TJ

Alla inlägg under september 2012

Av tj - 30 september 2012 16:57

MVH/T go with the song!

Av tj - 30 september 2012 15:36


MVH/T  

Av tj - 29 september 2012 20:58


MVH/T

Av tj - 28 september 2012 20:49

Hej allihop!   


Igår så hade Kungsmad äntligen sin brandövning. Det är inte ofta som det händer. Minns att vi bara sprungit ut en gång. Sånt ska man egentligen ha oftare. Vi fick iaf lämna samhällslektionen där vi planerade vårat drömsamhälle. Efteråt tränade vi på hur man läser och pratar i studion. Då fick man uppgiften att läsa dikter. Nästa vecka ska vi också bryta för röstövning. 


Det som är mest pågång i skolan måste ju vara sommarprogrammet. Kallas så eftersom de radiosändningar som ni hör på bland annat P3 och P4 sänds på sommaren.    Har suttit och pratat om min barndom idag. På religionen pratade vi det sista om judendomen och om en vecka blir det prov på ämnet. 


Ha en bra helg nu    /J

Av tj - 28 september 2012 10:23

 

 

Hej på er allesammans! Nu sitter jag i skolan och vi ska försöka börja med projektarbetet. Det går segt... Ni vet hur det är att komma igång med något, man skjuter upp det hela tiden ju! Känner att jag verkligen måste komm igen med det nu och ändå så sitter jag här och gör ett inlägg, haha!


Vi har fotografering kl 1 så innan dess är det arbetet som gälller så jag hoppas att jag kan komma igen lite smått i alla fall   

 

 


MVH/T

Av tj - 27 september 2012 16:08

Hej alla kära läsare!  

Hur är det med er ?  Idag har jag haft mitt uppdrag med barnen, de skulle måla en pinne röd och klippa ut löv och klistra på dem. Sen på rasten hade jag en rast-lek och det var halvgrupp så rasten nästa vecka så ska de få köra samma lek   Nästa vecka ska barnen få göra en teckning med färgen grön så jag ska göra något mönster som de sen ska klippa ut.


Imorgon är jag ledig från praktiken för att vi ska lyssna på en forskare eller vad det var nu igen,,,  

Om jag ska vara ärlig, snälla vill vara på praktiken i stället! Imorgon har vi fotografering och det är ju då man ska klä ut sig, så det blir kul att se  hur klassen har valt att se ut!


Ha det gött allesammans!

MVH/T

Av tj - 26 september 2012 19:07

Hello på er allesammans ! 


Idag har jag varit ute med hela min praktik på deras kompis-ute-dag. De hade lekar och olika samarbetsövningar.

Någon kanske ni känner igen, man ska knyta ett snöre nere vid fötterna så att man är sammansatt med sin kamrat, sen ska skulle de gå en sträcka och alla fick ta det extra lugnt så att de inte snubblade  

Våran grupp var otroligt duktiga med sina övningar och efter det så var det fri lek. Efter ett tag hörde man ljudet -Hallå dags för Pizza!! Gissa om det blev kaos av alla barn! Det var 300 stycken ungar, ungefär på denna dagen. Ni kan bara gissa då ju   


Nu var det äntligen dags för mitt IVÄ igen. Idag hade vi flottbyggar-tävling. Man kunde få poäng för den stiligaste flotten och den som gick bäst på sjön. Vi kom 2, den gruppen som jag var med i. Men dagen har varit super!

Imorgon är det mycket som jag ska sköta, ett uppdrag för barnen, en rastlek och en samling  Spännande!

 

MVH/T    

Av tj - 25 september 2012 20:57

Hello   

Känns som vardagen mest består av arbete. Och faktum är att det gör den. Vi ska bland annat analysera en dikt och något annat inom svenska. Måste ta tid och välja ut alla bilder till projektarbetet också så det blir färdigt. 

Har fått mejl från min handledare från förbundet idag. Registreringen ligger vilande tillsvidare men börjar igen i början av nästa år 2013.   

Hoppas allt är bra med er    /J

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards