock inte avslöja alltför mycket vad jag ska göra inför den då det finns dem av dem som läser bloggen här ju^^

Sista veckan innan semestern börjar också och då får vi väl se vad som händer :)

 

Av tj - 7 juli 2017 16:08

 

Tänk dig hur livet skulle vara om du var en fånge i din egen kropp, helt utan förmåga att göra dig hörd för din kropp svarar dig inte. Men du är fullt medveten om vad som händer runt omkring dig och du kan tänka klart … kruxet är bara att ingen förstår det! Ja, det här är verkligen en skrämmande tanke, och för en del är den en verklighet. Jag håller precis på att läsa Martin Pistorius biografi När jag var osynlig som handlar om att vara fast i sin egen kropp. En vilt främmande sjukdom griper tag om Martin och gör att han successivt tynar bort från sin familj. Han dör inte, men han blir funktionshindrad och går inte att kommunicera med, eller rättare sagt han svarar inte gentemot kontakt. Ett tag var han på riktigt borta, men så en dag återfår han medvetandet, men kan inte berätta detta. Han är nämligen fånge i sin egen kropp. Det är tack vare enorm viljestyrka och lång rehabilitering som Martin börjar ta kontroll över sitt liv igen. Hittills är jag bara halvvägs i berättelsen, men historien griper tag om mig. Den ger mig insikter om hur illa många funktionshindrade behandlas och att vi många gånger drar förhastade slutsatser ifråga om hur de har det. En väldigt lärorik bok som också väcker en del tankar om att vara isolerad rent generellt. Skulle rekommendera den vidare.


Nu är det inte många timmar kvar tills tåget går. Jag tänkte hälsa på pappa. Vi ska tillsammans med hans fru och farmor till Vallarna och se buskis. Det vet ni ju vid det här laget att vi brukar göra, så det kommer knappast som en överraskning. Tanken var att jag skulle hitta en lämplig tid att recensera de två filmerna vi såg i helgen, men den tiden har jag ännu inte fått. Det är mycket som skulle önskas göras, men som ännu inte blivit av. Jag antar att nästa vecka lär bli en sådan där jag gör klart det jag har påbörjat. Låter som en väldigt bra idé.


Nåväl, det här var allt för mig tills vidare. Vi hörs!

 

Av tj - 7 juli 2017 15:59

Tjenare! Det känns som att febern har lagt sig och med hjälp av hostmedicin också det har börjat avta. Kunde sova under natten :) idag har jag fått hem ännu en beställning från wish:) De verkar bara ramla in ;) ett snyggt sken runt dörren är resultatet och med alla olika färger och andra inställningar som de svenska led-rören inte har:) mycket nöjd!

Av tj - 6 juli 2017 00:43

Är vi redan framme vid mitten av veckan? Trots att jag inte gjort så himla mycket de senaste dagarna går tiden. Det kan kännas stressande för en som vill få mycket uträttat, men jag väljer just nu att ta det lugnt och inte jäkta med något. Det blir en lugn morgon och förmiddag med läsning. Under två eftermiddagar har jag städat och donat med lite saker i lägenheten. Jag följer också det som händer i Almedalen och kommer lyssna på alla partiledartal då jag finner det lämpligt för att få ett grepp om det politiska samtalet. Tittar gärna på debatter och seminarium också, men hittills har det varit av måttligt intresse den här gången så där kan jag ägna mig åt annat.


Jag tänkte nämligen snart ta tag i mitt skrivande igen. Läste nyligen igenom mitt senaste utkast som snart är ett år gammalt och blev uppriktigt överraskad över vilket vackert språk berättelsen har. Känner mig väldigt sugen på att fortsätta, men jag måste också arbeta vidare med persongalleriet och utveckla karaktärerna innan jag kan fortsätta. Men jag bör verkligen sätta mig ner och ta mig tid att skriva.


Ja, det blir säkert bra när jag väl kommer igång. Tror det gör mig gott också faktiskt. Hoppas ni har det bra vad ni nu än gör och tar vara på de tillfällen vi får att vara ute. Jag försöker själv ta mig ut när det spricker upp. Sådant mår själen bra av, det är min filosofi … Vi hörs!

 

 

Av tj - 5 juli 2017 17:48

 

Av tj - 3 juli 2017 18:30

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards