TJ

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2017

Bättring ... Biodejt ... Ny tv

Av tj - 14 augusti 2017 23:12

God kväll!


Äntligen har febern gått ner och jag dras bara med lite lätt bultande huvudvärk. Det har varit en seg helg med inte många knop vilket kanske var väntat med tanke på att jag varit sjuk. Men det gick å andra sidan ingen nöd på mig där jag låg i soffan och läste. Fast det hade klart varit roligt att kunna ägna helgen åt något annat. Till exempel hjälpa min mormor som bestämt att byta bostad och separera från sin sambo. Jag har lite dåligt samvete för att jag inte kan göra något företagsamt men det är som det är! Jag tvangs ligga där jag låg.


Men under söndagen kände jag mig så pass bra att jag orkade gå på bio och se skräckfilmen Annabelle 2. Den hade jag ju längtat att se och bokat plats i tid. Men det sorgliga var att jag inte hade någon att gå med. Har inga vänner som föredrar att se skräck så det fanns inget att göra. Men under dagen hörde en kille som jag chattat med en tid av sig och ställde upp. Det blev alltså en biodejt vilket var väldigt trevligt. Det var beundransvärt att han ställde upp eftersom han praktiskt taget var livrädd under hela filmen. Jag erbjöd honom handen till slut som stöd och det verkade lugna honom. En stor eloge till honom för att han ens ställde upp. Efteråt tog vi en promenad innan hans buss avgick. Det kändes mycket bra även om vi inte hann prata så mycket som man kanske hade önskat. Jag kan därför inte säga mycket om mina uppfattningar eftersom jag behöver mer information och spendera mer tid med honom. Nåja, jag är glad att jag kom ut från lägenheten några timmar i alla fall. Var alldeles utmattad när jag kom hem sedan så jag somnade drygt en timme efter.

 

I dag vaknade jag inte förrän kl. 11 vilket är alldeles för sent! Visst var det skönt med sovmorgon, men 11 tycker jag är lite för länge. Jag kände mig inte utvilad heller med mitt bultande huvud, utan fick vänta drygt två timmar innan tabletterna gjorde verkan och jag orkade göra något vettigt. Hade tänkt träffa Emma en stund i dag och hjälpa henne med sitt wii, men orkade inte. Det var nog ett klokt beslut för snart fick vi en ny tv som mormors (snart f d) sambo bar in i vardagsrummet, och jag fick i uppdrag att koppla in den medan han, mamma och mormor inhandlade saker till mormors lägenhet i stan. Egentligen hade jag väl ingen lust, men jag gjorde det i alla fall. Det här är en tillfällig gåva från morbror och den tas tacksamt emot. Förmodligen är väl jag och mamma bland de sista hushållen som haft en tjock-TV, om inte det sista hushållet. Det är därför lite sorgligt att slänga ut den gamla tv:n som i tolv år förgyllt vår vardag och stått för underhållningen. Men allt har sin tid och det är verkligen dags för en ny tv vid det här laget. Hela tekniken var ju föråldrad. I veckan ska jag koppla in en ny dvd också vilket kommer bli väldigt intressant. Ska bara köpa en HDMI-kabel först.


Yes, det var allt för mig! Vi hörs!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tj - 7 januari 2019 01:01

Vi har flyttat till ny domän. Nya inlägg ser ni här:   http://torejesper.blogspot.com/ ...

Av tj - 6 januari 2019 01:39


          Tjenare!!Ni som ännu inte har kikat in vårt nya ställe, gör gärna det. Där fortsätter TJ andan och vi har nya saker planerade, just nu finns ännu ett nytt videoklipp ute!       https://torejesper.blogspot.com/   Ha det...

Av tj - 30 december 2018 23:45

Så närmar vi oss midnatt och årets sista dag är kommen. Det har verkligen varit ett mycket händelserikt år på många sätt vilket jag redan skrivit om i det förra inlägget. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att tacka för alla de här åren på bloggpl...

Av tj - 29 december 2018 23:47

    http://torejesper.blogspot.com/           ...

Av tj - 25 december 2018 15:49

  Hoho! Då har det äntligen lidit mot jul och jag inser verkligen hur lite jag bloggat den här månaden och helt gått upp i en massa annat. Till exempel har jag den senaste veckan träffat flera vänner och bytt julklappar, eller har vi ätit god mat...

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards