TJ

Alla inlägg under januari 2017

Av tj - 31 januari 2017 13:26

Tjenare på er!
Ja man ska ju skriva ut händelser i livet som man sen kan läsa om, idag har jag kört för förtsa gången sen jag tog körkortet, alltså på "riktigt" Det kändes bra och resultatet visar på att jag överlevdet och skriver xD

Det gick hur bra som helst och det är kul att känna känslan av att få köra ;)


Straxt börjar dagens jobb och senare ikväll ska jag ut och springa igen samt övrig träning ;)

Ni får ha en bra dag så hörs vi nog sen!!

  


 

Av tj - 30 januari 2017 00:20

Hejsan hejsan!


 

Hoppas ni haft en underbar helg och verkligen unnat er lite ledighet. Det har jag gjort för en gångs skull på väldigt länge känns det som. Bara pluggat lite grann sådär för att inte tappa fästet, haha. Resten av tiden har jag tagit det lugnt och funderat på nya roliga uppslag till skrivandet och YouTube. Men det allra roligaste som hänt var shoppingrundan på Grand i går. Jag hittade mina träningskläder som kompletterar understället. Allt är färdigt med andra ord. Jag föll direkt och hade inte mage att gå ifrån dem. Det var länge sen jag blev så nöjd med ett par kläder om jag ska vara helt ärlig.

 

Men jag hittade inte bara kläder utan passade även på att investera i lite servis på Cervera och på Hemmakväll var det 50% på all köpfilm (för medlemmar) så där blev det en hel del! Egentligen var tanken att jag skulle gå på bio men det var i princip fullbokat så jag struntade i det och shoppade i stället. Det ångrar jag inte det minsta …

 

Det var också kulturnatt här i Växjö under lördagen. Massa aktiviteter överallt. Årets program var jag dock måttligt intresserad av. Det var några få spännande händelser, men antingen kolliderade aktiviteterna med varandra eller pågick under dumma tider. Jag njöt av en film hemma i soffan i stället.


Ja, jag är väldigt nöjd med helgen och ser fram emot seminarieveckan. Det ska bli intressant och roligt! Ha det bra. Vi hörs!

 

 

Av tj - 29 januari 2017 18:22


 

Av tj - 29 januari 2017 15:53


 

Av tj - 26 januari 2017 20:01

Hej hopp!


Hoppas ni njutit av årskrönikan för nu blir det inget mer tillbakablickande utan vi tittar bara framåt. Önskar ni mer är det ju bara att surfa in på kanalen och titta om och om igen.

   

I dag har jag bland annat fikat (ätit frukost) med min kusin under förmiddagen. Hon har under hösten sålt Newbody via sin idrottsförening, och då var jag ganska snabb att köpa ett underställ. Men vi fick inte tillfälle att träffas förrän nu. Provat ut understället i dag i alla fall och jag är väldigt nöjd. Bara ett par shorts och jacka som fattas, sedan kan jag nog ut och jogga lite trots kylan.


Nu ska jag fortsätta plugga.    Ha det bra!

 

 

Av tj - 25 januari 2017 12:52

 

Äntligen ligger årskrönikan ute! 

 

 

Av tj - 24 januari 2017 00:01

Godkväll på er!
Imorgon är det, tillbaka till jobbet-dagen. Idag tog jag mitt körkort! Äntligen!

Det känns skönt men samtidigt så rullar tankarna på att nu är det på riktigt! Ingen som längre kan säga om man gjorde fel, bromsa eller ge tips. Men jag har klarat det och efter lite erfarenhet så känner jag mig tryggare hoppas jag:D Är stolt över att jag har klarat det, nu får ni se upp på vägarna! Kram och godnatt på er allesammans!

MVH/T

Av tj - 23 januari 2017 00:24

 

Jahopp! Första veckan på de nya kurserna till ända. Det går verkligen fort nu. Som alltid brukar första veckan vara lite segare än de andra för det tar ett tag att komma in i själva ämnet. Men när det gäller biblioteksforskningen känner jag mig relativt taggad. Också idéhistoria med sitt fokus på 1800- & 1900-talen känns kanon. Som vanligt är det mycket att läsa, men jag tänkte faktiskt försöka läsa någon skönlitterär bok emellanåt alternativt skriva kreativt för att lätta tankarna lite. Det tror jag kommer underlätta arbetet. Det första jag borde göra är kanske att läsa tidningarna jag prenumererar på så det inte blir en hög, omöjlig att ta sig an.

 

Nåväl, helgen har jag tillbringat tillsammans med T. Vi har spelat Civilization för det mesta, men hans föräldrar introducerade även ett nytt spel liknande fia fast med en tillhörande kortlek. Dessvärre kan jag inte ge er något namn för de har döpt det till ”Spelet”, och det säger oss inte så mycket. Roligt var det i alla fall. Jag har också redigerat årskrönikan så den hoppas jag kunna ladda upp i veckan till er. Det känns lite märkligt att den kommer upp så sent, men sådant får man ta! När den är uppe kan vi gå vidare på riktigt och se fram emot nya upplevelser.


Yes, det var det. Jag hoppas ni haft en bra helg allihop! Ha det bra. Hej hej …

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards