TJ

Alla inlägg under oktober 2017

Av tj - 12 oktober 2017 23:00

Hej hej!


Det var några dagar sedan jag skrev och egentligen har det inte hänt sådär jättemycket av intresse för en bredare allmänhet, men jag fick i går tillfälle att ”dejta” min far, med andra ord träffa honom och få till ett fördjupat samtal om lite allt möjligt. Med åren har jag kommit underfund med att vi är ganska lika, men samtidigt så olika, och detta har varit ett litet hinder i vår kommunikation under min uppväxt. Av olika anledningar har vi haft en relation där vi inte riktigt kunnat prata med varandra, utan vi har mer handlat i olika situationer och skrapat på ytan kommunikationsmässigt. I vuxen ålder har jag emellertid försökt hitta verktyg för att närma mig honom på ett mer djupare plan.

 

Jag är komplicerad på det viset att jag gärna tränger mig in i folks inre och fiskar efter samtalsämnen och tankar som kan få mig att förstå hur människor upplever sin tillvaro och hur de förstår världen runt omkring dem. Det säger sig självt att detta kan te sig skrämmande för de flesta, och det är inte min mening att skrämmas, men jag kan inte hjälpa att jag finner ytliga samtalsämnen ointressanta i längden. Det är därför jag är tacksam för mina vänner och andra bekantskaper som verkligen vill prata och tänka tillsammans med mig. Det gläder mig att jag börjar lära känna min far nu för han är en väldigt intressant man.

 

I dag har jag förutom studierna lunchat med en otroligt spännande människa ute vid Linnéuniversitetet, faktiskt samma man som jag hade en kaffeträff med för några veckor sedan. Vi har haft regelbunden kontakt sedan dess och han har många fina och bra egenskaper som jag attraheras av och som jag ser hos en tillkommande. Det var därför naturligt att fråga om han ville luncha med mig … och det ville han! Det hela blev väldigt lyckat som jag ser det. Vi fick möjlighet att prata om vår utbildning och hur vi ser på det här med relationer. Där upptäckte jag att vi tänkte ungefär likadant vilket självklart väckte mitt intresse. På vägen hem svävade jag på moln kändes det som. Väldigt intressant! Jag hoppas verkligen vi får tillfälle att träffas fler gånger.


Hoppas ni har det bra i det kalla höstvädret! Ta hand om er!

 

 

Av tj - 10 oktober 2017 12:35

Hej allesammans och jag kan direkt säga att jag är glad över att kunna skriva här igen.


Under helgen har jag varit på en ledarutbildning för organisationen "Junis" som är samma sak som unf ungefär med den skillnaden att man är med i Junis tills man är ca 13 år. Sen går man över till den äldre föreningen som är UNF.

Men som sagt. Jag var på ledarutbildning, en grundkurs i ledarskap. Lärde mig lite nya trix till jobbet som vi kan ha användning för. Lärde mig nya lekar och lite annat om själva Junis.

    Träffade underbart nytt folk, några nya bekantskaper från kursen är superkul ju!


Sen igår, måndag, så hade vi mellanmål utomhus innan vi fortsatte med en uteaktivitet innan de sen fick gå in och så startade jag upp ett MusikQuiz.


En trevlig måndag och såklart kommer det att bli en väldigt rolig tisdag med.

Ha det gött på er allesammans!!


 

 

Av tj - 8 oktober 2017 21:15

 

Hemkommen från en spännande bioupplevelse med Emma! Äntligen fick vi se Blade Runner 2049 med Ryan Gosling i huvudrollen. Vi fick se trailern av filmen när vi var på bio tidigare i år och bestämde oss för att se den. Folk börjar tycka att jag går för mycket på bio, men jag kan inte hjälpa det! Det är ju så många bra filmer i år. Jag minns bara för något år sedan då det knappt var några intressanta filmer som lockade. Min biohistorik vittnar om hur lite jag gick på bio förr. Men i år har det varit ett riktigt bra utbud.

 

Blade Runner 2049 var helt okej som hade de flesta viktiga komponenter jag anser en bra film ska ha. Framför allt lyckades den frambringa en mängd känslor hos mig. Jag fick både skratta, gråta och bli frustrerad. Den lämnar en tomhetskänsla efter sig och en mängd obesvarade frågeställningar hänger i luften vilket kanske inte är så positivt. Emma reagerade också på slutet och tror det kommer en uppföljare. Det skulle jag dock inte vilja påstå, utan antar att det här var Dennis Villeneuve’s version. Ja, fortsättning följer om filmen någon annan gång …

 

Eftersom jag ”firade jul” i fredags har jag tittat på Idol i efterhand och kan säga att jag inte förstår hur Kevin O kunde åka ut! Det var verkligen för tidigt. Visserligen är alla talangerna så grymma att det inte går att bestämma vem som ska åka. Men det var alldeles för tidigt för Kevin O, så mycket vet jag! Överlag var det spännande framträdanden med temat ”Det här är jag”. Man kan dock återigen ifrågasätta valet av låtar hos vissa. Medan talanger som Olivia, Jemima och Gabriel hamnade rätt var Joakim och Noah ute på hal is. Resten försvann mer i mängden vilket kan vara farligt inför framtiden. Nåväl, det är som det är!

 

 

Av tj - 7 oktober 2017 14:13

 

Att klippa sig var verkligen en värdefull kick. Jag fick mycket gjort de sista timmarna och hann skriva ett flertal inlägg till mina seminariemedlemmar. Som alltid brukar det ta sig den sista dagen, antagligen för att man fullt ut kan besvara de andras frågor, eller åtminstone tror man det. Det roliga med seminarierna är att du inte är förberedd på vad som ska diskuteras mer än att du har ett ämne att utgå ifrån. Det är först när seminariet öppnar som du får läsa dina kurskamraters inlägg och funderingar kring det lästa. Deras frågor vägleder seminariet.


Som ett avbrott i seminariet åkte jag till min faster i Alvesta som samlat till släktträff. Det är ju sällan vi träffas så det var ett trevligt inslag. Det roliga med våra träffar är att du aldrig vet vad som ska hända, men kan alltid vara säker på att det händer något. I går utmynnade det hela i ett julfirande exempelvis, med julbord, lekar och skratt. Det var också ett lustigt sätt att fira fasters födelsedag på, men å andra sidan roligare än ”vanliga” tillställningar. Jag älskar därför min vilt galna släkt för deras idéer och tokerier. Med sådana släktingar har man aldrig tråkigt.

 

Kusin vitamin


I dag blir det att skriva essä, städa och kolla igenom program som kolliderat med andra program på TV. Hoppas ni får en bra helg, vi hörs!

 

 

Av tj - 5 oktober 2017 11:45

 

Äntligen nyklippt! Det var visserligen inte länge sedan jag klippte mig nu, men den här gången kändes det extra behövligt. Jag har varit lite off de senaste dagarna, inte riktigt motiverad med saker och ting. Jag antar att det beror mycket på vädret, det kyliga, regniga och ruskiga höstvädret som drar in. Det gör väldigt många deprimerade har jag förstått, och tydligen drabbar det även mig. Men i dag fick jag då möjlighet att klippa mig igen och en börda lättade. Något satt alltså i håret och jag känner mig bättre till mods.


Med det sagt är jag redo att fortsätta det intressanta seminariet om muslimska tanketraditioner och specifikt muslimsk feminism. Hoppas allt är bra med er!

 

 

Av tj - 4 oktober 2017 23:10

Puh! I dag vet jag inte vad det har varit med mig. Jag har varit trött nästan hela dagen och inte orkat fokusera på seminariet ordentligt. Jag håller väl inte på att bli sjuk … Nej, det är nog bara att jag sovit dåligt de senaste nätterna kanske. Därför tänkte jag lägga mig nu och hoppas på det bästa!


Gott med en kanelbulle tidigare i dag åtminstone. Det är ju kanelbullens dag om någon nu missat det … visserligen är det ändå över eftersom jag bloggar så sent, men men … nu vet ni!

 

 

Av tj - 4 oktober 2017 18:00

 

Av tj - 4 oktober 2017 12:11

Tjenare! Sitter på rast just nu och äter lite.

Idag håller vi på att möblera om inne på fritids för att det ska bli ännu bättre och trevligare. Sofforna flyttas på och hyllorna flyttas ;)

Tidigare i veckan har det bara varit skitväder, idag är det ingen skillnad. Blåsigt och piskande regn.

Idag har vi pyssel och lite dator med skolplus :)

Ha en trevlig eftermiddag då kommer en ny spelning från mig ut på bloggen

Mvh / T

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards