TJ

Alla inlägg under april 2010

Av tj - 30 april 2010 16:02

Hej på er!    


Idag så har jag tråkiga nyheter att berätta. Jag är sjuk och har fått stanna hemma. Inte så kul men ett måste. Idag skulle vi haft frilufsdag vilket kunde ha blivit kul att vara med på. Nu så har jag mest sovit och kollat lite på tv.

  

Mina planer för helgen tror jag blir inställda och jag vet inte hur resten av dagen ska se ut. Hoppas ni är friska iaf och får en trevlig helg


  / J

T

Av tj - 29 april 2010 20:32

Hej hej. Idag det varit en liten ovanlig dag. Det blev ingen bild för att j och jag ska spela klart filmen som vi gör till bilden. Det kommer många andra i klassen nog ochså att göra. Sedan under eftermiddagen så var det dags för idrott. VI körde något som hette Hopp Hopp rock och så en hinderbana och lite så.   


Och så har man kommit igång med arbetet som vi ska ha till svenska/engelskan.

Valet blev Povel Ramel!  Imorgon så är det ochså valborg. Det ska bli intressant att se hur det blir vid sjön iår.


                     

Imorgon så är det ju ochså friluftsdag, vid vaistorpet. Vi ska väl ha lite tipsrunda eller något sådant och så laga mat och annat antar jag.    

Mycket som händer imorgon, då är det ochså inför eurovision det missar man inte om man gillar musik. Hejdå så länge /// T    

Av tj - 28 april 2010 12:50

Hej Hej Hej. Nu är det slut med skola för idag och nu är klockan 12.30 så det är en liten dag. yes!!. Vi hade ingen engelska idag, vet inte varför men det var ingen lektion i alla fall.   


 


Innan engelskan så hade vi svenska. Just nu sysslar vi med Afrikas läder både på svenska och so lektionerna.  jag har varit i Marocko så därför var det ett av mina länder. ( så klart ) och Algeriet. Men där har jag inte varit. Vi har ochså sysslat mycket med possesiva pronomer idag på svenska och sånt.    Just nu så händer det inte så mycket men ikväll eller senare blir det, då är det ner till bowlingen som gäller!!!  

Man får se vilka poäng som det blir.   

och glöm nu inte bort att rösta i våran omröstning, ju mer du röstar ju säkrare blir det att den vinner på bloggen !!!!!


/ T

Av tj - 27 april 2010 21:58

 

 

Av tj - 27 april 2010 21:42

 

Hej

Av tj - 27 april 2010 18:50

Hej på er. som ni nog har märkt så har vi en ny sak på tj. Musik som kommer utan att ni behöver välja det.    Praktiskt. Eftersom det är tisdag så har jag mycket att skriva om. Jag antar att j kommer att skriva om det senare. Men jag skriver om det här. Jo igår så fick vi ett uppdrag som var att ta reda på några priser, haha kanske inte så intressant men roligt blev det.


Vi tog bussen till Teleborg och gick in på willys. Så klart så kunde vi inte hålla oss ifrån att filma inne där, så det gjorde vi. Men till idag. ...

Det är nu klart att jag ska börja med ett nytt projekt i svenskan så det ska bli kul att se hur det går. Nu är det ju inte så långt kvar till skolslutet!! Får man inte glömma!!!  


Men vi hade lite svenska idag och matte, engelska, tveksam SO.Idag så har ju många varit på friluftsdag så att när det var dags för hemkunskap så var det BARA  jag och j. Det kan man kalla få elever hahaha. Men vi bakade kärleksmums och j gjorde tigerkaka. Dom blev riktigt bra båda två.   


Men nu är det inget mer som jag har att skriva om så ha det bra tills nästa gång hejdå !. / T


   

Av tj - 25 april 2010 22:36

Tjena!


Det var nog ett tag sen haha, ja.......    

I helgen så var jag i Alvesta igen. Men jag glömde min batteriladdare så mobil dog rätt snabbt. Kändes lite pest som ni förstår. Farmor och jag tittade på film innan vi gick o la oss.


I lördags så gjorde vi lite utav varje. Tittade på körslaget och rongedal åkte ut så nu står mina favoriter i final. Kollade på en lång film så klockan blev efter 12 tror jag. Sen vaknade jag kl 8 så då åt vi frukost. Vi spelade kort innan vi gick ner till kina resturangen. Jag tog wokad biff med champinjoner. Sen glass med kolasås.


När jag väl kom hem så kunde jag ladda upp mobben lite grann och mycket riktigt fick jag både det ena och det andra. Nää nu måste jag nog sluta men imorgon kommer kanske ett litet videoinlägg man vet aldrig.


Den som lever får se, hoppas ni klarar er   / J 

Av tj - 25 april 2010 16:31

Hejsan på er alla. Idag har det varit ett härligt varmt väder. Jätte glad för det!!!    Eftersom det är helg så har man kunnat sova ut. Så det är exakt vad jag har gjort ochså. sovit.    Men lite annat har det ju ochså blivit av.  Nu när det är söndag så är man ju tvungen att jobba med läxor och såvidare. Jag har såklart varit ute och haft det skönt i skolen.


Om man ska ta en titt fram i  veckan så ser man att ganska lite ska hända, det är bara på fredag så är det utedag om ska kalla det så. Det är samling vid vaistorpet. Man ska väl antaglien hitta på någon tipsrunda eller vad det kan vara.


På kvällen så är det valborgsmässoafton så jag ska ner till växjösjön. Där det kommer att smällas raketer. Det kommer nog att bli kul. Detta var söndagen och lite framåtblickar. Hejdå / T  

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards