TJ

Alla inlägg under augusti 2016

Av tj - 30 augusti 2016 20:06

 

Av tj - 28 augusti 2016 23:17


En liten video från helgen. Det blev dessvärre inte mycket tid att filma och dessutom ville inte mina släktingar vara med. Jag ville ändå göra något av det material som jag trots allt spelade in. Hoppas ni gillar det ;) I morgon börjar jag studera på distans och det ska bli superkul. Mer om det längre fram ...


Ha det bra!   

 

 

Av tj - 27 augusti 2016 23:10

 

Den här helgen är jag på vift igen, men har dessvärre inte tid att blogga mycket om det. Ska dock försöka hinna filma så mycket som möjligt. Jag vet att ni numera älskar det och ärligt talat tycker jag själv det är ganska roligt. Men jag tänkte slänga in ett snabbt inlägg från Gräddhyllan (som är en av helgens aktiviteter) och önska er en fortsatt bra helg!


Jag tycker också ni ska nappa på T's vlogginbjudan. Det vore roligt om våra videoinlägg tog en helt ny nivå. Tillsammans kan det bli riktigt bra filmer.   Så kommentera gärna vad ni tycker han ska göra. Personligen tycker jag han ska visa oss sin arbetsplats. Det vore spännande!

 

 

Av tj - 26 augusti 2016 23:45

 

Av tj - 25 augusti 2016 13:56

 

Snart börjar en ny termin med nya spännande kurser att fördjupa sig i. Jag vet inte om jag sagt det men jag kom in på distansutbildningar i Umeå. Digital kompetens och Idéhistoria. Ser fram emot intressanta läsningar och diskussioner. Förra terminen med valbara kurser var verkligen givande där mina kunskaper sattes på prov. Den stora fördelen var det självständiga arbetet och fördelningen av studietid. Jag fick mycket gjort under ett par timmar. På måndag kör vi igång igen efter ett långt sommarlov.


Om jag skulle summera den här sommaren skulle jag säga att den varit hälsosam och aktiv. Jag har kommit igång med regelbunden motion i elljusspåret och undvikit alltför mycket godsaker under vardagar. Jag har aktivt rest runt till vänner och familj (visserligen inte så mycket som jag hoppats) och dokumenterat detta i bloggen. Något jag kan beklaga är att jag inte fått till skrivarflödet och avslutat mina noveller, ett mål som inte lär uppnås den här sommaren. Men jag är inte ledsen eller sur för det. Sommaren har varit bra och jag är glad att ni uppskattar de videoproduktioner som laddats upp på YouTube den senaste månaden.

 

Gårdagens paj med rabarber och jordgubbar blev lyckad. Den får vi göra om!


Önskar er en fortsatt bra dag   

 

Av tj - 23 augusti 2016 23:51

 

Det var länge sedan jag skrev ett längre inlägg till er nu. Vad skönt kanske en del känner. Ja, det måste jag hålla med om att det varit ganska skönt att fatta sig kort. Det kan ibland bli för mycket av det goda. Jag har inte tröttnat om ni nu tror det, bara tagit en liten paus. Ni som trodde att skrivarglädjen var som bortblåst vid det här laget lär bli grymt besvikna, haha! Jag kommer tillbaka …


Just nu finns det inte mycket att berätta om. Vardagen ser ungefär likadan ut och händer det något utöver det vanliga filmar jag det. Mina videos har ju fått stor uppskattning varför jag gärna gör fler. Det är oerhört glädjande att göra er nöjda, men framför allt är det roligt att jag blir nöjd. I det långa loppet är min glädje viktigast i det här sammanhanget (för om jag är glad orkar jag bjuda till så ni blir glada).


I morgon ska jag bege mig till biblioteket för inhämtning av kurslitteratur till mina kurser som börjar nästa vecka. Jag ska även baka en paj till ett par goda vänner som kommer på besök. Sedan måste jag bli klar med ett forskningsprojekt till min mormor och hennes kusiner. Det ligger jag tyvärr efter med, men jobbar jag tillräckligt hårt kanske jag hinner precis. Nåja, nu ska jag snart släcka lampan.


Önskar er en fortsatt bra vecka!

 

 

Av tj - 22 augusti 2016 21:01

Tjenare! Tänkte ta mig friheten att berätta lite om dagen.
Första dagen på mitt nya jobb. Nu kanske ni tänker, va, ännu ett nytt jobb.
Såhär är läget, jag hade i börja av januari till juni ett vikariat, sen sommarjobb å nu ännu ett långvikariat:)

Nya människor och nya kunskaper och erfarenheter, så det ska bli superspännande!

Idag har jag spelat lite med några barn, försökt lära mig lite namn och fått information å sånt.

Det känns i alla fall bra och tiderna som jag har är också bra, men såklart saknar jag ju mitt sommarjobb med.

Nu ska jag förbereda mig för sängen å så får ni ha det så bra, kram på er allesammans!
/T

Av tj - 22 augusti 2016 20:30

 

Efter en lång joggingrunda och samtal med Csn kopplar jag av med Idol och chattar med vänner!

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards