TJ

Alla inlägg under november 2015

Av tj - 30 november 2015 23:24

Tjenare på er!
Idag har vi kollat på, bland annat en bäddsoffa, ett tv-bord och lite olika typer av matbord och imorgon bär det av till IKEA så får vi se om vi hittar samma typ av saker där. 
Jag hittade verkligen saker jag gillade idag men.. det går alltid att hitta samma saker till billigare priser såklart, haha!


Detta är ju lite av det roliga som kommer till att flytta. Det stämmer, jag ska flytta inom kort från Växjö. 
Har fått jobb och lägenhet så därför blir det flytt. Annars hade ju mina planer varit att vara kvar på hemmaplan i några år till men som det ser ut nu så är det 7 års väntetid på lägenhet i genomsnitt och jobb är det dåligt av det med i mitt yrkesområde.

Så nu är det förberedelser för flytten  


Ha en fortsatt bra kväll på er och se till att inte missa Bremen-filmen!


 

Av tj - 30 november 2015 21:30

   

Av tj - 29 november 2015 23:30

I morgon ska jag ha ett undervisningspass med några i klassen vilket ska bli askul, men det är svårt att bara få ihop 20 minuters undervisning. Jag har nu gått runt och repeterat i lägenheten och väl framme vid sista bilden i presentationen slänger jag en blick på klockan och har då babblat i 1 tim och 5 min! Vid andra genrepet fick jag verkligen anstränga mig för att korta ner "onödigt prat". Nu har jag 30 min i stället... Förhoppningen är att folk tycker det är intressant att jag får så mycket tid!   

 

 

Av tj - 29 november 2015 20:45

 

Nu är det snart bara snön som fattas...

 

 

Av tj - 29 november 2015 14:11

 

Första advent innebär lussekattsbak. Äntligen! Synd bara att regnet och stormen Gorm planerar förstöra min julstämning...

 

 

Av tj - 28 november 2015 21:45

 

Jag vill börja med att tacka T igen för uppmärksammandet av min födelsedag. Förberedelserna inför de två nya bokhyllorna har varit enorma och stundtals psykiskt påfrestande. Jag vill knappast påstå att jag känt ånger, men det brukar ju vara lite blandade känslor när man rensar ut saker som hängt med i alla år. Det blir lite som att man slänger bort en bit av sig själv. Tripp trapp trull var en väldigt fin gåva som förvarade mina saker under årens lopp. Bland annat karaokemaskinen, gosedjuren, utklädnadskläderna, kassettbanden och leksakerna.

 

 

Nu är det dock nya tider och ovan nämnda saker har bytts ut mot böcker som kräver både uppmärksamhet och utrymme. Därför har jag fått två nya bokhyllor i present. Det har blivit en helt ny atmosfär i rummet som jag bara trodde existerade i fantasin. Jag vill tacka min familj som gav mig dessa nya hyllor och insisterade på att få iordningställa dem. Jag vill även rikta en särskilt tack till alla fina mejl och det som skrivits på sociala medier. Ni är ju helt enkelt underbara!


Tack för de här dagarna!

 

Av tj - 27 november 2015 14:45

   

Av tj - 27 november 2015 10:00

   

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards