TJ

Alla inlägg under mars 2015

Av tj - 25 mars 2015 10:45


 

Av tj - 24 mars 2015 22:59

Plugg plugg och åter plugg och inget bloggande. Det är nästan så man tror att man har gått under jorden, men så är det ju såklart inte. Vi har nu kommit en väldigt bra bit på vår handlingsplan. Jag för min del har ju det tuffaste uppdraget kvar utöver mina delar... att renskriva och sammanställa dokumentet. Det ska vara klart tills på lördag, men jag känner mig förvånansvärt lugn och harmoniskt inför detta lite stressade arbetsmoment som de andra tycks bäva inför.

 

När jag inte pluggar så läser jag. Bokrean utökade ju mitt bestånd med 13 titlar och jag är halvvägs igenom Anna Janssons nya Alla kan se dig. Det är första gången jag kommer i kontakt med Annas författarskap. Brukar inte söka mig till deckare i vanliga fall, men blev intresserad efter hennes medverkan i Deckarna som sändes förra månaden på SVT1. Hon är verkligen skicklig på att ha ihjäl folk. Om hennes och Mari Jungstedts berättelser skulle bli verklighet skulle Gotland inte ha några invånare kvar snart, hehe!


I morgon är det Vårfrudagen och det innebär våfflor. Fan vad jag längtar, jag tror jag går och lägger mig nu så att det blir en ny dag. Jag vill också tacka för era fina bilder! Fortsätt nu gärna att fotografera, rätt som det är så håller vi en ny tävling och då kan din bild vinna.

 

 


Puss och kram!

 

Av tj - 24 mars 2015 19:57

Heeeeej!

Ja nu sitter jag här och försöker plugga samtidigt som det knackar på dörren... jag tror säkert mer än det gjort innan på två år jag gått på skolan. Helt otroligt när man väl vill plugga så är alla andra så himla pigga och vill göra detta och detta, haha!  

I alla fall har jag min presentation av min praktik imorgon så detta är ett måste att bli klar med och jag får väl säga att jag är på väldigt god väg. Har gjort själva uppgiften, nu är det bara att skriva utvärdering och hur jag gick till väga sen är det färdigt....   

   

Av tj - 24 mars 2015 11:29

 

Av tj - 23 mars 2015 23:29

Tjenare på er allesammans!!

Ja nu har jag inte hunnit med allt jag hade velat eller behövt..

Vi fick en uppgift på lektion idag och det var för vår del att hitta fritidsledarjobb utomlands.. Vi har såklart gjort en film i stället vilket är en otrolig överkurs för denna enkla uppgift.... Vet inte om det bara är vi som är klara med uppgiften ännu eller om de andra också är det men filmen har i alla fall tagit oss 10 timmar att bli klara med. 


Ni vet ju senare det blir ju mer ofokuserad blir man.... Oj vad det stämmer kan jag tala om för er... Vi fick säkert ta om två filmer 6 gånger för att det inte blev bra....


Det är dagens äventyr plus att vi har haft simning på lektionen och vi körde bland annat livräddning.... Inget att lita på mig med.. hehe!!


Godnatt på er allesammans!!!

   

Av tj - 22 mars 2015 19:35

 

Nu kommer jag kolla igenom bilderna och utse en vinnare. Vinnaren kommer jag att meddela så denne kan mottaga sitt pris!!  Må den bästa vinna!

 

Av tj - 22 mars 2015 10:04

I går hölls den årliga vårmiddagen där uppåt tio personer blev väl förplägnade. Sedan 2011 har min mor som tradition två gånger årligen bjudit på middag i anslutning till våren och hösten. Gårdagens meny finner ni lite längre ner! Vi är så tacksamma för er uppskattning och tackar alla som kom i går.


Jag kan också meddela att det har lugnat ner sig i gruppen. Vederbörande har bett om ursäkt och vi ska nu tillsammans sammanfoga våra idéer, precis så som det var tänkt från början. Fototävlingen avslutas också i dag, så skicka in era sista bilder omgående om ni vill vara med. Fototävlingen är ett utmärkt sätt för dig att utveckla ditt konstnärskap.

 

Wallenbergare med potatismos och ärter [ink. dryck]

Drottningpaj med vaniljsås

Drömrulltårta [serveras med kaffe]


 

Av tj - 20 mars 2015 22:58

   

Hej på er allesammans! nu tänkte jag ta hiss och diss för mig.


Klar med packning för Värnamo, känns himla skönt!  




 


Slutat en väldigt bra praktikperiod... Hoppas jag kommer dit fler gånger eller till och med med jobb.

  

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards