TJ

Alla inlägg under februari 2017

Av tj - 27 februari 2017 13:41

Här kommer min sammanfattning och utvärdering av den fjärde och sista deltävlingen. På grund av tekniskt strul släpps videon först i dag. Tror inte jag behöver skriva något om det!   


Till final:

   


Till andra chansen:

   

 


 

Av tj - 26 februari 2017 22:05

 

Av tj - 26 februari 2017 15:45

Tjenare! Ja som rubriken säger så är denna låt i min skalle hela tiden;) lyssnar sönder den totalt!
Näst efter den kommer Nano med hold on!

Förutom mello så kan ja bara säga att helgen har varit riktigt bra! Avslut med städdag, dammsugning och tvättning väntas:)

Hoppas ni också haft en bra söndag.:)
Vad har du gjort?

Annars väntas nu lite mat innan städning, sen får vi se:)

Ha det gött!

MVH/T

Av tj - 25 februari 2017 18:15

Sista deltävlingen i årets festival! I år har det inte varit ett särskilt imponerande startfält, massa medelmåttiga låtar och ingen direkt favorit. Det känns som att Sverige inte satsar på vinst i år i ESC, och vem kan egentligen klandra dem. Det finns väl knappast några resurser kvar. I samband med att det är sista deltävlingen innebär det att TJ hört alla låtar och kan ge ett mer översiktligt resultat. Ganska dåligt kanske ni tycker, men ni måste också ha i åtanke att vi bedömt med en kategori mindre. Tidigare år har varje bidrag kunnat få 40 poäng, i år bara 30. Trots ett "bristfälligt" år, är det bara stackars Allyawan som underkänns, ett flertal andra ligger dock på marginal. Hade jag fått bestämma hade nog Charlotte Perrelli med fördel sjunkit något lägre i listan, men T har alltid något att säga till om. Komiskt nog har jag varit ytterst sträng i mina bedömningar, och i princip anmärkt på varje bidrag ... märkligt.


 


Nåväl, i kväll dyker det upp flera spännande bidrag, Loreen bland annat som gestaltar kvinnokampen och Jon Henrik Fjällgren som tilllsammans med Aninia som vill skapa en bättre värld. Heja heja!

 

             

 

Av tj - 25 februari 2017 16:25

Hej på er!


 

 

Ledsen för att jag inte bloggat på ett par dagar. Har varit fullt aktiv vid universitetet och deltagit i seminariet som handlade om genusfrågor. Oerhört intressant att jag var den enda mannen som valde att delta. När vi tänker genus förknippar kanske de flesta det med kvinnofrågan, och deras kamp för lika villkor i samhället, men det inrymmer så mycket mer än det. Det handlar om att reflektera över det konstruerade könet som påverkar oss alla, och som vi måste frigöra oss ifrån. Såväl män som kvinnor hamnar lätt i en särskild mall som berättar hur vi ska leva våra liv. Det är först när vi har förmåga att frigöra oss från mallen och konventionen som vi blir fria människor. Vill vi också gå mot ett mer jämställt samhälle måste vi orka lyssna på varandra, och lära av varandra. Det finns så ofantligt många myter om könen vilket kort sagt är föråldrade. De ideal vi söker leva efter passar inte det samhälle vi numera lever i.

 

Nåväl, nog om det. Det har varit roliga dygn att spendera med det filosofiska sällskapet, emellanåt har jag sysslat med diverse. Som titeln delvis lyder är det bokrea-tider nu. Har ni hittat något spännande? Läser ni över huvud taget? Ska jag vara helt ärliga mot er har inte jag hittat så mycket, så skäms inte för min skull. Å andra sidan hittade jag betydligt fler titlar än i fjol. Det beror mycket på att jag ägnade mycket tid åt kurslitteratur och annan litteratur som hörde studierna till. När jag kollar över min litteraturlista ser jag att det blev väldigt lite skönlitteratur vilket jag hoppas blir mer av det här året. Dessvärre blir det nog svårt, för pluggandet är intensivt just nu. Men men, det måste gå någonstans. Får rapportera om min läsning längre fram.

 

Jahopp, då var det helg och sista deltävlingen i Melodifestivalen drar snart igång. Det kommer ett enskilt inlägg om det, men jag kan säga att jag är besviken över årets festival överlag. Medelmåttigt och tråkigt. Enbart några lyft, men inte ens dessa når upp till en bra nivå. Väldigt synd! Men trots det tittar man ju, för sluta titta tänker jag inte, haha … Jag vill i sammanhanget säga att det är roligt att så många deltog i det förra formuläret som T lade ut i vår Facebookgrupp. Fortsätt gärna med det.


Yes, nu har jag uppdaterat er lite. Önskar er en grym helg. Hej på er!

 

 

Av tj - 23 februari 2017 23:30

Tjenare på er!!

Lovade er ju å visa hur vi alla röstade i helgens melodifestival. Denna gång deltog 14 stycken vilket är det exakt dubbla mot förra gången.  


Hade önskat att namn-funktionen hade funkat bättre och även "varför"frågorna. Men tillslut efter att det blev många som svarade så gick de också in till staplar när jag tittade på alla svaren samtidigt. Så därför lägger jag in bara svaren på hur folket röstade   


                        

Av tj - 22 februari 2017 18:00

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards