TJ

Alla inlägg under november 2014

Av tj - 30 november 2014 23:34

 

Av tj - 30 november 2014 18:22

Hej på er allesammans!

Ja då är det sista dagen på denna månaden och det är så kul att statestik på alla möjliga håll pekar uppåt. 

Kan ju fixa senare ikväll lite bilder för det är så kul!


Både videos som kommit upp på bloggen, bilder som vi lagt ut har ökat otroligt mycket ett av de bästa på alla år vi bloggat. Inte nog med det så har vi en del mer inlägg än förra månaden och den är också väldigt nära till det bästa resultat på något år.


Något jag har varit nöjd med denna månad är att vi gjort om designen helt och jag hoppas ni håller med! 

Att vi har startat upp "Filmresan" Där vi är tillsammans och berättar om filmer vi gillar och rekommenderar till er.

Det är ju många som tidigare sagt att vi ska göra mer videos tillsammans så det var ett bra sätt!


Något annat är att jag har kommit upp i 121 stycken Fredagsspecialer sen jag startade. Om ni räknar på det själva så blir det ett tag   


Bilder kommer sen då.

 

Av tj - 29 november 2014 23:58

Så var den näst sista dagen av mitt tjugoårsfirande över. I dag var mormor med familj på besök och hjälpte mig med mina nya bokhyllor. Jag har därför under kvällen överfört allt från sängen och börjat organisera i hyllorna.

Det kommer förmodligen ta några veckor innan det blir helt rätt eftersom det saknas grejer. Till detta ska ett nytt katalogsystem göras upp. Jag måste också fundera på mitt övriga utrymme. Att bokhyllorna har luckor är meningen! På längre sikt ska det ju tillkomma fler böcker. Om ett tag kan jag guida er om ni känner för det.   


   


Jag fick inte bara två bokhyllor, utan ett läderarmband, tre filmer och mer servis. Jag tackar för den här dagen med all hjälp som jag har fått, allt fika som mamma bakat och det trevliga sällskapet. I morgon är det vännernas tur att celebrera mig. Jag ser fram emot det.


 

Av tj - 29 november 2014 12:33


 
 

Av tj - 28 november 2014 23:44

Så var snart andra dagen i mitt tjugoårsfirande till ända. Far överraskade mycket riktigt med lyxmiddag på Fyra krogar vid Växjösjön. Det roliga var att vi inte skulle äta där från början, utan på en restaurang som inte längre finns. Tillsammans med honom, hans hustru och farmor åt vi god mat. Jag tog en fläskfilé med pommes och till efterrätt pannacotta med björnbär. Länge sen jag åt så gott faktiskt.

Som present erhöll jag pengar och en biljett till vår huvudstad. Jag ser fram emot att få åka dit igen!

     

I övrigt så har jag dammsugit och skurat golv under förmiddagen. I morgon ska bokhyllan plockas ned! Det känns väldigt jobbigt nu när placeringarna är på plats. Men ut med den gamla och in med två nya. Det kommer innebära ett nytt system och nya placeringar. I samband med detta kommer jag använda mig av koder. Lika bra att organisera på samma sätt i hemmiljö som i arbetet.

 

Jag tackar för uppvaktningen än en gång. I morgon är det mormors tur att celebrera mig. Det ser jag fram emot.

 

 

Av tj - 28 november 2014 18:23

   

Av tj - 28 november 2014 09:40

Tja på er
Jaha under tio minuter har det snöat idag
Min reaktion var- åå titta de snöar!!
Härligt och det får mig ju att undra om de har snöat hemma i Växjö med men det får jag veta snart nog eftersom det är fredag.

Idag blir det också lite födelsedagsfest för grannen som har blivit 20 hon med så nu passar de på, haha!

Ja en lektion på en kvart är nu avklarad och sen väntar bara klasstimmen xD

MVH/T

Av tj - 27 november 2014 23:21

Så var snart min dag över!

 

Vad fort det går när man har roligt. Det första jag vill säga är tack till alla som har gratulerat mig i dag. Både på sociala medier och här på bloggen. I stället för att sitta och skriva ett standardsvar som på Facebook så tackar jag alla här!

Jag har delvis haft fullt upp i dag med vår powerpoint-presentation, att jag inte reflekterat över min ålder! Kommer prata mer om det när jag öppnar frågelådan för andra gången. Kan säga att det strömmat till ordentligt med frågor om livet och hur det känns och så vidare. Mer om det i helgen.


 


Kvällen gick åt till firandet av min tjugoårsdag, med smörgåstårta och presenter! Fick bland annat mer av den servis som jag samlar på. Jag tackar min kära mor för uppvaktningen och alla förberedelser inför detta.

I morgon är det fars tur att celebrera mig. Vi ska bland annat ut och äta. Vad som senare kan hända återstår att se, då jag känner min far! Jag ser fram emot morgondagen.


Tack alla återigen för uppvaktningen. Det värmer!   


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards