TJ

Alla inlägg under november 2017

Av tj - 28 november 2017 22:45

 

Då var det bara att kämpa vidare med uppsatsen, analysera vad alla bibliotekarier har sagt och skriva alla andra delar. Lär bli veckans huvudsakliga syssla jämsides med inläsningen till ett källtextseminarium som kommer först om några veckor.


Men jag har också unnat mig själv lite massage för att ta itu med nacken och axlarna som strulat ända sedan bussolyckan. Det är ju klart löjligt att börja göra något åt det nu, men det är något som borde lösts för länge sedan. Han jag gick hos i dag kände direkt att jag hade problem varför det behövs uppföljning på det här. Redan om två veckor ska jag dit igen, och dit går jag gärna igen. Han var otroligt kunnig och jag kände mig trygg, så det är ett plus! Nu hoppas jag på det bästa!

 

 

Av tj - 27 november 2017 22:30

 

Jag vill börja med att tacka för alla grattis-önskningar som kommit under dagen. Jag kan säga att det blev en väldigt bra och lugn födelsedag med ett lyckat avslutat seminarium om tryckpressen. Jag fick även fina blommor som anlände till dörren. Det var första gången … det märks på riktigt att man varit ute och dejtat när blommor börjar anlända. De var förvisso från en vän den här gången, men jag har ju träffat honom i ett annat syfte. Tillfället är ändå något jag längtat efter, och buketten var också i sin ordning. Tänk om han skickat tulpaner liksom … det hade inte varit roligt!

 

 

Av tj - 26 november 2017 23:34

Hej alla glada därute!


Dags att sammanfatta denna otroligt roliga helg som varit lite min egen faktiskt. Även om det inte är förrän i morgon jag fyller år hade jag en födelsedagsfest med T och Emma i går. T har redan skrivit lite om det, hur roligt det var och så vidare, men glömde berätta om maten. Jag lade ner extra själ i den och gjorde det som en liten matresa i världen. Så jag lagade både italienskt och indiskt, och såvitt jag förstår tyckte mina gäster väldigt mycket om det … nästan mer än jag själv. Nej, men den indiska kycklingen var verkligen himmelsk. Det var en bra huvudrätt. Mellan varven uppträdde de för mig med en inövad dans, vi dansade också alla tillsammans, hade frågesport och massa annat kul. När T drog sig tillbaka för att gå på bio hade jag och Emma lite hemmabio själva och såg Fantastiska Vidunder och var man hittar dem.

 

Efter Emma åkt hem spelade jag Sims i några timmar som jag fått i födelsedagspresent av en kär vän. Det var riktigt länge sen jag spelade Sims (länge sen jag spelade datorspel över huvud taget!), och det är en rejäl uppgradering från tvåan till fyran. Jag fick också fina presenter från T och Emma. En kokbok med sydamerikansk mat (av T) och en T-shirt och en fin teckning (av Emma). Så nöjd med allt är jag, men mest av att de kom.


I dag har jag då tagit fullständigt ledigt. Vaknat utan något alarm och ägnat i princip hela dagen åt att titta igenom TV-program som gått under veckan, och läst lite. Det har varit så skönt och välbehövligt. Det borde man göra oftare, men det blir ju sällan man tillåter sig själv en sådan latdag. Men det borde jag göra oftare egentligen.


Hoppas ni haft en bra helg!

 

 

Av tj - 26 november 2017 16:45

 

Av tj - 25 november 2017 23:21

Tydligen!
Under helgen är det ju "Black weekend" Det innebär mycket låga priser i många affärer och imorgon tänkte jag ut och undersöka detta! Jag har hunnit skaffa lite ny julbelysning som ska upp när jag kommer hem:) ikväll har jag sett den nya filmen " Mordet på OrientalExpress"

En recension kommer ut imorgon på den. Då har jag kunnat ladda mobilen och haft chansen att göra det lite tidigare på dagen ^^

Hur som helst så var den bra, inte spektakulär men bra.

En otroligt viktig händelse idag är ju också att jag firat J under hans dag! Han fyller på måndag men då kan ju inte jag fira honom så vi var några som firade någon idag i alla fall;) J kommer säkert att skriva om det och jag tyckte dig då för en rolig kväll :D

Nu får ni ha en trevlig kväll och lördag. Vi hörs imorgon:)

MVH/T

Av tj - 24 november 2017 23:45

 

Så var de bara fyra och blev sedan tre! Det går verkligen fort tycker jag och det blir tråkigare och jobbigare för varje program som går. Talangerna är så duktiga och begåvade att det är synd när någon måste lämna. I kväll blev det Jemima, och det var en ren besvikelse tycker jag. Hon är nämligen min vinnare. Jag trodde faktiskt hon kunde ta det hela, men jag hade tydligen fel (som så många gånger förr, hehe). Nåväl, det blev en grym kväll i alla fall med fina duetter och intressanta framträdanden.

 

 

Av tj - 24 november 2017 07:33

Tjenare på er!! Denna helg har äntligen kommit och denna helg fyller ju också J år!;) så jag ska ju klart fira honom, ska också vara med på Linedance senare mot helgens slut, då skulle det vara 2 olika grupper som slår ihop sig och avslutar terminen.

Jag var ju med och dansade när jag bodde i Växjö men det är ju svårare nu när jag inte bor där längre....:/

Veckan har varit bra och idag avslutas den med fredagsshowen på jobbet. OJ som de har övat hela veckan. Har verkligen stora förväntningar.:)

Ha det gött med er så skriver jag senare under dagen förhoppningsvis.:)

Mvh/T

Av tj - 22 november 2017 21:00

 

Vilket underbart väder vi har haft i dag! Har jag berättat om hur mycket jag älskar vinterslask?   Vilken tur att jag behövde gå ut just i dag …

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards