TJ

Alla inlägg under augusti 2017

Av tj - 31 augusti 2017 11:05

 

Jahopp! Studierna rullar på igen och jag tycker jag kommit igång bra även om det varit segt under förmiddagarna. Det är väl för att man vänt på dygnet antagligen, eller för att jag helt enkelt blivit en kvällsmänniska. Jag minns i våras då jag satt uppe under natten och skrev för då jobbade jag som bäst. Men jag är samtidigt medveten om att det inte är hälsosamt att hålla på så varför jag måste skärpa mig.


Yes, jag tänkte ta mig tid någon dag att sammanfatta sommaren och allt som hänt. Det gäller bara att hitta ett bra tillfälle, det har ju inte blivit mycket med någonting på YouTube vilket jag sörjer lite, men det är som det är! Vad som gäller nu är uppsatsskrivande och fördjupning i Idéhistoria. Men det där har ni läst om så många gånger nu att ni vill veta något annat.


Ja, i dag kommer jag träffa en kille under eftermiddagen innan jag har ett möte med en kurskamrat på UB. Det lär väl bli en kort träff, men alltid något. Han föreslog att vi skulle äta pizza någonstans och det tackade jag inte nej till. Hur det går får vi se!

 

 

Av tj - 31 augusti 2017 10:49


 

Vanligen föredrar jag alltid originallåtar och inte remixer, särskilt inte där rösterna förvrängs. Dock håller jag med om att det finns flera grymma remixer. Och RoadTrip's Princess version av Good Life med FO&O är inte så dum ;)

 

 

Av tj - 30 augusti 2017 22:00

 

Av tj - 30 augusti 2017 13:45

 


Dagens duell är som ni förstår.... Sommaren mot vintern....
Så vad menar jag med detta då, jo, 4 bra saker med varje som jag tycker stämmer samt 4 dåliga.


Sommaren:

                                  1: På sommaren är värmen igång

2: Det är ljust fram till kl 23

3: Bad och glass

4: Solsemestrar


                                     1: För varmt!

                                                  
                             2: Alla förbaskade myggor!

                                                  
                                3: Solbränna!

                                                  
                                4: Det är ljust fram till 23 så man kan inte sova...



 Vintern!

 


                                                1: Julafton

                                                  
                  2: All snö, snölyktor och snögubbar

                                                  
                                 3: Julpynta

                                                  
                                 4:Skridskor


                    1: All förbaskad snö och slask!

                                                  
     2: Man kollar klockan och inser, oj, hon är bara 18 på kvällen.....

                                                  
                                    3: Kylan.

                                                  
     4: Förkylningar och andra sjukdomar som kommer med kylan.



Jag har ingen vinnare här som det ser ut som.... Vad säger ni?


 

Av tj - 30 augusti 2017 08:30



 

Av tj - 29 augusti 2017 20:22




Hej på er och välkomna till min åsik om ordkriget mellan USA och Nordkorea!

 



 Ja detta har ju pågått nu ett ganska bra tag, eller var tycker ni själva?!
Det är ju ingen som nu kan ha undgått att Nordkorea har avfyrat ännu!!!!! en ny missil och denna gång över Japan.

Varje gång detta händer så får vi höra att "Nu ska vi göra något åt detta i USA". Hur var det Trump sa sist?? Något med eld och gnistor som världen ännu aldrig skådat......

 Ja vi ser ju mycket utav det nu..... Bara mera prat och ett litet travande försök till att göra läget bättre.. Det verkar inte vara någon som fattar att det är en av dessa som måste bort och det är mammen som testskjuter hela tiden...

Han, enligt mig, har ju bara makten i Nordkorea eftersom , enligt honom, så finns det ett ständigt hot från USA och de måste.... "försvara sitt land mot inkräktare"


Jo visst måste man det men det låter bara konstigt då det är du själv som gör alla provokationer ...

 


Jag har inte mycket till över för någon av dem men här vinner väl Trump, det är ju dags att göra något och att inte bara prata då. Eller så slutar ni bägge två att leka i sandlådan och börja snacka öga mot öga någon gång.  Om man har tomma hot att komma med,, ja kom inte med dem alls då.


Så, där var en helt riktig förbaskad åsikt om detta ord**** som pågår mellan dessa två länder.


 

Av tj - 28 augusti 2017 23:30

Hejsan på er!

 

Det var lika mycket jobb den här helgen som den förra. Visserligen var det inte så mycket bärande, men desto mer packning. Under lördagen jobbade vi på vinden och där fann jag bland annat gamla fotografier som jag längtat efter att få se (trodde nästan inte de fanns). Tänkte skanna in dem för framtida bruk. Jag packade även ner tidningar och böcker i olika lådor, det som skulle slängas och sådant som kan värderas och skänkas, och sådant jag behåller själv. Under söndagen jobbade vi i den nya lägenheten. Det har blivit riktigt hemtrevligt där nu när nästan allt är på plats. Alla har verkligen gjort en bra insats och jag är glad att jag varit med i det hela!


I dag har jag börjat studera igen. Det är uppsatstermin vilket innebär fokuserat skrivarbete och fördjupning i Idéhistoria. Hittills har jag haft en föreläsning och börjat läsa den omfattande litteraturen. Känns bra att komma igång igen även om jag gärna varit ledig ett tag till. Men men … det är positivt att vara igång faktiskt. I morgon blir det uppsatsplanering. Med andra ord … sommaren är slut!


Just nu är det en hel del nya intryck varför jag kommer lägga mig strax så får blogga mer i veckan. Hoppas allt är bra med er! Vi hörs!

 

 

Av tj - 26 augusti 2017 15:30

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards