TJ

Alla inlägg under oktober 2016

Av tj - 31 oktober 2016 21:45

 

Äntligen är tentan klar och inlämnad! Har slitet som ett djur för att få den klar. Nu hoppas jag innerligt att den godkänns. Kommer tillbringa resten av kvällen framför tv:n och njuta av livet!

 

 

Av tj - 29 oktober 2016 23:09

 

Ja, som framgår av T’s Fredagsspecial har veckans fokus legat vid att göra tentan så bra som möjligt. Det kan ju låta mycket märkligt att jag lägger ner så extremt mycket tid på att svara på några frågor, men det är inte vilka frågor som helst och särskilt inte lätta att svara på i en handvändning. Sedan kan jag vara medveten om att jag är då och då är överambitiös och lägger fokus på att prestera inför universitetslektorerna. Så att säga visa upp mig från min bästa sida. Men det ska man väl alltid göra, eller? Är det inte mening att göra sitt bästa i alla situationer?

   

Ska jag vara ärlig kände jag mig lite modfälld i förmiddags och tvekade ifall jag kommer hinna klart i tid och om det jag skriver egentligen är något att ha. Men så fick jag besked om att mitt betyg från förra momentet (Antiken) fanns att hämta ut och det blev VG! Jag får VG i historia (visserligen bara första momentet men ändå)! Det är ju helt sjukt … Hade jag knappt vågat drömma om. Det är verkligen ett kvitto från mina studier i historia under gymnasiet då jag fick nöja mig med ett G. Jag vet visserligen vad det beror på, men det är samtidigt höga krav för att få ett högt betyg i historia. Gav mig självförtroende kan jag säga ;) Jag gillar också T's intervju med mig där han verkar vara totalt ointresserad av det jag säger. Jag älskar det!   

 

I dag har också mamma bjudit till middag med en vän för att fira hennes födelsedag. Det blev som vanligt tre utsökta rätter. Mamma kan verkligen det där med middagsbjudning nu. Hoppas jag lyckas lika bra om ett par veckor då det bjuds in till middag. Nästa helg kommer familjen från landet på besök för att fira både mig och mamma. Ser fram emot det!

 

I vanlig ordning publicerar jag mina poäng till årets talanger i Idol. De var väldigt duktiga den här veckan även om vissa gjorde det extra svårt för sig. Ibland är det smartast att inte sätta ribban för högt. Men jag om någon förstår frestelsen. Nicole var den som fick lämna och tur var väl det!

 

 

Av tj - 28 oktober 2016 20:15


 

Av tj - 28 oktober 2016 12:48

 

Ledsen för att jag inte bloggat så aktivt den här veckan, men jag sitter fast med min tenta i historia. Kommer blogga mer nästa vecka antagligen … 

 

 

Av tj - 27 oktober 2016 23:54

Tjenare och godkväll på er!!!!


Tänkte dela med mig lite då och då från vad jag tittar på på youtube. Här är väl den mest "kom ihåg-film" från eftermiddagen så varsogoda!


Dela gärna med er i någon kommentar om vad ni tänkte när ni såg detta!!  



 


Av tj - 27 oktober 2016 23:46

Tjenare och godkväll på er allesammans!

Ska alldeles snart krypa ner i sängen, men innan dess så ska jag ta igen tappad tid!


Vad har jag varit med om igår då?? Tja, skaffade en ny vinterjacka så denna gång blev det mörkblå istället för den andra vinterjackan som är ganska stor och hel-röd.

Kan visa bild sen på den.

 Ja vad jag har mer varit med om då,,, hum.. Idag har vi haft lite handbollsträning i gymnastiksalen för treor och fyror ska vara med på handbollsturnering nu under höstlovet. Klart vi ska träna lite, inget fusk med det utan vi körde på och jag tyckte att när vi kom igång så gick det bra.  


Kan tänka hur det måste vara att arrangera hela grejen. Jag har fortfarande minnena sen vår fotbollsturnering då jag höll i, bland annat kontakten med alla representanter från samtliga skolor. Så kan tänka mig in i allt som de måste ha gjort för att det ska bli så bra som det kan nu för alla deltagande lag.  


Ett blygsamt heja heja Espedal!!!!!!


 

Av tj - 27 oktober 2016 23:44


Tjenare!! Denna har klättrat på min lista och den får mig att känna mig glad så den kanske kan få några på gott humör med!  


 

Av tj - 25 oktober 2016 13:43

Tjenare!

Sitter på jobbet och börjar alldeles straxt!
Igår hade vi en mysig stund på fritids med mellanmål inomhus och lugn musik. Det var ju nämligen Fn-dagen som jag skrev om också. Det tror jag i alla fall att jag skrivit om!  


Idag på pyssel så verkar det vara väldigt spännande med lite lera-pumpor! Måste också nu innan jag går tillägga att det faktiskt var sol nu på morgonen, så himla skönt och känns som det var ett tag sen nu.


Hej på er så länge så hörs vi!!


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards