TJ

Alla inlägg under december 2017

Av tj - 30 december 2017 09:00

Dags att räkna ner! Det är drygt en dag kvar innan vi skriver 2018. Är ni möjligtvis förväntansfulla inför det nya året? Blev 2017 som ni hade tänkt er? Ja, det är två frågor som är värda att reflektera lite kring och jag tänkte själv fundera lite över dem.

 

Med åren har jag blivit mindre förväntansfull tråkigt nog. Inte på så sätt att jag inte har några förväntningar eller drömmer om något särskilt när varje nyårslöfte ska lämnas. Det är bara den skillnaden att jag numera har en ganska öppen inställning till nya möjligheter och slumpmässiga händelser som kan inträffa under ett år. När jag var yngre hyste jag så stora förhoppningar om det nya året att jag blev besviken om det inte blev som jag hade tänkt. Så i takt med att jag blivit äldre och åren gått drömmer jag i stället i tysthet och gör mitt bästa för att öppna sinnet för allt som kan hända. I två år har det fungerat ganska bra. Men om jag ska säga något hoppas jag verkligen jag klarar mina studier, att mina uppsatser går igenom. Det vore inte fel att finna lite kärlek, men sådant där är ju för mycket begärt. Det blir vad det blir och händer när det händer. Jag har kommit en bra bit bara i år.


Blev då 2017 som jag hade tänkt mig? Absolut inte, haha! Det blev lite fel och konstigheter här och var, men bra, roliga och spännande händelser på andra ställen. Jag är missnöjd över mitt bloggande och min YouTubefrånvaro. Det är minst två filmer om inte mer som jag ännu inte spelat in. I den ena ska jag sitta med era frågor och funderingar om min homosexualitet och allt runt det. Förmodligen lär det väl bli en av bloggens viktigaste filmer, men jag har varken haft lust, ork eller motivation att sitta med den. Ni får ursäkta mig, men så är det. Det känns dock som att jag gång på gång sviker er, och det är inte alls roligt. Så det vore ett mycket passande nyårslöfte, att skrida till verket och göra en video.


Men annars är jag mer eller mindre nöjd. Studierna går framåt och jag har lärt mig massor. Men årets nyhet var väl ändå när jag i somras ”kom ut”, vilket inte förvånade många. Majoriteten tog det med ro och sa sig redan ha vetat om det. En kan alltså inte påstå att det blev en överraskning, och vad hade jag egentligen väntat mig. Det var inte direkt någon hemlighet även om jag inte gärna basunerade ut det. Jag ville inte bli förknippad som bögen i rummet eller han den där. Bara tanken var alltför smärtsam. Jag ville bli förknippad med allt som finns runt om mig. Men i dag kan jag ändå med viss självdistans och självironi skratta åt mig själv som den där eller bögen i rummet. Det ligger ju något skrattretande i det när vi tänker efter. Jag måste i sammanhanget tacka er läsare för det stöd och den kärlek som gavs vid tillkännagivandet. Det värmde otroligt och jag kommer garanterat minnas det länge.


Hur har mitt möte med gayvärlden varit då? Ja, det är ju en historia för sig. Men jag hade kanske inte räknat med den vilsenhet som många killar och män dras med. Vi talar om sökande människor som försöker finna en plats i tillvaron och längs vägen tar de sig sakta fram på olika sätt. Det är varken möjligt eller önskvärt att generalisera gayvärlden för den uppvisar en ganska bred mångfald. Men på ett sätt finns det grupper som är delvis utmärkande och några av dem har jag redan bekantat mig med. Det är grupper med deprimerade människor, desperata människor, kåta människor, hemlighetsfulla människor, impulsiva människor och mycket annat. Många av de killar och män jag hittills träffat IRL och/eller chattat med tillhör dock en annan grupp som jag inte direkt kan namnge i dagsläget. Men gemensamt för flertalet av oss är att vi har höga anspråk när det gäller relationer och socialt beteende. Tillsammans med dessa nya vänner har vi utformat ett slags gentlemannaideal, och på det sättet utgör vi verkligen vår egen klick.

 

Nåväl, nu ska jag inte uppehålla er längre, utan låt oss i stället se fram emot det nya året tillsammans. Festen i Kallinge närmar sig. Jag tror det blir minst lika roligt som förra året om inte roligare. Under tiden jag väntar på tolvslaget kan jag njuta av lite historia. Köpte i går tidningsbilagan Stora upptäckare med massa spännande läsning om folk som ritat om vår världskarta ett antal gånger. Det är extra roligt för mig nu när jag studerar idéhistoria och kan läsa med större förståelse. I går fikade jag även hos farmor några timmar och köpte nya skor.


Med det sagt önskar jag er en riktigt god fortsättning! 

 

 

Av tj - 27 december 2017 23:30

Jag måste säga att det varit en fröjdefull julledighet även om jag pluggat, fast inte lika intensivt. I går ägnade jag till exempel kvällen åt att kolla på film, tidigare under dagen tog jag en lång promenad. Det var mest för inspiration, men också välbehövligt för att skaka av sig fettet som sannolikt tillkommit under juldagarna. De flesta brukar ju gå upp något kilo eller två under julen, och det är inte alls förvånande med tanke på all mat vi äter. I sådana här lägen saknar man idrotten i skolan som vid varje inledning på vårterminen hade en hinderbana som alla skulle igenom för att börja bränna det fett som ansamlats på kropparna under jullovet. Mycket klokt faktiskt. Nu när skolan är över får vi springa och motionera själva. Jag som sitter länge om dagarna behöver röra på mig, och det tänker jag göra också. Får nästan bli ett nyårslöfte … röra på mig mer, låta fettet brinna!



I dag har jag bland annat varit på bio med en kär kamrat och firat hans födelsedag. Vi såg Jumanji och den var både rolig och spännande. Jag skulle definitivt rekommendera den till de som vill ha underhållning och gillar äventyr. Framför allt ni som gillar att spela TV- och datorspel lär garanterat älska den. Jumanji finns redan tänker ni. Ja, det stämmer. Filmen är kommen i en ny version där vi lämnat 1990-talet bakom oss. Ska jag vara ärlig visste jag inte om det förrän födelsedagsbarnet sa det till mig tidigare i dag. Den informationen hade gått mig förbi. Han hade dessutom sett den första, men den var inte lika humoristisk som årets version enligt honom. Ett stort plus fick alltså den här. Jumanji är ett spel som utspelar sig i djungeln där ett gäng vetenskapsmän, äventyrare och krigare får i uppdrag att rädda Jumanji. Filmen handlar om detta spel där fyra ungdomar råkas sugas in i spelet och bli de avatarer de valt. De tvingas därefter spela spelet för att ta sig tillbaka hem. Den här filmen vill jag absolut ge fem TJ-ringar. Otroligt bra!


Efter filmen tog vi en hamburgare och gick en promenad. Det var väldigt mysigt tyckte i alla fall jag och jag hoppas han tyckte detsamma. Ett bra avbrott i studierna om inget annat.


Kram på er!

 

 

Av tj - 27 december 2017 23:12

       


 

Av tj - 25 december 2017 12:48

Vilken jul det blev! Massa mat som vanligt. Det är som man rullar nästan. En stor degklump vilar tryggt i våra magar, det är väl ändå en ganska bra beskrivning. Utöver den fanns det en uppsjö av sötebröd och godis. Men julen handlar ju inte bara om att äta utan om att umgås med släkt och vänner. Vi fick också många timmar tillsammans med varierade samtal, en promenad, nytt upplägg med Kalle Anka och julklappsutdelning. Det var inget avancerat julfirande, men lika mysigt och trevligt ändå.

 

Jag är väldigt nöjd med mina julklappar. Det blev mycket pengar vilket alltid är välkommet numera, sådant kan en inte få för mycket av. Av T fick jag ett datorbord vilket är praktiskt om man ska sitta i soffan eller i sängen och skriva. Emma gav mig lite muggar och en skärbräda. Jag fick också mer servis, en ljuslykta, strumpor, godis och ett valfritt biobesök nästa år. Ja, jag är nöjd med alltsammans. Hoppas ni är lika nöjda med era julklappar?


I dag blir det att kombinera ledighet med studier. Jag tänkte läsa stora delar av dagen, både privat fritidsläsning och sedan det som står i kursböckerna. Vad gäller uppsatsen har jag bestämt att följa min handledares råd och flytta fokus. Det innebär lite ändrad metodansats och sådär. Jag måste dock titta lite närmare på det. Först måste andra uppgifter i idéhistoria bli klara.

 

 

Av tj - 25 december 2017 01:07

 

 

Av tj - 24 december 2017 11:30

 

Jag vill passa på att önska alla våra läsare en riktigt god jul! I år firar vi i stan vilket innebär att julfirandet blir lite mer civiliserat. Dessutom har jag fått i uppdrag att klippa ihop lite klipp från YouTube till Kalle Anka. Jag vet inte vad ni tycker, men det börjar bli lite tjatigt med samma scener varje år. Dessutom är det massa disneyfilmer som inte är med över huvud taget. Det tänkte jag ändra på. Så därför har vi vår egen Kalle! Ett extra plus är ju att vi kan ändra som vi vill kommande år. Yes, god jul på er!

 

 

Av tj - 24 december 2017 07:00

 


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards