TJ

Direktlänk till inlägg 25 november 2018

Helgens alla äventyr

Av tj - 25 november 2018 23:15

 

Det finns egentligen mycket att skriva om de senaste dagarna, men just nu orkar jag inte riktigt sätta ord på allt vad jag känner. Låt oss först konstatera att veckan varit en av de hemskaste i mitt liv hittills. Men den har samtidigt innehållit så många fina och underbara stunder vilket jag värdesätter så enormt mycket. Jag har fått tillfälle att njuta och glädjas med mina vänner och familjen under helgen som varit.

   

Lördagen var en upplevelsedag jag sent glömmer med bio, bowling, god mat och gott sällskap. T och Emma hade verkligen tänkt på allt att jag nästan blev rörd till tårar. Det var kanske inte så konstigt med tanke på den känslostorm som just nu pågår inom mig angående farmors kritiska hälsa. Jag ska också ta tillfället i akt att tacka alla mina andra vänner som antingen ringt eller sms:at under veckan och stöttat mig eller bara låtit mig få skriva av mig. Det har varit så tacksamt, även om jag inte velat vara till besvär och ibland har jag faktiskt inte orkat prata/skriva om det heller till alla. Det får faktiskt ta sin tid. Somliga kanske finner det lämpligare att inte skriva om det alls om det nu är så jobbigt, men är det verkligen rätt att inte delge sina känslor och hur man egentligen mår om det nu inte är så bra? Jag ställer mig då den kritiska frågan om var i samhället utrymmet finns för att delge allt detta? Vart vänder vi oss? Vem kan vi prata med om inte med våra medmänniskor? Har vi helt enkelt glömt bort innebörden av att vara människa och gett efter för självupptagenheten och förmögenheten?

 

Lyckligtvis har jag omgett mig med underbara människor som tar sig tid för vad jag har att säga, och jag tar mig tid för dem, även om jag också kunde bli bättre på att lyssna mer. Det är nog den största sorgen i livet att se folk i sin omgivning som mår dåligt, speciellt de som aldrig får delge sina sorger inför andra. Därför anstränger jag mig verkligen för att ta till mig dessa människors berättelser. Under åren har lagt märke till vilken skillnad det gör. Och jag vill vara minst lika öppen och ärlig. Farmors hälsa har påverkat mig negativt vilket alla förstått vid det här laget. Det jobbigaste har varit sjukhusbesöken och att se henne åldras i allt snabbare takt p.g.a viktminskning och annat. I fredags åtog jag mig även uppdraget att vara med inför operationen och hålla henne i handen. Hon vägrade nämligen att opereras igen om ingen var med henne, och ansvarsfull som jag är blev lösningen en självklarhet. Vi hade ju lovat varandra att genomgå det här tillsammans. Men det var inte bara jag där, utan både pappa och mina fastrar dök också upp för att peppa henne. För oss anhöriga hade det även kunna bli ett sätt att få ta farväl av henne för det var allvar där och då. När jag lämnade henne ensam med läkarna hade jag ju ingen aning om det var för sista gången. Jag höll alla mina tummar för att det inte skulle bli så under den långa väntan då operationen pågick.


Och lyckligtvis hade vi turen återigen på vår sida, eller ja, det var snarare skicklighet från läkarnas sida givetvis. De räddade henne återigen vilket gör att jag får möjlighet att fortsätta träffa henne. Operationen gick bra och hon hade lyckats vakna upp på egen hand. Det säger nästan sig självt att jag blev helt utmattad efter det beskedet. All spänning släppte att jag bara sjönk ner. Så jag har varit både lycklig och tacksam under helgen, men dock låg av utmattning. Det märktes kanske mer i dag när familjen på mammas sida var här, men jag är ändå glad för deras besök. Att ställa in eller skjuta upp födelsedagsfirandet låg inte alls för mig, utan det skulle bli av till varje pris. Mamma hade ordnat den bästa middagen man kan tänka sig med kyckling och schwarzwaldtårta till efterrätt. Och fina presenter fick jag också. T och Emma gav mig ju själva lördagen, mina morbröder och mormors syster gav mig pengar, mormor servis, mamma servis, trisskalender och ett förkläde.

     

Ja, jag är så nöjd och tacksam att jag kommer sova lugnt i natt, det försäkrar jag. Bara genom att ha fått skriva av mig det här inlägget har mycket redan släppt. Det finns alltså en poäng med att delge sina tankar och så vidare, och jag tror de flesta av er som läser uppskattar det i längden.


Nu säger jag god natt!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tj - 7 januari 2019 01:01

Vi har flyttat till ny domän. Nya inlägg ser ni här:   http://torejesper.blogspot.com/ ...

Av tj - 6 januari 2019 01:39


          Tjenare!!Ni som ännu inte har kikat in vårt nya ställe, gör gärna det. Där fortsätter TJ andan och vi har nya saker planerade, just nu finns ännu ett nytt videoklipp ute!       https://torejesper.blogspot.com/   Ha det...

Av tj - 30 december 2018 23:45

Så närmar vi oss midnatt och årets sista dag är kommen. Det har verkligen varit ett mycket händelserikt år på många sätt vilket jag redan skrivit om i det förra inlägget. Jag tänkte därför ta tillfället i akt att tacka för alla de här åren på bloggpl...

Av tj - 29 december 2018 23:47

    http://torejesper.blogspot.com/           ...

Av tj - 25 december 2018 15:49

  Hoho! Då har det äntligen lidit mot jul och jag inser verkligen hur lite jag bloggat den här månaden och helt gått upp i en massa annat. Till exempel har jag den senaste veckan träffat flera vänner och bytt julklappar, eller har vi ätit god mat...

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards