TJ

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2017

Träffar i två olika former

Av tj - 12 oktober 2017 23:00

Hej hej!


Det var några dagar sedan jag skrev och egentligen har det inte hänt sådär jättemycket av intresse för en bredare allmänhet, men jag fick i går tillfälle att ”dejta” min far, med andra ord träffa honom och få till ett fördjupat samtal om lite allt möjligt. Med åren har jag kommit underfund med att vi är ganska lika, men samtidigt så olika, och detta har varit ett litet hinder i vår kommunikation under min uppväxt. Av olika anledningar har vi haft en relation där vi inte riktigt kunnat prata med varandra, utan vi har mer handlat i olika situationer och skrapat på ytan kommunikationsmässigt. I vuxen ålder har jag emellertid försökt hitta verktyg för att närma mig honom på ett mer djupare plan.

 

Jag är komplicerad på det viset att jag gärna tränger mig in i folks inre och fiskar efter samtalsämnen och tankar som kan få mig att förstå hur människor upplever sin tillvaro och hur de förstår världen runt omkring dem. Det säger sig självt att detta kan te sig skrämmande för de flesta, och det är inte min mening att skrämmas, men jag kan inte hjälpa att jag finner ytliga samtalsämnen ointressanta i längden. Det är därför jag är tacksam för mina vänner och andra bekantskaper som verkligen vill prata och tänka tillsammans med mig. Det gläder mig att jag börjar lära känna min far nu för han är en väldigt intressant man.

 

I dag har jag förutom studierna lunchat med en otroligt spännande människa ute vid Linnéuniversitetet, faktiskt samma man som jag hade en kaffeträff med för några veckor sedan. Vi har haft regelbunden kontakt sedan dess och han har många fina och bra egenskaper som jag attraheras av och som jag ser hos en tillkommande. Det var därför naturligt att fråga om han ville luncha med mig … och det ville han! Det hela blev väldigt lyckat som jag ser det. Vi fick möjlighet att prata om vår utbildning och hur vi ser på det här med relationer. Där upptäckte jag att vi tänkte ungefär likadant vilket självklart väckte mitt intresse. På vägen hem svävade jag på moln kändes det som. Väldigt intressant! Jag hoppas verkligen vi får tillfälle att träffas fler gånger.


Hoppas ni har det bra i det kalla höstvädret! Ta hand om er!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tj - 7 januari 2019 01:01

Vi har flyttat till ny domän. Nya inlägg ser ni här:   http://torejesper.blogspot.com/ ...

Av tj - 6 januari 2019 01:39


          Tjenare!!Ni som ännu inte har kikat in vårt nya ställe, gör gärna det. Där fortsätter TJ andan och vi har nya saker planerade, just nu finns ännu ett nytt videoklipp ute!       https://torejesper.blogspot.com/   Ha det...

Av tj - 30 december 2018 23:45

Så närmar vi oss midnatt och årets sista dag är kommen. Det har verkligen varit ett mycket händelserikt år på många sätt vilket jag redan skrivit om i det förra inlägget. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att tacka för alla de här åren på bloggpl...

Av tj - 29 december 2018 23:47

    http://torejesper.blogspot.com/           ...

Av tj - 25 december 2018 15:49

  Hoho! Då har det äntligen lidit mot jul och jag inser verkligen hur lite jag bloggat den här månaden och helt gått upp i en massa annat. Till exempel har jag den senaste veckan träffat flera vänner och bytt julklappar, eller har vi ätit god mat...

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards