TJ

Alla inlägg under september 2010

Av tj - 30 september 2010 19:31

Hej hej


Idag började jag vid 11 och slutade 14.20 På svenskan läste vår lärare våra noveller som vi skrivit i grupperna. Vår vann inte men det gjorde inte så mycket. Sen hade jag engelska och på datan gjorde vi färdigt uppgift 2 i Indesign då man skulle göra ett dvd omslag.


Jag har varit med T då vi var ute och gick i skogen. Idag får ni recept i videoform och om ni har tur ska J laga mat om några veckor.


Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge   / J

Av tj - 29 september 2010 22:25

Hej   


Det har varit riktigt långa dagar i skolan nu på sista tiden. Recept får ni imorgon istället för jag kom på det nu i sista laget och jag vill inte slänga ihop något för då blir det ändå inte bra.


Idag har jag haft min första IVÄ lektion som blev Webbdesign. IVÄ är som elevens val kan man säga för de som inte vet. Vi fick lära oss de första stegen hur man gör en egen hemsida och jag är inne i lektion 4 (uppgift 1 innehåller 9 lektioner/steg) då man ska lägga till färg och bild.


Annars har vi tittat på lite film på mediekunskapen och jag har verkligen jobbat på matten. Min lärare sa att jag är den som kommer få MVG för jag är typ den enda som räknar. Vår lärare är verkligen rolig och man skrattar mycket och pratar om andra saker än matte.


Jag kan jobba lite åt er på morgonen imorgon för jag har sovmorgon till 11 då svenskan börjar. Anledningen är att man vill slippa det långa hålet mellan morgonen och eftermiddagen. 


Ha det bra mina läsare  / J      

Av tj - 29 september 2010 22:05

Hejsan. Inget videoinlägg denna dagen. Inga batterier heller så då är det ju svårt   Men vi startade då klockan tio och började då våran stadspromenad. Vi kom ner till stan och till kyrkan vidare till Utvandrar-museumet helt enkelt va vi på nästan alla ställen som gör att vara på, hahha.  Imorgon är nog batterierna laddade och så mitt videoinlägg. Hej så länge!! /T

Av tj - 28 september 2010 22:15

Hej allesammans.  Imorgon kommer det nog ett Videoinlägg. Mycket lättare att prata om utedagen än att skriva om det. Utedag är exakt vad vi kommer ha imorgon, tror att det blir kul och jag ska nog har lite sockerkaka  som fika.   Hej så länge /T

Av tj - 27 september 2010 22:12

Tjenare allesammans. Ni skriver frågor snabbare än vi hinner svara på dem, kul med så många frågor. Men vissa är faktiskt lite rent av tokiga   


Idag har det blåst jättemycket så att det blev lite problem när jag cyklade till skolan. Nu när vi närmar oss den trista årstiden så är det väl bara att gilla lägen   

Också lite regn men inte så farligt.


Ni som gillar veckans låt kanske blir en aningen besvikna nu när jag säger att det inte blir någon imorgon för att jag har helt enkelt ingen    Jag har mycket musik men har liksom tagit de som jag gillar bäst i bloggen. Så om ni vill skicka in ett låt-förslag så går det jättebra och är mycket välkommet.


Skolan idag då,, Vi har haft Matte svenska BKF och IOS.

Till mat blev det fisk.


Nu ska jag sova. /T   

Av tj - 27 september 2010 17:17

Hej hopp   


Idag blev vi äntligen färdig med våran film på medieproduktionen. Imorgon prövar vi yttligare våra kunskaper i en ny film. Vår lärare som kan en del om film har vi bara till höstlovet och därför gör vi film nu att vi lär oss det och det tycker jag är ju roligast en så länge. På svenskan blev vi klara med gruppskrivningen och vår berättelse blev konstig och så vidare.


Som ni vet handlade jag ju i Kristianstad i lördags. Idag har jag haft lite utav mina nya kläder.

    Visst är jag fin?   

Här kan ni se våran film från skolan:

                                        Haha   / J   

Av tj - 26 september 2010 22:38

Hej hej    Idag har jag filmat en hel del med min nya kamera. En kompis och jag gick ut i skogen och filmade, va nog 2 timmar. Det va jättekul och jag känner att jag börjar lära mig den där kameran också. Vi spelade också lite wii och sen överförde vi alla filmer till datorn, det tog nog 2 timmar det med så hon va tvungen att åka hem innan det va klart    men en kul dag har det varit i alla fall och imorgon börjar skolan igen på en ny vecka. Tror nog att det också kan bli kul.


Hoppas att ni alla är nöjda med Js arbete angående Filmer, kändisar m.m som han har sorterat och lagt i olika kategorier så att ni alla kan hitta det ni söker snabbt och lätt. Det kan ju vara om ni missat den senaste veckans låt eller recept, då kan vi enkelt hitta det i den kategorin som stämmer   

Nu ska jag sova, det har varit en rolig och jobbig dag så vi hörs en annan gång.... kanske imorgon, haha /T

Av tj - 26 september 2010 13:43

Hallå   


Blev precis färdig med sortering av våra inlägg. Nu finns allt under kategorier, vill ni bara se recept klickar ni på det osv. Jag måste erkänna att det är lättare att hitta nu faktiskt vad det är man vill ha.


  

En liten rolig nyhet är att Matte och Cattis har fått en dotter. De har inget namn på henne och hon har ännu inte sagt vad hon vill heta. Ett stort grattis från TJ bloggen till er.


Oj, nu verkar middagen vara klar. Hej då   /  J   

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards