TJ

Alla inlägg under augusti 2011

Av tj - 31 augusti 2011 20:24

Hej hej. Hur är läget. Bara bra här.


Idag så har vi pratat lite om mobningen på internet och och om värden på samhällskunskapen. Sen har vi varit ute och sprungit en runda. Ätit efter det och nu sitter jag här och skriver med vänstra handen  


Imorgon så har vi en kort dag med 3 lektioner. bkf, ios och nk. Så vi slutar klockan 14:10.


MVH /T     

Av tj - 30 augusti 2011 21:53

Hej hej   


Vad har hänt idag? I morse spelade jag in en film med några klasskamrater. Den blev ganska konstig men kan säga att det blev en komedi. På idrotten pratade jag med läraren och gick sedan en lång promenad i regnet, hehe  .


Det roliga idag var på bowlingen då jag slog ut T ur tävlingen och fick hela 190 poäng i första serien. (Vad hände????  ) Alla gapade av förvåning, hehe.


Imorgon är det dags för ljudstudion igen, jippi   !!!


OBS! Recept och sånt kommer troligtvis att startas under veckan.


/J       

Av tj - 30 augusti 2011 14:32

Hej på er alla där ute!


Idag har vi haft en rolig utedag tillsammans med klass ett och min klass också. 

Lite dåligt... mycket dåligt tycker jag det var av de i klass ett att inte komma 


Mycket beröm till de 12 stycken som gjorde det   Ni är de coola !


De skulle egentligen varit 28 men som sagt.....  Men roligt blev det i alla fall. Regn och lite blåst. Men det blev ändå namnbingo tillsammans med sång-tävling och kluringar samt plast-påsepang  


På hemvägen så tog jag sällskap av 2 i klassen, coola typer asså, hehe. Här är en lite film om hur coola de är.. Ljudet är lite dåligt men vadå då  



Ha det gött allesammans !



   


MVH /T

Av tj - 29 augusti 2011 19:07

Tjo  


Idag har det hänt en del. Det hela började faktiskt hemma på gården då en av mina grannar nästan cyklade på mig, hehe. När jag sedan kom till Katedral där jag har mitt IVÄ och tillslut hittade salen med hjälp av en vän, kom grannen och såklart det var min nya lärare, haha  


Har fått litterär gestaltning som IVÄ och det är som sagt inte på min skola i år. Kursen går ut på att utveckla sitt skrivande och att jobba mer med sina texter på olika sätt. Det är fördjupning i skönlitteratur helt enkelt. Första dagen var mest till att lära känna den nya gruppen.


Framåt 11 var det åter till kungsmad och då mötte jag upp killarna och vi gick till matsalen. Efter hade vi rörlig bild tillsammans. Det är här vi kommer filma och jobba med sånt kring ämnet. Redan imorgon ska vi börja filma  .


Sen skildes gruppen åt och det var dags för Estetisk verksamhet. Jag hade fått film så det kommer bli mer av det roliga med filmkunskap och chans att utveckla sitt filmande. Klassen fick se den första filmen som kom 1895 och som gjordes av bröderna August och Louis Lumiére i Frankrike.

Fick också se den första fantasy filmen som gjordes redan 1902. Härligt med allt i svartvit, män med stiliga kläder med hatt och damer med långa klänningar och de stora hattarna.  

 

De första filmskaparna  


/J         

Av tj - 29 augusti 2011 16:21

Halli Hallå !! Idag  så har vi haft våran första Estetiska val.  Fick musik med några stycken ur klassen så kul  Idag testade vi alla att spela lite trummer, laget runt så ingen kom undan ... 


Sen så kan jag inte sluta tänka på imorgon. Då ska vi ju ut med eleverna ur BF 11 och leda dem i många olika små-stopp längs vägen runt södra bergunda-sjön.


Hoppas bara inte att det har varit som idag med sol och sen ösregn utan att vi får det fint och varmt.

Snart kommer vi nog att köra igång med några veckans-aktiviteter nu när det är sista minutrara för omröstningen om vad ni vill ha i bloggen. 


Som sagt nu ska jag packa lite för imorgon och sen till min lektion med trombonen som ska komma igång igen för terminen  

Ha det riktigt gött allesammans !!

MVH/T  

Av tj - 28 augusti 2011 22:59

Hej!


Idag så har dagen verkligen runnit iväg. Har varit med T en liten stund och sedan lagat mat och städat lägenheten.


E.M.D var här idag   hörde lite grann från min lägenhet. Barnen i skolorna ska röra på sig lite mer så Växjö var en av tre städer som ordnade tävlingar och aktiviteter. Grabbarna stod för underhållningen. Förmodligen hade besöket krävt en anmälan så jag kanske få se killarna en annan gång.


Jag är lite orolig inför skoldagen imorgon så jag lägger mig nu faktiskt.


God natt  /J  

Av tj - 28 augusti 2011 16:18

  Riktig eller ej ? NEJ, men inte illa ändå   


     

Inne i Uppsala kyrka.


  Dörren till våran lägenhet....   Säng i vår lägenhet... xD


  Affär och matställe tillsammans.

 





    Isabell och Wilmer  :D       Snygg närbild va ??   

     


MVH /T

Tack till alla i familjen, Uppsala !!   




Av tj - 27 augusti 2011 10:36

Hej allihopa  


Jag orkade inte blogga igår för jag kom hem så sent. Dagen började vid 7 med att stiga upp och äta frukost. Morbror har varit hos oss några dagar så ville inte väcka honom. Skolan började 8 med Multimedia då vi jobbade två och två med en skriv uppgift.

Kl. 10 gick vi ner till ljudstudion för att göra musik och spela in röster i det nya programmet ProTools. Senare ska vi använda det för att lägga röster och ljud, musik till en film.  

Till lunch serverades det ugnspannkaka och lite rester från veckan.


På eftermiddagen började Mediekommunikationen (kändes jobbigt eftersom förra läsåret slutade fredagen vid 12   ). Då jobbade vi också två och två. Vi pratade om det som hänt i london och arbetade med det. Jag och en annan kille i klassen jobbar jätte bra och vi blev färdiga 14.45 och fick sluta för dagen, jaaaaa  . Annars är hela lektionen till 15.35 så skönt att sluta tidigare. 


På stan träffade jag en ny kontaktperson som jag har fått så vi fikade och pratade för att lära känna varandra. ÄNTLIGEN!! hemma en liten stund då T ville träffa mig eftersom han ska umgås med Emma i helgen.


Jag och T var då tills klockan blev 21.35, nu måste jag hem och äntligen kunde man sätta nyckeln i låset och öppna. HEMMA!!  


Sen tv, äta, dator till 12 sen sängen, haha   .


Ses    /J   

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards