TJ

Alla inlägg under oktober 2017

Av tj - 20 oktober 2017 20:45

Tjenare!!!!!!!!

Idag såg vi filmen "Kalle och chokladfabriken" efter mellanmålet. En härlig fredag och massage hade vi också innan mellanmålet. Det är faktiskt något nytt som vi börjat med. Vi har kört det nu denna veckan och det har varit väldigt uppskattat faktiskt.


Imorgon, lördag, så går "Växjö marathon 2017" av stapeln och då ska de springa hela 8 varv runt Växjösjön och runt sjön så kan det kanske vara 4.6 km. FATTA att de är trötta när de väl kommer i mål! Jag blir alltid imponerad över de som genomför de hela 8 varven och fortsätter och stå upp efterråt. .... .. 


Imorgon ska jag som vanligt hjälpa till med efteranmälningarna, det brukar komma in ca 100 st så imorgon räknar de med ca 480 st som ska springa och det är verkligen inte lite det!


Godnatt på er och sov gott!

 


   

Av tj - 19 oktober 2017 15:45

Tjenare och god eftermiddag !

Idag har vi varit på Bruket med hela fritidset och det var väldigt trevlig och samtidigt väldigt mycket barn!!!!
Det var ju inte bara barnen från oss utan det var ju andra där som var på "After school" så mycket ljud !

    Jag spelade lite pingis och snackade lite med gamla kollegor och hade det trevligt. Nu när vi kommit tillbaka så är det många som gått hem så nu samlas vi på det vanliga stället innan jag sen slutar för dagen!


Imorgon, fredag, så har vi wii/datortid/mobiltid och film efter mellanmålet. Det låter väl inte illa, det kan jag lugnt säga att barnen inte tycker heller!  


Ha en bra eftermiddag/kväll!


 

Av tj - 17 oktober 2017 10:15

Tjenare! Tänkte att det var dags för mig att prata om helgen! 


I helgen som varit så var vi alltså i Göteborg cch hälsade på min ena storasyster tillsammans med min och hennes familj. 

På lördagens när vi kom fram så åt vi en jättegod middag innan vi gav oss ut på en liten shoppingtur. Jag gick ut sen igen med resten av gänget som stannade inne första turen. Jag kan med säkerhet säga att du inte hinner se allt i Göteborg på bara några timmar..  


Sen hade vi till kvällen lite tv mys innan vi åt lite till innan vi gick och la oss. 
 En väldigt trevlig helg och tack för den!


Nästa gång jag ser dem så har de flyttat så det är lite spännande :)


Nu ska jag jobba så vi hörs!


 

Av tj - 16 oktober 2017 22:51

Det har gått riktigt bra i mormors nya lägenhet. Hon har kommit igång tycker jag och varje sak har nu fått sin plats. Visserligen är det mesta fortfarande nerpackat, men det är ju så det är i början. I helgen som precis varit packade jag upp de lådor med böcker som hon gjort i ordning till mig. Det var böcker i blandade ämnen, men ämnen som redan står sorterade i bokhyllorna så jag fick organisera om så det blev ordentligt. Det var kul faktiskt.


I övrigt har vi donat med diverse och utforskat promenadleder. I går var ute i huset nästan hela dagen och plockade. Det är otroligt vad saker man samlar på sig under en livstid, men men … Sakta betar vi av rum för rum.


Nu måste jag snart lägga mig så jag orkar upp i morgon. Då har jag min första intervju!

 

 

Av tj - 16 oktober 2017 22:18

 

Av tj - 14 oktober 2017 00:49

Vilken otroligt bra dag det har varit! Jag har lyckats fixa en del intervjuer till min uppsats (förutsatt att de inte drar sig ur …), och skrivit en del på metodkapitlet. Det blir alltså en del resande i länet de närmaste veckorna. I helgen kommer jag fortsätta läsa in mig på metoden jag ska använda medan jag hjälper mormor med det sista vad gäller flytten. Det var visst några lådor som jag skulle gå igenom.

 

Under kvällen har jag följt Idol och jag måste säga att de blir bättre och bättre för varje vecka. Till och med Kevin K imponerade varför han förtjänade lite extra poäng. Temat var kärlek och talangerna valde att dedikera sina låtar till olika personer. Medan Jemima fokuserade sina olyckliga kärlekar, hyllade Chris sin stora kärlek. Magnus valde att sjunga för sin dotter, Joakim sjöng om ett tidigare förhållande, Hanna hyllade sin bästa vän och Erika och Olivia hyllade sina föräldrar. Men det starkaste numret i kväll var enligt mig Gabriels hyllning till sin avlidne vän. Det gick direkt in i hjärtat och jag är verkligen glad att jag fick ge honom full poäng.


Några måste dessvärre få lite mindre. Noah som sjöng för en hemlig kärlek resulterade inte i något nytt. Jag tyckte det var lite tråkigt. Kevin K har stigit sedan förra veckan. Hans val att sjunga för alla som någon varit mobbade och stå upp för olikheter och egenvärden gick verkligen hem på många plan. Det var starkt och bra gjort. Den som å andra sidan fick lämna tävlingen var Olivia, vilket förvånade mig! Jag var så inställd på Noah den här gången. Men det visar hur fel man kan ha! 

 

 

Av tj - 13 oktober 2017 20:44

Hej på er!
Inte skrivit mycket denna veckan alls. Måndagen var som den brukar, utomhus på jobbet inte lite annat, tisdagen minns jag inte ens:D och den onsdag torsdag och idag har jag varit sjuk.

Tack och lov så har det blivit mycket bättre nu framåt kvällen!

Just nu ligger jag bara i ett bad och slappnar av. Till slutet av helgen ska vi ha besökt stan och träffat en av mina storasystrar och hennes familj. Det kommer verkligen att bli mysigt. :)

Förresten, kan ni fatta att det snart är jul och sen nyår... det har verkligen gått supersnabbt!

Ha det gött nu allesammans och ha en bra helg!:)
Mvh/T

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards