TJ

Alla inlägg under september 2013

Av tj - 30 september 2013 23:02

Hej på er!


Såg en kommentar att ni trodde jag slutat blogga. Så är det ju inte. Däremot är det ju ingen hemlighet att vi båda har annat i våra liv än enbart bloggen. I helgen var det ju bokmässa och då hade jag ett litet föredrag m.m

Nu är vardagen tillbaka och man ska fortsätta praktisera på biblioteket. Har även sökt lite andra jobb. Får se vad det ger.   

I morgon hoppas jag att jag kan komma igång med skrivandet igen i alla fall. Det har ju legat vilande några dagar, men snart är det på ett igen.

Har suttit en halvtimme nu och kollat på klipp från Titanic. Här är kanske något för er också.


 

Av tj - 30 september 2013 12:00

 

Ett land

 

Åker man aldrig skridskor

Visa svaret 
Svar: Tunisien


 

Av tj - 30 september 2013 09:00

 

Antal portioner: 4

Ingredienser

1/2 kg färsk potatis 
2 auberginer 
2 zucchini 
2 paprikor, gärna i olika färg 
3 rödlökar 
2 msk olivolja 
2 vitlöksklyftor 
2 tsk torkad oregano 
grovt salt 

   

1. Värm ugnen till 250°. Skrubba potatisen, den behöver inte skalas. Dela större potatisar i bitar. Lägg i en långpanna och skjutsa in i ugnen.

2. Skölj aubergine, zucchini och paprika. Skär grönsakerna i bitar, något större än potatisen. Skala löken och skär i halvor. Lägg grönsakerna i långpannan med potatisen när den stekt i 10 minuter.

3. Blanda oljan med tunt skivad vitlök och oregano. Ringla över olivoljan. Blanda om och baka i ca 20 minuter tills grönsakerna är mjuka.


 

Av tj - 30 september 2013 08:32


 

Av tj - 29 september 2013 19:00

Vi läser tidningen och folk bjuds in för att kommentera.   


   

Av tj - 29 september 2013 16:24


Jag trodde aldrig att jag skulle prata inför ett helt kafé. Visserligen uppstod ett sådant sorl att inte alla hörde. Mässan är nämligen sån. Men detta är mitt framträdande i år. Jag är nöjd med att jag gick upp på scenen, trots en nervositet utan dess like.   


 

Av tj - 29 september 2013 16:14

Hej på er!!  För er alla som vill veta när vi jag kommer skriva om något annat än det vanliga så kolla in denna korta film!   

 

 
 

Av tj - 29 september 2013 16:11

 

Vad är det som den som tillverkar den inte själv behöver, den som köper inte själv kan använda och den som använder inte själv vet om? 


Svar: likkistan

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards