TJ

Alla inlägg under maj 2010

Av tj - 31 maj 2010 13:30

Efter att ha undersökt banken måste Mr.Smith söka sig vidare till platsen där ett hus brann ner. Del 3 av 8.


   

Av tj - 30 maj 2010 19:45

Hej   


I helgen har vi nu begravt vår katt Mimmi som dog 5 maj. Jag gjorde en video för henne som ni kan se och finns någonstans i bloggen. Såhär ser hennes viloplats ut. Jag tyckte den blev väldigt vacker. Jag valt blommor och gjort skylten, stenen har jag fått från morbror och hans sambo.

      

Idag är det också morsdag så då gav jag min mor en tårta och en timer. Det var kanske lite konstigt men hon behövde den, haha.


Ha det bra och vi syns    / J

Av tj - 30 maj 2010 18:58

Hejsan svejsan. Ja igår gick Eurovision-filnalen. Man blir alltid lite besviken på den låt som vinner. Man tycker ofta att det är fel men i år så var det inte helt fel. Den Tyska låten var helt okej. Det blir ju kul att få komma till Tyskland nästa år. Men men, Sverige med bara 5 poäng ifrån en finalplats var inte med. Då känns det ju alltid lite tomt. Nästa år kommer vi säkert med. Den svenska låten var inte bra, så jag håller med europa. Jag hade hoppats på en bättre plats för vårat grannland Danmark och såklart Norge. Men till min förvåning så kom Norge inte ens på topp tio.


Under helgen så kom mina brorsbarn ner till Växjö. Vi gjorde allt möjligt, fast det vi gjorde mest var väl att vara ute och att se på just Eurovision.


Ja. Nu är det bara några veckor kvar innan sommarlovet. Det känner nog alla lite av en glädje för. Imorgon så ska vi göra pizza på hemkunskapen. Det var ett tag sedan så det kommer att bli både roligt och gott. Vi hörs mera en annan gång. Hejdå    /T

Av tj - 28 maj 2010 18:00

Tjena   


Denna veckan har varit full med grejer. Jag har inte mer en gjort 3 nationella prov. Muntligt i svenska och matte samt omprovet i matte.

  

Jag har även vart på bio och sett Robin Hood. Haft lite möten och sånt också. I helgen ska vi troligen ha en cermoni för våran katt Mimmi.


På söndag är det även morsdag så då kanske vi ska göra något hela familjen. Förutom skolan har jag jobbat mycket med boken om högstadiet och andra läxor. På fritiden så har jag varit med T bland annat.


Ni har kanske haft en lugnare vecka men inte jag. Trots så mycket att göra har jag inte vart stressad och pressad.


Ha det bra nu      / J

Av tj - 27 maj 2010 23:15

Semifinalen är över och Sverige får inte vara med i finalen. Hon gjorde så gott hon kunde men det räckte inte. Nästa fråga är väl, vad händer nu?


   

Vår Anna skrattar ändå     / J 

Av tj - 27 maj 2010 18:02

Hej Hej! Idag har det varit en kort skoldag. Den sista lektionen för mig var idrott. Idag sprang vi runt Växjösjön igen. jobbigt när det är så varmt som det var vid den tiden på dagen.  Men nu till Eurovision. Ikväll tävlar Sverige, hoppas att man får se Sveriges namn på ett av breven.   Om inte så är det första gången som inte Sverige är med i finalen. FÖRSTA GÅNGEN. Det får ju inte hända. Det är många ballader i år. exakt som vi bidrar med till Norgefestivalen. Men en lite ljuspunkt finns det väl alltid. Jag börjar tro att vi kommer med. Men det är knappt. Det är många andra låtar som jag tycker är bra. Som Frankrikes. Den är inte dum den.




   heja Sweden heja.   /T

Av tj - 26 maj 2010 15:13

Hej Hej  . ja, idag har jag haft en jätte kort dag. Slutade vid halv ett. Skönt och inga läxor att göra. Sommaren börjar närma sig. Snart är det sommarlov och det är mycket sista minuten grejer som alltid ska göras.Lite tråkigt  Men jag säger bara det, kolla imorgon på eurovision så får vi veta om sverige kommer med.

Igår var det ju första semifinalen. Imorgon så kommer sveriga att delta. Hoppas att ni tittade ochså och kommer att se imorgon och på lördag i fall sveriga kommer med.Jag vet knappt om sverige har det som behövs i år. Men jag hoppas ju på det. Jag gillar Greklands, Slovakiens och islands. Slovakiens låt spelas som veckans låt!!


 hejdå så länge. /T

             

Av tj - 26 maj 2010 12:15

   Kycklingsoppa

Antal portioner: 4
Ingredienser

2 schalottenlökar, hackade
1 msk curry
3 msk smör
1 paprika, hackad

3 tärningar hönsbuljong
ca 12 dl vatten
ca 5 dl rensat kycklingkött
salt och malen vitpeppar


1. Hacka löken och fräs lök med curry i smör i en gryta. Tillsätt paprika.

2. Smula ner buljongen och späd med vatten. Koka 10-15 minuter.

3. Tillsätt köttet, smaka av och hetta upp.

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards