TJ

Alla inlägg under december 2014

Av tj - 31 december 2014 23:30

 

Så lider året mot sitt slut och det är dags att skriva 2015 i stället för 2014. Bloggen har genomgått en radikal förändring det senaste året. Bland annat när det gäller Melodifestivalen och Eurovision då ett betygsystem har tagits fram.

 

T har under hela året ägnat sig åt sina studier i Värnamo och J har i drygt ett halvår gjort honom sällskap som student, då han blev antagen till Linnéuniversitetet.

 

Under sommaren hade TJ-Nytt premiär och blev enormt kritikerrosad och enligt läsarna är den bloggens bästa serie sedan Mr. Smith hade premiär i maj år 2010.

 

2014 har också inneburit en del resor för grabbarna, både inrikes och utrikes. T har bland annat varit i Spanien på uppdrag att representera Sverige i ett projekt. Han har också varit i Belgien och i mars besökte han Idre fjäll för att åka skidor. Under sommaren bloggade J på textverkstan medan T redigerade film på Funkibator. Under sensommaren åkte J dessutom till Västergötland.

 

Under 2014 har tjugotvå recensioner publicerats, åtta nya låtar spelats in och videoproduktioner som Filmresan och J´s frågelåda har introducerats, inklusive succén TJ-Nytt.

 

Nu blickar vi fram emot ett nytt år och hoppas att ni alla fortfarande är med oss.

 

   

Av tj - 31 december 2014 11:45

   

Av tj - 30 december 2014 21:15

Tjenare allesammans!! 

Jag och J funderade ju på att göra något speciellt till nyår men det är ju lite svårt nu med så himla lite tid kvar.. Det får vi spara tills nästa år så påminn oss...  


Det är inte mycket som hänt nu på lovet I övrigt i alla fall att tala om så det bästa är väl att jag har kunnat dansa så mycket mer nu med mitt nya "Just Dance" och ni fick ju för några dar sedan se resultatet från både J och mig. 

Ni kan ju i alla fall lotsas att vi var grymma! 


Det var ju ett tag som vi spelade in olika danser som kom ut i veckorna så det kan kanske bli så nästa år, vem vet!

Idag har jag inte gjort ett smack så nu tänker jag läsa min förbaskade bok och sen bada i poolen  


     

Av tj - 29 december 2014 23:38

 

Gårdagens middag blev lyckad och uppskattad. Vi åt dillkyckling med ris och till efterrätt ett slags cheesecake. Sedan åkte en del av oss ner för att inhandla årets raketer, eller rättare sagt årets tårta. Det blir Loke i år! Vi skulle haft den förra året, men då var den slut. Lyckligtvis hann vi den här gången då det var den sista... så den är sannerligen populär. Ser fram emot att se den live!


Trots att gårdagen framskred väl så är det ingenting jämfört med i dag. Jag har varit på biblioteket och fått hela åtta personer att svara på min enkät. Så nu har jag och Björn allt vi behöver för vår undersökning. Jag blev så upprymd att jag firade med att skriva! Efter att ha sett dokumentären om Astrid Lindgren så har passionen för det skrivna ordet väckts igen. Jag är lycklig över att kunna komma igång så snabbt.


Nu blir det lite läsning och syltamackor innan jag ska hoppa i kojan. Ha det bra!


 

Av tj - 28 december 2014 11:31

Nu är det klart och klubbat att 2014 går till historien som insiktens år. Till stora delar handlar det om att jag i januari under min arbetspraktik fick en idé som innebar att jag kunde förändra hela världen. Allt hände sedan över en natt och drygt en vecka senare hade jag påbörjat sökandet efter en utbildning.

2014 har erbjudit mig stora möjligheter att kompetensutvecklas. Genom min drivkraft och mitt motiverade engagemang i Biblioteks- och informationsvetenskap har jag redan skapat goda kontakter och utvecklat mitt sociala nätverk... och det är en stor vinst!


Nedan redovisas för första gången alla hittills genomgångna år! För bloggens historia rekommenderar jag er att vara uppmärksamma efter årsskiftet!

Klicka ev. för bättre kvalitet.

   

Av tj - 28 december 2014 11:25

 

Det blev tyvärr sent i går så lägger upp mina julklappar nu i stället ;)


Snart väntar vi gäster... Det är dags för den fjärde julmiddagen. Den som i regel intas i mellandagarna.


 

Av tj - 27 december 2014 16:19

 

Puh! Det är jobbigt att städa, men rent blir det. Nu har vi ordnat inför morgondagens julmiddag och därför tänker jag ägna mig åt lite roligare saker en stund innan det väntar ännu mer arbete!


Hemma igen förresten efter julfirandet på landet hos mormor. Lägger upp julklapparna lite senare...


Vi hörs!


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards