TJ

Alla inlägg under december 2016

Av tj - 31 december 2016 13:36

 

2016 lider mot sitt slut och tur är väl det. Det här har varit ett ytterst beklagligt år med onödig smärta, elände och oro inför framtiden. Allt tog nästan sin början med en gång när jag helt oförberedd for in i sätet framför mig och var med om min första (förhoppningsvis min sista) bussolycka. Efter det följde läkarbesök efter läkarbesök eftersom en inre blödning skapade en infektion som senare spred sig runt i kroppen. Starka mediciner har varit lösningen, men dock med bieffekten att jag fått gå runt med huvudvärk och haft förkylning efter förkylning. Nu börjar kroppen tack och lov finna nya krafter vilket gör att 2017 nog blir ett bättre år. Det hoppas jag åtminstone.


Trots min ”försvagade” hälsa har jag ändå uträttat mycket på den akademiska fronten. Träffat många nya spännande människor och kommit i kontakt med en ny sida av mig själv. I somras erbjöd jag bloggen även ett antal videoproduktioner som blivit mycket uppskattade. Det var med glädje jag gjorde dem. Förhoppningen är att det ska bli många fler och den som fortsätter följa oss lär säkert se det. Vad som exakt händer under 2017 är ännu oklart, men förväntningarna är höga.


För att fira in det nya året beger jag mig till Blekinge där T väntar. Tillsammans med andra vänner och bekanta gör vi oss redo att skriva 2017!


 

Biltvätten från i går ...

 

 

Av tj - 28 december 2016 11:45

 

Hemkommen från landet och har påbörjat mina studier igen. Ska jag vara helt ärlig satt jag någon timme under julhelgen också. Men det blir lätt så när det är mycket att ta in och läsa. Som avkoppling tar jag mig en promenad i spåret. Det är väldigt behagligt i juletider för många granar är pyntade.   


 

Av tj - 27 december 2016 22:56

Tjenare på er allesammans!

Idag har jag haft min första halvdagen med mina glasögon. Ni kan gissa att det känns konstigt, har alltid varit i en förhoppning att jag var den av mina föräldrar som skulle slippa det. Nu gör körkortet att jag har blivit med glasögon ändå;)

Jag ska väl inte klaga så mycket antar jag. De sitter bra på mig och skillnad, ja de gör dem. Ser mycket tidigare på långt avstånd vad det står och behöver inte anstränga mig för att läsa små texter som innan.

Ha en god kväll på er allesammans så hörs vi!:)

MVH/T

 

Av tj - 25 december 2016 19:12

 

Julafton drog snabbt förbi. Nästan lika snabbt som den kom. Det blev en lantlig jul precis som vanligt hos mormor och hennes familj. Skillnaden var att vi åt lutfisk till lunch när vi tidigare ätit julkorv. Det var jag som efterfrågade det och familjen misstyckte inte alls. Därefter följde en lång väntan. För mig är julafton en enda lång väntan. Vi väntar på lunchen, på Kalle Anka, på julbordet och på julklapparna. Sedan är julen över! Nej, inte riktigt, men nästan. Ju äldre jag blir desto mer uppskattar jag gemenskapen med familjen. När jag var yngre var det bara julklapparna som stod i fokus och då genomled man hela dagen (i princip). Men nuförtiden är julklapparna inte särskilt viktiga. I alla fall inte för mig. Det är roligare att ge klappar än att få dem. Det viktigaste i dag är gemenskapen. Att vi tar oss tid för varandra och bara umgås. Därför bloggade jag ingenting i går. Satt inte framför datorn över huvud taget och det var väldigt befriande. Skönt också att få koppla av från studierna.


Nåväl, nu fortsätter min lantliga jul så ni får ha det så bra. Vi hörs av i veckan.

 

 

Av tj - 25 december 2016 18:54

Hej på er alla! Hade ni en bra julafton igår?
Vi hade det mycket trevligt med lite julklappsutdelning och god mat. Jag fick bland annat en trevlig resa till Stockholm och finalen och melodifestivalen 2017!:)

Vi tog en promenad och tog en del bilder:)
Vi klädde granen och hade julklappstävlingar.


Ha en bra kväll!

MVH/T

Av tj - 24 december 2016 14:00

   

Det har visst blivit julafton! Jaha, intressant. Tiden tycks gå fort när man har roligt … som alltid. Jag vill därför önska våra läsare en riktigt god jul! Den enda dagen på året då vi verkligen får äta oss mätta. Äntligen!

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards