TJ

Alla inlägg under mars 2018

Av tj - 31 mars 2018 22:14

 

Påskafton till ära öppnar vi påskägget (för typ elfte gången), hehe! Påskägget kom redan under dymmelonsdagen så där kan jag faktiskt inte ljuga för er. Men påskägget kan ändå symbolisera denna påskafton som gått i ätandets tecken. Påsken för mig och stora delar av min familj handlar just om mat. Det är en massa som ska ätas. I dag blev det påskbord, i morgon blir det lammstek och på måndag kommer släkten och då blir det ännu mer mat. Så ja, fira påsk, jovisst! Låt oss äta ;) Om jag inte redan skrivit det så önskar jag er alla en riktigt glad påsk!

 

 

Av tj - 30 mars 2018 23:00

        

Då var den långa fredagen snart över … ändå tycker jag inte alls att den varit lång. Kanske för att jag haft så roligt med T. Efter bad, spel och shopping på Grand så mår man gott. Fick till och med göra egen glass på Grand och den var hur god som helst. Under tiden lekte T med kameran som ni ser på bilden.

 

Tröstäter på Grand ;)


Under kvällen tittade jag på Let’s Dance där Britt Ekland blev tvungen att lämna. Jag trodde faktiskt Martina Haag skulle åka ut före henne, men icke sa Nicke! Nåväl, bra kämpat i alla fall. Nu ser jag fram emot två läsdagar och lite lugn och ro under påsken. Det behöver jag!

 

 

Av tj - 30 mars 2018 13:21

 

Svaret är Växjö! 
Detta är Växjö domkyrka!  

    

Av tj - 29 mars 2018 22:45

 

Redan skärtorsdag! Oj, det går verkligen fort nu. Snart är hela mars över och påsken är i antågande. Eller ja, den är ju redan här! Det innebär ett besök till frisören för att fixa till sig lite. Man vill ju vara lite fin till påsk. Men ska jag vara ärlig hade min klippning en helt annan avsikt för jag ville fixa till mig inför dagens möte med en kär vän. Det lönar ju sig att anstränga sig lite. Jag tror faktiskt det hade positiv utgång för han verkade smickrad över initiativet. Men självklart hade inte håret så stor betydelse utan snarare karaktären och det vi pratade om. Så ja, det var ett glatt och uppskattat inslag i vardagen.


Kvällen har också varit bra, men ganska nedtonad. Efter en pizza somnade jag på soffan en timme och har därefter varit lite trött. Kanske lika bra att gå och lägga sig. Ja, varför inte …

 

 

Av tj - 28 mars 2018 21:27

Idag hade vi innebandyturnering och jag var teamleader tillsammans med mitt lag. Från vårt fritids tror jag vi hade samanlagt 3 eller 4 lag. Matcherna började och det gick bra.. Vi vann vår grupp, tog oss till kval, semifinal och tillslut så var vi alltså i final efter några timmar.


Det var spännande för att tidigt i matchen så gjorde motståndarna ett mål.... Då fick jag hjärtat upp i halsgropen. Sen gjorde vi ett och sen ett till och sen rann tiden ut och vi stod som segrare1! Väldigt stolt över mitt lag som tog pokalen till Esp.

Bra kämpat!

   

Av tj - 28 mars 2018 19:30

   

Vad kan vara bättre en dymmelonsdag än att bege sig till Teleborgs slott och fotografera lite? Hehe, ja, det finns säkert många svar på den frågan. Men det är det jag har gjort i dag tillsammans med Emma och vi hade superkul. Jag fick agera fotograf och det blev många bra bilder faktiskt. Fast det var ju klart kallt och blåsigt så vi orkade inte vara ute så länge. Någon måtta får det ju vara liksom. Men några bilder blev det och det är huvudsaken!

 

 

 

Av tj - 26 mars 2018 00:50

Ja då skriver vi allt igen!!!
Detta är inte första gången som bloggplatsens app slutar att funka men hoppas de kan fixa det snart!

Det jag skrev om och får skriva igen är att min mobil har varit sönder under en veckas tid och att det är därför ni inte hört något ifrån mig på ett tag.

En sak jag mörkt som man ofta tar förgivet är hur mycket vi behöver vår mobil i vår vardag.
Exempel?? Självklart!!

Kolla när bussen går
Skicka swish
Skicka ett sms
Ta en bild
Snapchat
Kolla dina mejl
Betala en räkning
Hitta vägen
Prata med dina vänner och familj via sms, Skype, Facebook

Asså verkligen allt. Så när din mobil funkar, var glad över det för det är inte en självklarhet och när det väl händer något så rasar ens värld ihop lite...

Skrämmande eller hur ...

Ja vi hörs under veckan, får min mobil lagad imorgon förhoppningsvis.

Godnatt:)!

Av tj - 25 mars 2018 17:30

 

En mycket bra fredagsavslutning blev det, och alla dansdeltagarna var dessutom otroligt duktiga. Bara ett fåtal som hade nerverna utanpå kroppen. Jag tror därför det kommer bli en mycket bra säsong. Ska jag utnämna några favoriter så står Jon Henrik Fjällgren, Nikki Amini och Gustaf Hammarsten högt i kurs. Men allt kan ju ändras längre fram. Funderar på om man ska sätta poäng varje vecka, men jag vet inte om jag orkar. Det räcker med allt det andra som ESC tar. Jag håller på att lyssna igenom bidragen nu och har redan flera favoriter, däribland Danmark, Irland, Australien och Serbien för en gångs skull. Mer om ESC kommer längre fram.


Nu är det söndag och det har inneburit avkoppling. Jag har betat av min tidningshög och läst två tidskrifter, dammsugit och gått en promenad. Ja, det är avkoppling för mig. I går var mormor på besök och då tvättade vi hennes bil. Därefter ägnade mormor och mamma hela eftermiddagen åt matlagning medan jag hade uppsatsseminarium. Det kändes lite surt att de hade förlagt det på en lördag, men sånt är livet. Blir att softa mer i dag helt enkelt.


Hoppas ni haft en grym helg så här långt. För en del är det säkert påsklov nu och jag hoppas ni ska hitta på något kul. För oss andra blir det dock att jobba på.

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards