TJ

Alla inlägg under april 2011

Av tj - 30 april 2011 17:03

Hej!   


Igår var det en vanlig skoldag och fredagarna är som vanligt kl 8-12 så inte lång. Sedan var man nere på stan och handlade lite, köpte den nya dvdn En mor till salu som jag och T hade sett på konserthuset.

  En bra film till valborgsmässoafton

 

Idag har man varit i Älmhult en runda och middagen blev lövstek med pommes. Ikväll har vi laddat upp med chips och dipp och ska se min nya dvd. Alla har ju inte sett den.


Kram    /J

Av tj - 29 april 2011 14:45

Hej   Idag har det varit en blåsig, men varm dag.  Lektionerna idag va ledarskap och IVÄ. PÅ ivä't idag så fiskade vi. Jag fick faktiskt upp en liten abborre och en sämre sak va att en kort stund efter, fick jag botten-napp. Så idag har jag fått en fisk och förlorat ett drag  


Nu sitter jag och tar det lugnt och lyssnar på musik. Måste nog kolla lite på läxor, kommer inte bli tid i helgen   Denna helgen kommer inte försent,, längtat länge   


Imorgon är det också raket-tid så ska gå ner och titta på när de smäller.


Tills nästa gång,, ha det bra allesammans,, och en super-bra helg också !!


/T   

Av tj - 28 april 2011 22:03

Dagen började med dator och frukost. Chattade med en god vän till mig som inte skrivit på ett tag. Jätte roligt att språkas.


Sen var det iväg till skolan och ha matte och medieproduktion. Under det senaste fick vi veta att på måndag kommer vi vara på smålandsposten och på tisdag är det öppet hus och prov dag för blivande 1:or. Vi ska alltså ha en special lektion där alla 9:or som sökt media kommer att få vara med och vi ska hjälpa dem.  


Efter skolan skulle man äta lite innan man rörde sig ner till stan och klippte sig och sen stack hem. Hann handla halstabletter för det är hushållet dålig på att inhandla, haha.

  Nyklippt  


Innan jag var med T jobbade jag vid datorn med olika saker. Klockan åtta tittade jag på tv och kl nio träffade jag T en stund.


Vi ses      /J  

Av tj - 27 april 2011 22:47

Tjena på er!


Idag är det onsdag och man går i skolan normalt från 8-16. Det som är jobbigast med denna dagen är håltimmen vid 9.10-10.20 Ett tag kunde man se sig om i skolan men nu börjar det bli lite tråkigt. Snart är det ju lov och till hösten kommer det ju bli ett nytt schema med helt andra ämnen.


Uppgift 8 i webbdesignen börjar bli klar och när min lärare har gett sitt godkännande och jag känner mig nöjd är kursen avslutad och man behöver inte gå på fler lektioner. Det är 5 gånger kvar innan sommaren. I arbetsmiljön jobbar klassen med en blogg och alla har olika områden. Vi har satsat mest på mobbning, stress och missbruk m.m


Min grupp skriver om mobbning och jag kommer förmodligen att länka till den bloggen när allt är färdigt. På svenskan skrev vi ett reportage om Orlando Bloom, haha  .


Lite från dagens vakna med the voice:

  Hörs   /J


Av tj - 27 april 2011 21:29

HEJ PÅ ER ALLESAMMANS !!!!!


Sitter här och lyssnar på en bra låt, enligt mig själv.

Data-provet tyckte ja gick dåligt, men vi får se hur det blir med den saken.. Imorgon har alla i klassen sovmorgon,, alla förutom mig då   Ska fixa lite på min dator med datateknikern så måste upp nästan som vanligt tyvärr... 



 

Ska ni också gå ner till Växjö-sjön nu på lördag ? Dom blir bättre o bättre med raketerna så har nog lite förhoppningar denna gång  



 



 

Denna låt är det som jag lyssnar på just nu.. bra i fall ni frågar mig  

 

 

 

 /T    

Av tj - 27 april 2011 10:51

Hej ! Nu sitter ja och väntar på att data-lektionen ska börja... Vi ska ha prov..   

Nyss har vi varit på utvandrarnas hus och fått veta lite om tiden då många svenskar utvandrade från Sverige, för att det var så dåligt just då.


Det sköna är att vi direkt efter data slutar vi   


Imorgon har vi ett till prov, men också sovmorgon. Så både bra och dåligt   


/T

Av tj - 26 april 2011 20:27

Nu är det åter dags att återvända till vardagens små
händelser. Och under de kommande veckorna väntas en massa skoj:


Vecka 17  förmodligen omprov i matte

Vecka 18 på ons  nationellt i engelska (writing)

Vecka 19 på tis  nationellt i engelska (listen and write)

          ev på fre  teoriprov i idrott

Vecka 20 på ons nationellt prov i matte

Vecka 21 på tis eller ons ett till matteprov


Uppgift 8 i webbdesign ska helst lämnas in under de senare
veckorna. Vi kommer få en till inlämninguppgift i mediekunskap. Plötsligt blev
det mycket att göra. Tycker inte om att skolverket och lärarna har gjort så.   

    haha

Under vecka 19 blir det nog en idrottsdag om jag inte minns fel.


Planer för bloggen är iaf att Js Hörna kommer bjuda på
minst två avsnitt till. Ni ska få se hur det går till att göra ett videoinlägg
om man är J. Sen ska vi få skratta lite. Den 10 maj drar ESC igång och då
hoppas jag på fint väder och ett glatt humör. Då ska vi äta gott och ha
trevligt. Kommer att ladda upp menyn och kommentarer och röstresultat.   


En jätte kram     /J

Av tj - 26 april 2011 13:48

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards