TJ

Alla inlägg under augusti 2012

Av tj - 31 augusti 2012 16:04


MVH/T   

Av tj - 31 augusti 2012 12:20


MVH/T

Av tj - 30 augusti 2012 21:36

Hallå på er   


Dagarna går fort nu i vardagen. Herregud, imorgon är det ju fredag. Iaf har klassen bland annat gått in mer på 1800-talet, redovisat hur en dokumentärfilm byggs upp och lärt sig mer om vårat universum.    


Igår skulle jag ner ett kort ärende på stan. Det var då jag spontant träffade en av mina kusiner. Det var roligt att hon sprang fram till mig. Hade jag inte haft ett ärende kunde vi kanske kunnat snacka lite. 


Idag har vi på ljudlektionen tränat på att rigga upp högtalare och mixerbord. Tydligen verkar många vilja att vi ska ha en slags show så vi lär oss hur man kopplar m.m. 


En lång dag har det varit.    /J

Av tj - 30 augusti 2012 15:08

Hej på er allesammans. När jag i går natt skulle gå un till köket så såg jag något röra sig på väggen. När jag sen tände lampan så var det en liten !! besökare som gick omkring.... Det blev aftonbladet som fick ta en smäll och såhär ser det ut efter slaget då  



Besök behandlas såhär av mig, haha. 

   


MVH/T



Av tj - 29 augusti 2012 16:33


MVH/T  

Av tj - 28 augusti 2012 21:08

Idag allesammans så har vi haft utedag med så många som 80 stycken.. Det skulle vara det i alla fall, sen vet jag ju inte hur många som verkligen var där  En skojig dag har det varit. Först cyklade vi till slottet men sen blev det att gå en liten bit i alla fall för de hade sagt fel plats... Sen var vi där ett tag innan alla grupper började gå rundan. Maten kom sen efter någon timme, min grupp hade hand om för och efter saker vid mat och fika. Vi hade ett pussel, som tyvärr ingen lyckades lösa   Men sen hade vi bild-gissning kan man säga... Några personer som jag hade suddat som de sen fick poäng för   Första gruppen tog det bäst men jag tror att poängen blev felräknade för de hade 7 poäng som de flesta andra som var sämre på det.... Hum...   Dagen har varit superbra tycker jag i alla fall så inget att klaga på.


Imorgon ska jag ha mitt första IVÄ och jag har snö-is-vattenidrott så längtar till detta   


Ha det bra tills imorgon, hej hej!


På bilden ser ni kartan som jag gjorde så att jag skulle hitta, haha  

 


MVH/T

Av tj - 27 augusti 2012 20:16

Halloj på er   


Idag skulle man då ha första ivä lektionen. Dessa lektioner kan hamna på de andra kommunala skolorna. Och i år är det Teknikums tur. Man var lite nervöst för har aldrig satt foten i den skolan innan. T hade hjälpt mig hur jag skulle gå och tillslut hittade jag.   

Gick in igenom dörrarna och mötte en trappa. T hade sagt att jag skulle gå upp för den så det gjorde jag. Jag mötte en receptiondisk när man kom upp för trappan. T sa att jag skulle gå åt höger men tror ni inte jag svänger till vänster. Men som tur insåg jag snart att det var fel håll. Vid bordet som jag skulle till satt två killar och deras blickar sa allt.

- Är du inte klok? Du skulle ju svänga till höger.  

Jag vänder på snoken och möter en lång gång med skåp fullt med elever. Bordet som T berättat om var borta. Jag börjar gå för bordet måste stå någonstans men tillslut hamnar jag vid en återvändsgränd. Äntligen ser jag något, ett trapphus. Jag måste in där men hur fan kommer man in?  


Men öppningen hittades likaså dörren intill salen där Historia A skulle undervisas. Och en skön lärare fick vi. Det inleddes med presentation av oss själva, följt av musikquiz sen genomgång om källkritik.


Dagen fortsatte sedan på kungsmad med svenska, projekt och företagande där det kommande projektarbetet introducerades lite mer. Sist men inte minst samhällskunskap.    /J

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards