TJ

Alla inlägg under mars 2012

Av tj - 31 mars 2012 21:48


TJ har haft möte om sin marknadsföring. Js faster har gått bort. Skolan och lov. J uppdaterar er om läget med sin nya kamera.    /J

Av tj - 31 mars 2012 17:48

Hej på er! 
Nu ska vi gå på konsert och se Peter Karlsson  Vi har sett honon 2 gånger innan och han är verkligen jättebra och har alltid massor med roliga skämt och vittsar!!

Jag berättar om hela showen ikväll eller imorgon, vilket är troligast att bli imorgon för det håller på ett bra tag tror jag.


Men i alla fall en recension får ni i morgon om spektaklet  


      



Ha en bra kväll allesammans !!
 

MVH /T   

Av tj - 31 mars 2012 17:32





Rösta på! MVH /T    

Av tj - 29 mars 2012 22:31

Hej på er allesammans !!


Idag har det varit en helt okej dag tycker jag. Det har varit rätt lugnt och jag har packat och planerat inför min samling imorgon. Det är ju bra som ett avslut på det hela  Sen är det ju snart lov och sen tillbaka till skolan. Imorgon är det ju fredagsspecialen också kom ja på nu 


Undra vad jag ska prata om då, hum vi får se eller hur! Mer idag då, tja jag har sprungit ute en liten stund och sett på tv. 


En annan sak som jag tänker på just nu.. Jag måste se Titanic någon gång as så. Det känns som att jag är snart den sista som inte ha sett den nu  Är de någon som kan säga om den är värd att se eller ej i alla fall  


På min ivä-lektion så har vi börjat med ett roligt uppdrag förresten. Vi ska göra en sida till en pizza bagare som vill ha hela klassens hjälp, ska de va menat som    Men det blir nog riktigt bra ska ni se. Nu ska det sovas så att jag inte missar hela fredagen. Hej på er allesammans !

MVH /T 

Av tj - 29 mars 2012 22:22

Detta skulle ha blivit en rolig dag.   


Min morbror bor hos oss några dagar pågrund av studier. Jag gick upp som vanligt och duktig som jag är registrerade jag lite avlidna i Västra Torsås församling. Pappa lämnade ett meddelande att vi skulle fira farmor långfredagen.


Efter mycket mat i magen började jag gå till skolan. Det var ju en fantastisk dag trots blåsten. Idag jobbade jag i ljudstudion med radioprogram. Vid 16.20 var det dags att gå hem igen. På min väg hem tänkte jag på hur mitt liv såg ut och jag kände mig ganska lycklig.


Mamma hade lagat middag till mig när jag kom hem. Mitt påsklov har nu börjat och jag började planera mina lovdagar. Pappa hade lämnat ett nytt meddelande där han bad mig ringa upp så fort jag kunde. Jag bestämde för att äta upp min mat. När jag sedan ringde bad han allvarligt att ringa upp mig sen.

 

Och det var då som mitt liv plötsligt förändrades. Jag tog tag i en stol och satte mig på den. Det kommer dagar som vi alla väntar. Vi vet vad som kommer och oftast hur men sällan när. Jag började tänka på min farmor och det var fruktansvärt att tiden redan runnit ut.   Men så fel man kan ha.


Pappa ringde mig senare och jag ville inte ta telefonen. Han lät väldigt ledsen och jag försökte att hålla ut men blev nästan arg när han inte sa det jag väntade. Efter en liten tystnad som kändes för minuter berättade han att min faster inte längre fanns kvar mitt i bland oss. Hon dog runt 15.00


Jag väljer i stunden att respektera min faster och min familj att inte gå vidare in på detaljer. Det är en sak som inte allmänheten måste nödvänditvis känna till. Allting som vart så klart innan kunde plötsligt bli svart. Sen började man tänka på alla andra som dött före henne. Ja, vi alla vet att det kommer en dag. Men sällan när.

 

Faster R.I.P

Detta skulle ju blivit en rolig dag   /J       

Av tj - 29 mars 2012 08:37

Nu är det bara några dagar kvar tills folkräkningen för USA från år 1940 släpps och blir tillgänglig för allmänheten. I USA bor det massvis med människor så därför kommer det ta sin tid att indexera och digitalisera alla räkenskaper. 

 

Men arbete har pågått under en lång tid nu att förbereda för forskare så gott det går. Det finns därför ändå möjligheter att kunna hitta en eftersökt person. Ancestry och en del andra leverantörer erbjuder hela materialet gratis under 2012 och ev under 2013 också.


På måndag 2/4 2012 släpps United States Census of 1940.     

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards