TJ

Alla inlägg under januari 2018

Av tj - 31 januari 2018 17:18

Tjenixen!!

Idag har jag jobbat med bland annat med en tipsrunda som våra barn på jobbet ska gå. Sen är det grillning och annat härligt efteråt.

  Temat blev denna gång "godis" så det finns frågor med vad godiset på bilden heter, till "vilket företag har tillverkat detta"


Hoppas det kommer Att gå bra för dem bara ;)


 


 




Av tj - 31 januari 2018 14:40

Hej!

Här kommer nu svaret på i vilken stad vi besökte i Ryssland sist.


Vi besökte ST. Petersburg denna gång och bilden är på en av de kyrkor som finns där:)


 


Ha det så bra så hörs vi senare!


 




Av tj - 30 januari 2018 17:45

Det kan vara på sin plats att göra sig bekant med bloggens regler om ni inte redan har gjort det!

 

Kommentarer:

- Vi tar tacksamt emot era kommentarer, men de får inte vara stötande för bloggen, till oss eller för andra. Du som kommenterar kan vara helt annonym, förutsatt att du följer dessa krav. Bloggen eftersträvar en demokratisk och fri åsiktsbildning.

 

- Det är inte tillåtet att skriva opassande kommentarer om någon annans kommentar.

 

Frågor: 

- Ni är fria att när som helst ställa frågor om det finns något ni undrar över, vilket görs i kommentarsfälten. TJ anser sig dock ha rätten att ta bort otrevliga frågor eller sådant som är elakt och rentav ironiskt.

 

Er hörna: 

- Er hörna är en form av gästbok där ni alla kan komma med åsikter och samtidigt diskutera med andra läsare.

 

Rösta:

- Omröstningar är till för att kolla vad ni läsare är ute efter, och utgör ett värdefullt underlag till fortsatt planering. Det är därför viktigt att om du lägger din röst måste du kolla om du behöver göra något mer. Be inte om något som du ändå inte tänker medverka i.

 

Upphovsrätt:

- Kopiering av bilder, filmer eller annat material är förbjudet på denna blogg. Särskilda undantag gäller dock om vederbörande använder copyright-tecken. Då skall upphovsman skrivas ut, alternativt tj.bloggplatsen.se. Ni kan alltid söka tillstånd genom att skicka ett mejl och beskriva vad ni vill använda materialet till.

 

Övriga inkommande meddelanden till bloggen genomgår alltid en prövning om den kan lämnas ut. TJ anser sig nämligen ha rätten till att ta bort dumma/elaka/orättvisa kommentarer, frågor eller åsikter.

 

                               

Av tj - 30 januari 2018 17:12

Hej alla fina och underbara läsare!

 

Som ni redan märkt har bloggen fått ett helt nytt utseende och personligen känner jag mig riktigt nöjd med det nya temat. Vår förhoppning är att ni också ska bli riktigt nöjda. Men en blogg behöver ju inte bara ett utseende utan ett innehåll också. Därför har jag och T suttit ner och funderat på vad bloggen ska innehålla den närmaste tiden. Tankarna har gått lite isär, men vi verkar överens om att bloggen borde prioritera fler videos som tar upp olika ämnen. Eftersom Fredagsspecialen tydligen gjort sitt sista avsnitt lär vi vänta något helt annat från T framöver. Vad det blir vet inte ens jag. Vi får vänta och se.


Under veckan kommer uppdateringen fortskrida, men ni är nu helt fria att surfa runt och kolla in det ni tycker om!


 

Av tj - 30 januari 2018 09:45

 


Tjenare på er!
Idag ska vi ta oss till ett kallt land, Ryssland. Frågan är, i vilken stad är vi i?


Kommentera i detta inlägg ditt svar ;)

   

Av tj - 29 januari 2018 20:48

Hej på er och hoppas ni har en bra kväll!


Jag vet att jag vart borta ända sedan jul och det är jättetråkigt att det blivit så.

Har tänkt att skriva många gånger men sen har det inte blivit av.


Som ni märkt så har vi börjat ändra om vår design på bloggen och med det så ändrar jag också, precis som J, om vad det är vi skriver här på bloggen.


En sak som kommer att försvinna officiellt, som redan har varit borta ett tag, det är "T´s fredagsspecial"

Jag får tacka för mig med den som har varit den längstgående filmen som varit med på bloggen sedan dess start. Över 200 avsnitt av T´s fredagsspecial. 

Nya designen ska komma för de saker som jag har valt att ha kvar här på bloggen. Saker som Filmresan (Både jag och J) Sen "Vart är vi med T" "Dagens nyheter med T" "Musik"  "T´s låtar" Sen kommer det att bli nya saker också:)!

 


 

Av tj - 28 januari 2018 23:30

 

Onekligen blev det läsning! Nästan hela dagen i går satt jag och läste. Under kvällen tittade jag på film och var några timmar med T. Vi har också träffats några timmar i dag och planerat bloggens framtid, i huvudsak designen som ska ändras (som vi brukar göra med jämna mellanrum). Nästa tema är något som personligen ligger mig varmt om hjärtat och det ska bli spännande att se hur vi lyckas förmedla det. Jag kan säga att det handlar om inkludering, tolerans och mångfald, något som blir allt viktigare i en mörk och dyster tid. Mer säger jag inte.


Hoppas ni haft en bra helg och får en grym vecka!

 

 

Av tj - 26 januari 2018 21:45

De senaste dagarna har varit betydligt bättre än i tisdags då jag var ordentligt nere och hade knappt ork till något. Ingenting hjälpte mig heller utan jag var tvungen att vänta ut dagen och hoppas på bättre tider. Jag har sådana där dagar ibland och det går inte att göra något åt det. Nåväl, jag vaknade i onsdags och kände åter livet inom mig och kunde med glädje återuppta mitt arbete. Det blev här en hel del läst och skrivet.


I går var jag också på lägenhetsvisning tillsammans med Emma för att kolla hur långt de kommit med hennes lägenhet. Det var bra att vi gjorde det för nu visar det sig att hon inte längre vill ha den. Lägenheten är alldeles för liten tyckte hon så det blir till att leta vidare. Jag önskar henne stort lycka till i detta arbete.


I dag har jag bland annat gjort några ärenden i stan och skrivit klart min reflektion om Frankenstein. Nu ser jag fram emot en helg med T (som kommer på besök) och lite läsning. Jag vet att det säkert finns de som undrar om T gått under jorden, men jag kan gladeligen meddela att han lever. Men han har onekligen haft annat för sig den här månaden. Längre fram kommer han dock återvända igen … det är jag säker på. Nåväl, jag avslutar denna trevliga fredag med Thor: The Dark World

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards