TJ

Alla inlägg under december 2015

Av tj - 31 december 2015 01:22

Tjenare på er! Nu var det ett tag sedan jag skrev och jag är glad att J fortsatt underhålla er!

Jag är mitt uppe i flytten, nu är det att komma i ordning med sakerna, möblera och göra sånt roligt.

Idag fick vi upp den coolaste lampan jag har i min lägenhet, bilden visar den!

Hoppas ni alla haft ett helt okey 2015 och att 2016 blir ännu bättre än detta år!

Ha de så bra med er så hörs vi snart med flera bilder om flytten, smäll raketer med respekt för deras överraskande drag, som att flyga rakt mot folkmassor osv.

Vi hörs, natti! /T

Av tj - 30 december 2015 13:20

Jag fortsätter nu under några veckor att besvara era inkomna frågor. Ni är självklart välkomna att ställa fler frågor redan nu, genom att kommentera, mejla eller vara aktiva på sociala medier.

 

 

Av tj - 28 december 2015 22:28

 

Flyttdagen har då äntligen infunnit sig för T. Den dagen då ett kapitel avslutas och ett nytt påbörjas. Att flytta för första gången är en lustig känsla. Växtliknelsen är ett perfekt exempel här, då växten dras upp med alla rötter och planteras om den i den nya marken. Jag tror T har sett fram emot den här dagen med blandade känslor. Mestadels ser han förväntansfull ut, men ger även en känsla av oro inför att inte få en lika bra umgängeskrets som i Växjö. Det tror jag definitivt att T kommer att få om han är öppen för det. Han har många fina kvaliteter som sällan lyfts fram i det här forumet, men hans sociala förmåga är det inget fel på.

   

Jag är oerhört stolt över den resa som han har gjort, både självmant och tillsammans med mig, från att bara varit TJ till att faktiskt skapat sig fler kontaktnät. Jag fann honom verkligen i rätt ögonblick hösten 2005. Tio år senare står vi i varsitt landskap, med åtskilliga intressen och levnadsåsikter som stundtals skiljer oss åt, men som likaledes inspirerar och motiverar varandra.

     

I dag har jag gjort min plikt som en god kamrat och bistått med friska armar och kloka råd för att hjälpa honom komma igång med sitt nya liv. Det känns redan nu i armarna hur många tunga lyft jag varit med om. Så här efteråt erinrar jag framför allt byrån eftersom jag höll fel nertill och fick ont i händerna, samt den jävla sängen (T’s godkännande) som var så svår att greppa att jag fick trixa för att få det rätt. Jag är ändock oerhört tillfreds att jag fått uppleva den här dagen med T och önskar honom ett stort lycka till i sin egen lägenhet! På grund av flyttdagen senareläggs Boktipset! till i morgon. 

 

 

Av tj - 27 december 2015 10:52

 

Vilket härligt vinterlandskap man vaknar till... Undrar tros hur länge snön ligger kvar...

 

 

Av tj - 26 december 2015 15:28

 

Så blev det då äntligen jul! Tillsammans med familjen har vi gjort det bästa utav det. Av åtskilliga anledningar framskrider inte julhelgen lika fridfullt på samma sätt som förr. Jag antar att det ligger mycket stress och jäkt i luften som ett slags mål för att uppnå julaftonsidealet. Det är ganska beklagligt att många människor stressar ihjäl sig i onödan när julen ändå tenderar att infinna sig hur man än gör. Det här året har varit väldigt speciellt eftersom snön ej fallit till marken ännu. Mina familjemedlemmar sörjer inte den milda väderleken något vidare. I stället ber de mig att vända själen inåt för att söka efter tidigare julaftnar som varit. Det går så där… om jag inte blickar ut över vidderna för mycket kan jag kanske lura min hjärna, men dumdristig som jag är tittar jag ändå ofta ut genom fönstret.

   

Familjen är nog det viktigaste med julen. Det tycker i alla fall jag, även om vi sällan drar jämt alla gånger. I år blev det t ex många sura miner över upplägget kring Kalle Anka, julbord och julklappsutdelning. Morbror lade in en önskan om en tidigare julklappsutdelning före klockan 19. Det var ett ganska djärvt tilltag vill jag påstå för julklapparna har vi alltid öppnat efter julbordet (men nu skulle han vidare till ett större firande). Det är liksom det som gör julen så spännande tycker jag. Denna ständiga väntan på julklapparna. Ävenledes om det blir svårare för mig att inta julmaten med entusiasm när julklapparna ligger och väntar under granen, så måste jag säga att årets tristess var något ännu värre. Det kändes som en vanlig mulen torsdag och ingen hade varken lust eller tid att ordna till det. Min andra morbror gjorde dock ett hederligt försök genom att låta mobilen ge oss några klassiska julsånger.

     

Årets julklappar delades ut mycket tidigare än vanligt och ändrade om det traditionella schemat som iordninggjordes vid millennieskiftet. Nu vill jag inte låta som en besserwisser. Jag fick ju allt jag önskade mig, och mer därtill, däribland en skrivare, skanner och kopiator i ett, en sopptallrik i min fina servis & en Eurovisionbibel av T. Själv gav jag bort lektyr till min yngsta morbror tillsammans med ett bidrag som ska stötta honom i uppbyggandet av ett gym. Det gläder mig att han föredrar hälsa framför flärd. Jag måste också tillägga att det känns oerhört bra att veta vart pengarna tar vägen. Vanligtvis är jag likt min inbundna moster (morbrors sambo) emot pengar som present. Men i dag blir det svårare och svårare att tillfredsställa familjemedlemmarna eftersom uppslagen tenderar att tunnas ut för varje år som går. Pengar är det som önskas och det som behövs! Fastän gåvan irriterar mig infann sig en känsla av glädje och välmening när den vikarierande tomten räckte över kuvertet till morbror, som i år var min mor!

 

För att julen skulle bli extra speciell valde vi att spela JuleYatzy och titta på de senaste Disneyfavoriterna Frost och Insidan ut. Vi har även uppgraderat vår julklappsutdelning med julklappsspel där vi slåss om våra klappar. Har ni spelat det någon gång? Det går till på det viset att alla köper ytterligare ett antal julklappar för en viss summa som alla har kommit överens om. Sedan samlar man klapparna på ett ställe och slår tärning om när man får börja plocka ur högen. Man måste slå en etta eller en sexa för att få plocka. När klapparna har blivit utdelade är det dags att kämpa för att få behålla dem. Någon sätter igång en timer på slumpvald tid så att ingen vet hur lång tid det är kvar. Sedan slår man tärning igen och vid etta eller sexa säger man ”god jul Jesper” om man nu heter det. Heter man Ann-Charlotte eller Krister säger man det i stället. Tiden ringer ut när klockan/timern ljuder och alla klappar som man samlat på sig får man behålla. Jag fick mest skräp, medan mina klappar fick stor uppmärksamhet. Min mormor fick karusellen som jag är oerhört nöjd med.

 

 


Jag vill passa på att önska alla våra läsare en fortsatt mysig helg med nära och kära. Ta det lugnt med julens frestelser och inför gärna ett gemensamt träningsschema som utplånar överflödigt fett som hör julen till. Mina familjemedlemmar är på god väg. Då kan vi alla lyckas!

 

 

Av tj - 23 december 2015 22:00


 

Av tj - 23 december 2015 12:04

 

Den efterlängtade uppföljaren till J´s frågelåda är nu äntligen här! J besvarar kontinuerligt era frågor vartefter de kommer in. Genom att kommentera, mejla eller vara aktiv på sociala medier är du steget närmare J. Vad undrar du?

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards