TJ

Direktlänk till inlägg 23 september 2018

Malmö

Av tj - 23 september 2018 23:15

 

En helg i Malmö är nu till ända och det har varit en helt fantastisk upplevelse. Nu vet kanske folk att jag brukar ta i lite extra. För hur kommer det sig att det mesta jag gör på något sätt blir fantastiskt hela tiden? Jag tror det bottnar i att jag är en ganska enkel person som gläds åt det lilla i vardagen. En resa till en annan plats är spännande av flera anledningar. Du får möjlighet att vidga dina vyer, träffa nya intressanta människor och uppleva saker som du kanske inte annars skulle göra. Tillgång till nöjesliv och förströelser är definitivt varierande beroende på var du befinner dig. Det är därför nyttigt att se nya platser ibland.

   

Resan till Malmö var inte på något sätt storslagen eller märkvärdig. Ändå var vistelsen i staden kryddad med dramatik där mitt och Emmas tålamod och lugn sattes på prov. En del behöver jag inte gå in på, men det var bland annat nära att vi fastnade i hissen på väg upp till hotellrummet. Jag tror Emma upplevde det som mer skrämmande än jag. Hade hissen stannat hade vi bara fått ringa på hjälp. Men efter att ha dragit kortet en extra gång hamnade vi till slut på rätt våning. Ytterligare dramatik blev det i letandet efter en restaurang och något att äta. Även om jag är medveten om att de flesta har slutat äta på kvällen efter kl. 20 och i stället börjat korka upp vinflaskorna störde det oss att de flesta vettiga restaurangerna hade stängt. Vi kom först in på en barrestaurang där menyn inte var tilltalande och priserna ska vi inte bara tala om. Det blev en fortsatt promenad in mot stadskärnan och där hittade vi faktiskt ett mycket lovande ställe. Vi hade turen med oss att en trevlig man visade oss vägen. På Jensens Bøfhus tog jag då en herrgårdsburgare som var så himla god att jag gav dricks. Den var minst lika god som den i Ronneby där jag och T varit och ätit.

 

Men den roligaste och häftigaste upplevelsen var naturligtvis Emporia shopping center. Till skillnad från Emma hade jag inte varit där innan, så det var mycket att ta in. Jag tror inte vi hann alla butiker även fast vi var där i fem timmar. Men det vi hann räckte gott och väl. Det blev en investering i det yttre - kläder, parfymer och hygienartiklar. Jag tycker det är roligt med dofter, men är för lat för att köpa åt mig själv. Så det här blev en ny och intressant investering. Förhoppningsvis luktar man lite gott nu.


Jag är supernöjd med allting, shoppingen, hotellet och staden i stort. Hoppas Emma är av samma uppfattning. Nu väntar en ny intressant vecka med andra upptåg. Vi hörs!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tj - 7 januari 2019 01:01

Vi har flyttat till ny domän. Nya inlägg ser ni här:   http://torejesper.blogspot.com/ ...

Av tj - 6 januari 2019 01:39


          Tjenare!!Ni som ännu inte har kikat in vårt nya ställe, gör gärna det. Där fortsätter TJ andan och vi har nya saker planerade, just nu finns ännu ett nytt videoklipp ute!       https://torejesper.blogspot.com/   Ha det...

Av tj - 30 december 2018 23:45

Så närmar vi oss midnatt och årets sista dag är kommen. Det har verkligen varit ett mycket händelserikt år på många sätt vilket jag redan skrivit om i det förra inlägget. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att tacka för alla de här åren på bloggpl...

Av tj - 29 december 2018 23:47

    http://torejesper.blogspot.com/           ...

Av tj - 25 december 2018 15:49

  Hoho! Då har det äntligen lidit mot jul och jag inser verkligen hur lite jag bloggat den här månaden och helt gått upp i en massa annat. Till exempel har jag den senaste veckan träffat flera vänner och bytt julklappar, eller har vi ätit god mat...

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards