TJ

Alla inlägg under mars 2015

Av tj - 31 mars 2015 19:00

 

JA! Äntligen damp deklarationen ner i brevlådan. Det känns helt magiskt att få göra det som varje skatteskyldig medborgare gör en gång om året. I tre år har jag väntat på att få deklarera, men den har vägrat att dyka upp. Förra året skedde det dock lite förändringar som innebar ett inkomstkapital. Så den långa väntan är över! Vilken lycka...

 

 

Av tj - 29 mars 2015 22:23

 

Yes! Efter allt slit blev det äntligen Örjan som kammade hem en halv miljon och krossade allt motstånd. Varken Alex eller Jocke som glidit igenom hela Farmen klarade av tävlingsmomenten. Både jag och mamma hoppade högt när Örjan vann. Så jävla lyckliga är vi. Grattis Örjan!


I morgon börjar en ny kurs och då laddar vi inför vår VFU vecka 16. Det ska bli roligt att få komma ut i verkligheten igen. Tunga studier har gjort mig lite sur och tvär och ganska trött. Men jag hoppas att VFU:n kommer balansera upp studerandet. Jag kommer precis som förra gången att ge mig ut på en liten turné och listan innefattar fyra bibliotek. Skillnaden är dock att det bara handlar om en kommun i stället för två.

 

 

Av tj - 29 mars 2015 19:45

Jag saknar dig faster    Dagen till ära har jag läst i dina gamla skrivböcker och valt ut två av mina favoriter. Hoppas du har det bra på andra sidan   

 

När Lisa trillade och slog sig (1991)

Det var en varm junidag. Lisa och hennes två kompisar Nina och Mia skulle gå till skogen och bygga kojor. När de kommit fram till skogen så sa Lisa:

  ”Vi kan gå och plocka pinnar och annat som vi kan använda till kojan.”

De gick och plockade pinnar, mossa och gräs. När de kom till en plats som de tyckte var jättefin så sa Lisa:

  ”Nu sätter vi igång kojan, den ska bli jättefin. Vi kan jobba med den till kl. 15!”

När pinnarna hade tagit slut så sa Lisa att hon skulle gå efter mer pinnar och lite annat. När Nina och Mia hade väntat i tjugo minuter så sa Nina:

  ”Vi kan väl gå och se efter om hon inte kommer snart. Hon kanske har mycket att bära.”

  ”Ja, det gör vi”, sa Nina.

När de kommit en bit så sa Nina:

  ”Hör! Det är någon som ropar på hjälp. Vi går och ser efter vem det är som ropar på hjälp.”

De gick en bit till innan de såg vem det var. Lisa hade ramlat ner från ett träd när hon skulle plocka blad. De sprang och hämtade Lisas pappa som körde dit dem med bilen. Sedan körde Lisas pappa Lisa till sjukhuset och där fick hon ligga ett par veckor för hon hade brutit benet lite grand. Hej då!

 

 

 


Bryggerivägen (1993)

Vi var glada, otroligt glada. Vi skulle vara hos moster Jenny nästa helg, åh vad det skulle bli roligt! Vi skulle åka tåg och det skulle ta ungefär en halvtimme. När vi kom fram till den lilla byn kände vi på oss att allt inte var som det skulle. Det var en sorts spänning i luften.

  Lite längre fram stod det en tidningspojke och ropade ut dagstidningen. Vi köpte en och läste med förfäran att moster Jenny hade omkommit i en mycket svår olycka. Vad skulle vi göra nu?

  Vi gick och knackade på första dörr vi såg och frågade om vi fick låna telefonen för att kunna ringa hem. Det fick vi. Vi talade om vad som hade hänt moster Jenny och då sa mamma att vi skulle ta tåget direkt hem. Det gjorde vi också. 

  Efter en vecka hade moster Jenny blivit begravd och allt var som vanligt. Där gick den fina semesterveckan! 

 

 

Av tj - 29 mars 2015 16:32

Hej på er!!


Det är så otroligt skoj med så många som besökt oss just denna månad. Mycket kul och det är kul att många av er kommer tillbaka. Det är i alla fall en gissning för vi kan ju inte se vilka ni är allesammans som kikar in på oss. 


Mycket roligt i alla fall!!

Nu till helgen. I helgen var jag i Helsingborg och det blev en otroligt snabb planering. Planerna såg annorlunda ut och sen ändrades allt så jag var med tjejen och bland annat firade hennes mormor tillsammans med bla. hennes mamma. 

Blev mycket mysigt med en stor brasa mitt ute på "landet" så blev en väldigt trevlig kväll!

På söndagen så var det bara att gå upp så himla tidigt eftersom hon skulle jobba så gissa om jag sov på några av tågen...   

       

Av tj - 27 mars 2015 19:29

Tjenare allesammans
Ingen special ikväll då jag inte har min "utrustning" nära mig så för mig blir det bara att önska er en trevlig fredagskväll och hoppas ni har de skojigt ! Bara ni får ha de så bra och ja får ha det så bra så är jag nöjd ?
Mvh/Tore

Av tj - 27 mars 2015 11:40

 

Köp ditt exemplar direkt: Recito, CDON, Bokus eller Adlibris


 

Av tj - 26 mars 2015 21:52

Jag lägger inte ut bilden här under,, blir inget spännande med filmen då ju xD

 

Av tj - 26 mars 2015 00:04

 

Tänk att jag fick min våffla till slut!


I dag har vi haft handledning och fått nya direktiv. Nu gäller det att lägga in en extra växel. Jag är så nöjd och så tacksam för det här. Kort och koncist, haha...


Kram!

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards