TJ

Alla inlägg under juni 2015

Av tj - 30 juni 2015 19:59

Hej på er!

 

Har ni märkt att sommarvärmen äntligen börjar komma? Det känns underbart för ärligt talat så har juni månad varit alldeles för tråkig. Ingen värme finns det i huset heller eftersom hyresvärden stänger av elementen sommartid (de behövs ju inte under sommaren!).

I dag stängde de till och med av varmvattnet på grund av något arbete. Helt oförberedd klev jag därför ner i badet, men var ganska snabbt uppe igen. Det blev en mycket snabb rengöring som går att likna vid en klassisk kattvätt. Så här i efterhand kan jag skratta åt det även om det i stundens allvar inte var så speciellt roligt. Jag bjuder därför på en liten skämtbild.

 

 

 

Ingen tv har vi för närvarande. Alla kanaler visar ”myrornas krig” som det ständiga brusandet kallas. En felsökning är gjord. Dessvärre lär det nog dröja innan problemet är fixat. Typiskt att tvn ska strula när det är Almedalsvecka och allting. Massa politiska inlägg som man går miste om nu.

 

   

 

De senaste dagarna har jag helt ägnat mig åt det skrivna ordet. Håller på att läsa en bok som aldrig riktigt vill komma igång. Man måste ju naturligtvis inte läsa ut allt man läser, men nu är det bara ett par sidor kvar så jag tänker banne mig läsa de sista också.

Fick en kommentar angående om att min frågelåda är lite kort. Jag tyckte att Emelie som skrivit kommentaren påpekade en väldigt viktig sak som är värd att uppmärksamma. Jag och T har inte velat ha för långa inlägg för att på sätt inte riskera att ni tröttnar på inläggen. Ett tag var inläggen lite längre och dessa har hittills lägre tittarsiffror än de kortare. Vad det egentligen beror på är ju klart svårt att säga. Men en sak är säker och det är att kortare inlägg är nog bättre. Jag tycker emellertid om Emelies kommentar och delar hennes åsikt om att frågelådan borde förlängas. Jag ska självklart överväga detta.

 

 

 

Avslutningsvis vill jag även förklara hur era frågor kommer till mig:

Alla inkomna frågor hamnar i en inkorg som sparas i en låda (därav namnet frågelådan). Jag hämtar sedan era frågor direkt från den här inkorgen och läser upp dem i den ordningen jag får dem. Har du ställt en fråga som jag inte besvarat än behöver du inte vara orolig. Frågan vilar tryggt i lådan och väntar bara på att bli uppläst. Har du däremot ställt flera frågor i samma kommentar och jag bara besvarat en eller några kan något ha blivit fel vid överföringen. Jag ber dig därför att ställa frågan igen om du är osäker. Om din fråga redan finns så behöver du bara vänta.

 

Tack för det här inlägget!

 

Av tj - 30 juni 2015 19:43

Tjenare på er allesammans!!

Idag har vi sista dagen i Juni och min födelsedag börjar ju närma sig.. Ungefär 20 dagar kvar. Den bästa sak jag redan fått var mina körlektioner som jag snart börjar med  


Idag har vi på jobbet börjat på allvar med det nya nyhetsprogrammet som vi ska ha och förhoppningsvis kunna fortsätta med och se till att det blir något stort med den..


Varit på en joggingtur idag med och haft en väldigt skön stund med avslappning i spabad så det har väl blivit en hel del!

Nu får ni ha en bra kväll så hörs ;)


 

 

Av tj - 29 juni 2015 13:15


J´s bästa raggningsknep och en trekantsförfrågan. Frågelådan spårar ur? Det och mycket mer möter J när han öppnar sin frågelåda. Ställ din fråga genom att kommentera eller vara aktiv på sociala medier.

 

 

Av tj - 28 juni 2015 19:13

Nu har vi en nyproducerad film till er alla!



   

Av tj - 28 juni 2015 13:01

Men tjenare på er allesammans!!

Ja idag har jag och J planerat att filma lite till bloggen. Vi som har besökare från ett antal länder och ingen av dem förstår ju våra videoinlägg som exempel,, vi ska se om vi inte kan göra något åt det  


Det lättaste vore inte direkt att ge alla "inears" så att det blir översatt men något så vanligt som textning kan ju funka...


Vi får se vad vi planerar och kommer fram till men det blir väl något riktigt nice som vanligt, hehe!  

Förresten måste säga att jag är väldigt glad över de följare vi har över YouTube. Ni som vill hänga med i svängarna och följa oss där med är väldigt välkomna. Vi har ganska högt upp i menyavdelningen länkar till vår Facebook-grupp och YouTube. Om jag inte har fel så finns Twitter där med, vi hörs senare i alla fall!!

T out  


 

Av tj - 26 juni 2015 16:04

 

Vi får aldrig förneka! Vårt kulturarv ska inte försvinna. Jon Henrik Fjällgren berättar om hur det verkligen är att vara renskötare. Följ honom och ta del av fler berättelser från Nordskandinaviens kulturarv. Deras historia kan lätt sammanvävas med våra förfäders. Mycket av det Jon berättar är nytt för mig.

Varför denna fördom gentemot en nationell minoritet? I grundskolan talade vi sällan om samer och det kan jag skämmas lite för i dag. Ordet same associerade bara till dräkten, renen och kåtan, men en människa var aldrig riktigt med i bilden. Vi har mycket kvar att lära. Tack Jon för att du berättar!


Läs Jons första inlägg här!

#kulturarv #historia

 

Av tj - 25 juni 2015 12:00

På grund av tekniska problem så väljs ett par klipp ut från Måns resa till vinsten i Wien för ett par veckor sedan! Vi ber om ursäkt för detta...

 

 

2008 - Diggiloo

Måns medverkade under sommaren i Diggilooturnén där han framförde Et Maintenant som gav alla rysningar! Parallellt jobbade han med sitt andra album och skickade in ett bidrag till Melodifestivalen 2009 som skulle ta hela Europa med storm...


(Et Maintenant från showen MZW)

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards