TJ

Alla inlägg under april 2018

Av tj - 18 april 2018 13:45

 

Nyinspelad låt som jag själv kompnerat ihop, släng gärna ett hjärta om du gillar den :)!


https://soundcloud.com/tore-torstensson/shining-star

 

Av tj - 17 april 2018 11:15

 

Då var det tisdag alltså och det innebär lite filosoferande. Jag tror jag tar mig an John Locke och empirismen. Det är något som står mig väldigt nära faktiskt.

 

 

Av tj - 16 april 2018 22:52

 

Efter en skön och avkopplande helg med läsning, filosoferande och bakning med Emma tar jag mig nu an nästa uppsats på allvar, denna gång i idéhistoria. Temat blir manlighet och mansbilden vilket är något som fascinerat och intresserat mig länge. Det ska bli roligt att få fördjupa sig lite mer i detta och jag utgår bland annat från litteraturen på bilden till att börja med. Jag behöver såklart läsa betydligt mer än så, men det här tänkte jag kunde bli passande primärkällor. Låt oss utforska!

 

 

Av tj - 13 april 2018 23:37

 

Veckan har verkligen gått fort på många sätt! Liksom T har jag haft en hektisk vecka, men den har också varit fylld med massa roligheter. I onsdags var jag och Emma på bio till exempel och såg Pacific Rim – Uprising. Det intressanta var att vi var nästan helt själva. Det här kan man tänka gav lite dåliga vibbar för oss, men filmen var ändå helt okej. Kanske ingen film jag köper eller ser igen på ett tag, men ändå okej. En film jag däremot längtar efter är Avengers – Infinitiy War. Förhoppningsvis kan vi se den med T också. Det vore superkul!

 

Men det bästa med veckan är ändå att min C-uppsats genomgått den kritiska prövningen och nu gjorts klar för publicering. I dagarna kommer den att göras tillgänglig för allmänheten vilket känns otroligt skönt, roligt, spännande och samtidigt lite skrämmande, men mest kul såklart. Jag funderar även på flera publiceringsmöjligheter som kan passa. Men nu tar vi en sak i taget. Jag är i alla fall nöjd och stolt över att arbetet gick igenom till slut. Det har gjort att det i dag varit en glädjens dag! Jag har varit så himla lycklig och lättad så det är nästan svårt att beskriva. Får nog ge det några dagar för att smälta alltsammans.


I alla fall ber jag om ursäkt för det dåliga bloggandet de här veckorna, men både jag och T har haft annat för oss (uppenbarligen). Det måste vi gottgöra vid ett senare tillfälle.

 

 

Av tj - 13 april 2018 19:43

Tjenixen och godkväll!:) hoppas ni mår bra och njuter av att det är fredag.
Kan ju säga att efter denna hektiska veckan så kunde inte helgen kommit mer lägligt;)

Idag har vi sett film på jobbet, "Skönheten och odjuret blev det. Tanken var först Djungelboken men sen skiftade det:)

Under helgen kan jag äntligen vila ut lite för att jag tycker inte det blivit då värst mycket vila under veckan.

Ni får ha en go kväll på er, nu ska jag se let's Dance ;)

Av tj - 8 april 2018 23:50

Tjenare på er!

Godkväll kunde jag säga men nu är det så sent så att jag borde säga godmorgon snart!!!  


Idag har min moster kommit till Växjö så vi var och mötte henne i Alvesta innan vi åkte till en stor loppis som ligger i Moheda. 


Där fann jag snygga desertskålar som jag förhoppningsvis får anvädning av snart :)


Det var en hel del folk som gjorde som vi, kom dit innan de öppnade och satt i bagagluckan och käkade frukost eller middag eller vad de nu åt.


Hela loppisen har flera olika avdelningar, en stor samlingssal där det finns allt möjligt. Efter detta stora rum finns det flera smårum som är fyllda med porslin och textilier, saker för matsal och sovrum.  


Vi passade på att bada sen när vi kom hem för det har varit ett fantastiskt väder under hela helgen och visst känns det verkligen som att våren äntligen är här nu.


Ja en ny skärm har jag hittat mig och nu installerat och den blev väldigt väldigt stor i gämförelse till vad min andra var. Kommer ta litet tag att anpassa mig till den  


Ja nu ska jag  sova men ha det så gött och sov bra allesammans!

     

Av tj - 8 april 2018 11:21

 

Resten av påsken blev faktiskt jättebra. Det var en rolig upplevelse att få laga lammstek även om det tog tid och kanske inte var det godaste jag ätit i mitt liv. Att ha lamm som rester fungerar dock inte. Då smakar det verkligen som kofta som det heter i vanlig folkmun, och det uttrycket stämmer. Det måste jag tyvärr medge.


Middagen med släkten blev också lyckad. Det var goda rätter och givande samtal om allt möjligt. Ett extra välkommet inslag var förstås vädret. Även fast det blåst mycket har det varit ett underbart väder hela veckan. NU kanske våren äntligen är i antågande och har kommit för att stanna (en tid!). Jag har för min del inte kunnat gå ut så mycket som jag velat då jag rättat och korrigerat det som ska fixas med alla uppsatser som ska skrivas. Men nu är äntligen en av uppsatserna klara och jag känner mig riktigt nöjd. Ja, så nöjd man kan bli efter det material som jag har till mitt förfogande vill säga.


Under de senaste dagarna har jag haft seminarium med Umeåstudenterna där vi presenterat våra uppsatsidéer. Jag själv tänkte skriva om mannen. Han är för mig en otroligt intressant människa och även fast jag själv är en man finns det ändå mycket att upptäcka i just mansbilden, manstypen och själva idealbilden av mannen. Det ska bli roligt att undersöka närmare.

 

 

Av tj - 7 april 2018 22:15

Tjenare på er allesammans!

Igår, fredag, såg vi klart på filmen "Wonder Woman" vilket faktiskt är en riktigt bra film!

Idag har jag ägnat min dag åt att forsta kring datorskärmar och lyckades tillslut hitta en som jag gillade.


Lite fult spel var väl kanske inblandat. Den typen av spel där man ser vilken affär som går lägst   


En bra skärm tror jag att det är och det kan jag inte testa föräns jag kommer hem igen, så det är lite synd men jag får helt enkelt vänta.


En trevlig badstund med ena systern och pappa hann vi med på eftermiddagen innan vi åt kvällsmat och tittade på en förbannat dålig actionfilm..... Den verkade riktigt bra ut i början innan även jag tyckte att han överlevde lite för många skott mot sig och alla andra ramlade som flugor omrking sig.



Igår visade också min ena syster bilder från sitt arbete som hon jobbat med under ett halvår om inte mer, känns så.


Det fick en verkligen att inse hur bra vi som bor här verkligen har det. Rinnande vatten, skolor som har torra golv och skolbänkar. Ett systen som funkar och en regering som funkar. Viktigt att bli påmind om det lite då och då. Vi tar så mycket förgivet.



Ha nu en fortsatt bra kväll på er!!!



   

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards