TJ

Alla inlägg under januari 2014

Av tj - 30 januari 2014 23:08

Tjenare!

Idag har vi testat på handikapp och det var riktigt roligt att se hur det är att vara blin, åka i rullskol, att inte ha händer eller armar och att ha astma. Här är ett klipp på en polare i klassen XD



 


 

Av tj - 30 januari 2014 21:25

 

Ser det här rätt ut? Mackorna är ju för stora... Eller beror det på smörgåsgrillen!


 

Av tj - 29 januari 2014 22:49

I dag inne på HB fick jag veta något mycket intressant. Det ska nämligen komma en praktikant från gymnasiet under sportlovet till Hovshaga. Jag ska därför få lite andra arbetsuppgifter den veckan. Och en annan ska ta vid, där jag slutar. Känns både spännande och vemodigt. Det kan ju vara vem som helst. Man får bara hoppas att personkemin stämmer, eller om vi har slagit ihjäl varandra efter veckans slut. Samtidigt är det gulligt med praktikanter. Då kan man stå bredvid och hjälpa till.   


God natt på er!

 

 

Av tj - 28 januari 2014 21:45

Du tittar på mej varje dag,
men är det mej du ser?
Och när du ler, så undrar jag,
är det emot mej du ler?

 

Vad är jag?

 

 

Av tj - 28 januari 2014 21:38

Tjenare på er allesammans !

Har ni haft en bra dag, det tror jag i alla fall.


Idag tänkte jag dela med mig om vad vi sydde idag. 

Vi har varit riktigt kreativa nämligen... Först tryckte vi mönster på tröjor, på min står det nu Fritidsledare och bak Ledare.

Kommer bli mycket använt på sportlovet då vi har dessa aktiviteter för barnen. Sen sydde vi i några timmar och här är resultatet, mycket glad själv.   


   

Av tj - 27 januari 2014 22:40

God afton!


Nu är det snart dags att lägga sig. Det har varit en kall och blåsig dag tycker jag. Kändes väldigt obehagligt att ta sig fram. Här i Småland verkar vi vara utsatta för en bitande kyla, och den är inte att leka med.

I alla fall så har märkningen fortsatt såsom den ska. Kan också säga att de nordiska böckerna går ut. Det är roligt när man har ett tema som funkar. Annat var det i höstas. Då skyltade de med röd-gröna böcker. Ja, det var inte många som lånades utav dem.


En annan rolig sak är att jag kommit igång med skrivandet igen. Ska kanske inte säga för mycket heller. Då går det väl åt pipan. Men man märker hur dagarna blir lättare. Fick förresten en väldigt trevlig respons från en låntagare. Hon tyckte att min bok var rätt bra. Dessutom är hon så gammal, att hon kom ihåg mycket utav det jag skrev.

Fast den roligaste kommentaren angående Margareta, det är att en del tror att boken är en biografi över lärarinnan Margareta. Tydligen hette hon likadant. Så lustigt.


 

Av tj - 26 januari 2014 20:19

Tjenare!!


En kort smygtitt på min tolkning av Pirates!



 


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards