TJ

Direktlänk till inlägg 2 februari 2018

Från eufori till tragedi ... eller ... Lärkans sista sång

Av tj - 2 februari 2018 11:15

 

Jag tror det gläder er lika mycket som det gläder mig att se inlägg från T igen. Det är verkligen en fröjd att läsa vill jag säga. Precis som T skriver går vi nu in i en liten Mello-period, med en hel del inlägg om våra tankar om deltävlingarnas bidrag och Melodifestivalen i allmänhet. Några av er längtar säkert efter att få ett uttalande från schlagerexperten Nils Dahlman också, och han har lovat att göra något. Vad gäller min och T’s bedömning så presenteras den under lördagarna precis som vanligt i anslutning till deltävlingarna. Men jag har förstått att T väntar spänt på resultatet så bedömningen publiceras tidigare under lördagen så att ni riktigt kan grotta ner er i detta ;) Men jag kan redan nu ge er en hint om att jag är måttligt imponerad av starten. T verkar vara lite mer positiv, vilket jag personligen tycker är kul.


Gårdagen var turbulent dag på många sätt med ett flertal aktiviteter som jag ägnade mig åt. För det första tillät jag mig att slå två flugor i en smäll genom att träffa två fantastiska människor samtidigt som jag letade efter litteratur på biblioteket till mitt kommande grupparbete. Vad gäller dessa två möten, en lunchträff och en fikaträff blev allting lyckat. Vi pratade om allt möjligt och efteråt dansade jag som på moln trots att jag under lunchträffen tvangs lägga korten på bordet och diskutera vilken väg känslorna tagit. Går det att tala om en förälskelse eller finns där bara vänskaplig kärlek, det senare kändes mer riktigare. Även om det är uppskattat att vara ärlig kan sanningen såra mer än den allra förskönaste föreställningen i den mest utopiska idealvärld som finns att föreställa. Jag kände mig halvt rutten, halvt stolt när jag lämnade min lunchträff, men det känns ändå betryggande att han tog det bra.

 

Även om det var lite beklämmande att tillkännage hjärtats mening var jag ändå som en kvittrande lärka när jag kom hem. Jag hade inte bara haft två givande träffar, jag hade också lyckats hitta en mängd litteratur att läsa. Allt var som uppbyggt för en lyckad kväll … och det mesta fortskred utmärkt ända tills jag strax innan midnatt fick ta emot ett telefonsamtal från en kär vän som efter en timmes pratstund höll på att sluta i tragedi. Jag hade efter lunchträffen samlat tillräckligt mycket mod för att vara så uppriktig som möjligt och ur munnen slapp det ut information som inte borde ha avslöjats eftersom det sårade min vän mer än jag hade kunnat föreställa mig. Förtvivlad över det hemska brott jag precis hade begått tappade jag halvt besinningen och blev en förskräcklig människa. Jag skrek och var på helspänn till följd av den förebråelse vi båda kände inför situationen och båda våra omdömen höll i detta på att sviktas. Allt i detta var dömt att misslyckas och det var med vredesmod jag gick och lade mig. Lärkan inom mig hade sedan länge dött …


I dag när jag har lite distans till det känns det klart mycket bättre. Men jag kan fortfarande känna en tagg i mitt hjärta, säg den som uppfann skam! Jag tänker i alla fall ägna dagen åt att ta upp mitt arbete och omge mig med människor som lugnar mitt inre. Med hjälp av detta ska jag bli den människa jag gärna vill vara och faktiskt är, även om det blir lite tokigt ibland. Samtidigt är det fantastiskt vad för slags känslor denna man kan väcka inom en.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tj - 7 januari 2019 01:01

Vi har flyttat till ny domän. Nya inlägg ser ni här:   http://torejesper.blogspot.com/ ...

Av tj - 6 januari 2019 01:39


          Tjenare!!Ni som ännu inte har kikat in vårt nya ställe, gör gärna det. Där fortsätter TJ andan och vi har nya saker planerade, just nu finns ännu ett nytt videoklipp ute!       https://torejesper.blogspot.com/   Ha det...

Av tj - 30 december 2018 23:45

Så närmar vi oss midnatt och årets sista dag är kommen. Det har verkligen varit ett mycket händelserikt år på många sätt vilket jag redan skrivit om i det förra inlägget. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att tacka för alla de här åren på bloggpl...

Av tj - 29 december 2018 23:47

    http://torejesper.blogspot.com/           ...

Av tj - 25 december 2018 15:49

  Hoho! Då har det äntligen lidit mot jul och jag inser verkligen hur lite jag bloggat den här månaden och helt gått upp i en massa annat. Till exempel har jag den senaste veckan träffat flera vänner och bytt julklappar, eller har vi ätit god mat...

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards