TJ

Alla inlägg under september 2017

Av tj - 30 september 2017 00:00

 

Då var Idolfinalerna igång och som jag skrev tänkte jag poängsätta talangerna varje fredag. Jag är inte riktigt klar med hur jag ställer mig till att skriva om vad jag tycker om varje uppträdande. Snarare sammanfattar jag väl intrycket och kommenterar helheten.


Första fredagen var lite haltande, jag tycker Gabriel och Joakim valde helt fel låtar, två grymma sångare som trampade fel. Kevin K bjöd på ett framträdande som inte fångade mitt intresse och Frida var väldigt svag. Hon blev också den första att lämna, vilket var synd för jag hoppades på henne. Chris höll allt på en bra nivå precis som vanligt, men den bästa var helt klart Jemima och hon fick den äran att sjunga sist vilket blev en bra avslutning.


Hoppas verkligen det blir högre standard nästa fredag!

 

 

Av tj - 29 september 2017 15:00

Tjenare på er!!
Denna dag är det äntligen fredag och helg!

Denna veckan har varit rolig som alla andra. Vi har haft utedag tillsammans med trivselledarna som ordnade massa olika stationer där de olika grupperna fick gå och testa på olika lekar. Det har varit en "hölsovecka" så därför var hela skolan med på massa saker, som detta och en runda hurt härstorpsjön. 


Vi hann också med vår första fredagsshow på fritidset som jag jobbat med tillsammans med ett antal av våra barn på fritids. Jag blev väldigt nöjd med det hela och jag tyckte verkligen attt vi satten en riktigt bra ribba för hur de andra nu ska ordna det.


Idag avslutas också tävlingen och en vinnare ska sedan utses. Det kommer i alla fall att ta oss hela helgen och sen får ju vinnaren hem en spillter ny Action kamera !


Ha en riktigt trevlig helg på er och ta hand om er!!


 

Av tj - 29 september 2017 11:19

 

Jaha, då sitter man på tåget till Göteborg! Det är nog första gången jag bloggar från mobilen så jag vet inte hur det blir, men jag ville ge er en uppdatering. Nu blir det bokmässa! 


Jag ser fram emot era bilder i dag (ni som är med i tävlingen). Kommer sitta och bedöma åtminstone någon gång under helgen.


Jag önskar er alla en grym helg :)


 

Av tj - 27 september 2017 15:05

 

Jag skickade ut den här bilden i går till mina nyfunna gayvänner med samma fråga som rubriken ställer och fick ett flertal roliga svar som gav upphov till många roliga diskussioner. Mannen på bilden är bland annat en kosack, jultomten i egen hög person (fast gayversionen av honom), en gammal gubbe med förvirrad könsidentitet och en söt skojare! Jag undrar vad mannen på bilden i fråga egentligen anser om allt det här? Nåväl, det var en rolig plojgrej att göra och vi fick skratta mycket.


Hoppas ni har det bra så här i mitten på veckan. Själv njuter jag i fulla drag. Tack vare vädret och solen känner jag mig också pigg. Det är det bästa av allt … ;)

 

 

Av tj - 26 september 2017 23:21

Tjenare!!

Tävlingen har nu kommit igång och redan har våra deltagare gjort ett utav de tre uppdragen. Tidigare idag skickades den andra uppgiften ut till deltagarna.

En av uppdragen har varit att ta en höstbild, vad som representerar hösten osv.

     Idag har vi planerat inför imorgon då det är aktivitetsdag för hela skolan. Det är trivselledarna som har planerat denna dagen och jag ska vara helt ärlig och säga att detta blir en utmaning för många av dem.


Många av dem är oförberedda och vet inte riktigt om vad som förväntas av dem och hur de ska förklara en aktivitet. Dock kommer de bli varma i kläderna och komma in i det, bli säkrare osv. Detta är ju ett rätt stort steg för dem att redan kastas in i en aktivitetsdag för hela skolan :)


På kvällen var jag och besökte fritidsgården. Det var verkligen ett tag sen sist jag var där och det var kul att träffa alla gamla kollegor igen.


Nu är jag också anmäld till ett läger som kommer vara en helg där vi som anmält oss ska gå en ledarutbildning. Då blir man ledare för organisationen "Junis" som är för de sneppet yngre än de som är med i UNF.


Ja nu ska jag ta och sova. God natt och sov gott!!!


 

Av tj - 26 september 2017 20:49

Hej!

 

Hoppas ni som är med i tävlingen kommit igång med era höstbilder. Nästa moment blir att ta en bild som ”representerar” ens personlighet, kort sagt att beskriva sig själv med en bild. Som en hjälp i arbetet kan en utgå från sina intressen, och välja ett bra sätt att gestalta det. Man behöver alltså inte nödvändigtvis ta en bild av sig själv. Personligen är detta mitt favoritmoment, som också är väldigt fritt och brett och stimulerar till kreativitet.


En rolig sak är att våga gå utanför ramarna och tolka utmaningen på sitt eget sätt. På så sätt tillåter man sig själv att bli lite ”wild and crazy”! Det ska bli så spännande att se hur ni tänkt!

   

 

 

Av tj - 24 september 2017 16:52

Tjenare och god eftermiddag!

Nu är anmälningen stängd fr:m 17:00.
Den kommande veckan så kommer de tävlande att få 3 utmaningar som de ska göra i veckan, sen har vi vår vinnare ;)!

Mvh/T

Av tj - 24 september 2017 11:30

God förmiddag!


 

Jag vill bara säga att det var en otroligt fängslande film i går om vänskap och kulturutbyte. I en delvis mörk tid som vi tycks leva i nu blir det här också ett värdefullt tema som kan skänka oss nyttiga lärdomar. Att en brittisk drottning och en indisk kontorist skulle bli så goda vänner är helt klart otippat, och bara tanken förefaller kanske till och med skrattretande, men det hände! De såg något i varandra som andra inte kan förstå. Jag tycker det var väldigt vackert och för mig vittnar det om möjligheterna att överskrida sin egen kultur och se människan för vad hon är!


Fanns det några som möjligen var oroliga i går förresten för jordens undergång? Det var inte jag direkt. Jag är ganska trött på sådant snack att vi hela tiden ska dö, antingen på det ena eller det andra sättet. Ni behöver inte berätta det för mig för jag vet att jag ska dö i sinom tid. Det har jag accepterat, men jag vill då gärna leva den stund jag får på jorden. Jag tror å andra sidan acceptansen gjort mig mindre rädd eller ängslig inför döden. Jag finner den inte lika skrämmande som när jag var barn. Nu låter det kanske som jag är döende vilket jag inte är, men vad jag menar är att jag inte fruktar döden. Jag önskar den inte, men jag fruktar den inte!

 

När det gäller jordens undergång tror jag för övrigt vi själva kommer vara högst delaktiga i den. Om vi inte tar hand om planeten kommer vi utarma den och resten kan ni räkna ut … Så frågar ni mig är det mer sannolikt att undergången blir resultatet av människans val och handlingar snarare än yttre faktorer från resten av universum. Nåväl, nu gick jorden inte under i går, utan vi fick en chans till. Det var väl roligt! Låt oss då skrida till verket och börja ta ansvar för våra handlingar! Då skulle planetens livslängd garanterat utökas.


Tack för mig!


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards