TJ

Alla inlägg under juni 2018

Av tj - 29 juni 2018 18:24

Hej hopp!

 

Hoppas ni alla har det grymt i den härliga sommarvärmen. Ledsen för att jag legat nere lite med bloggandet, men har haft fullt fokus på mitt skrivande så det har inte hänt så mycket utöver det. Håller på att skriva om kärlek om jag inte redan informerat er om det. Men det händer desto mer till helgen för mig då jag ska upp till Dalarna och hälsa på en bekant som jag hoppas kan bli en väldigt god vän. Vi har snackat i snart ett år så det är på tiden att träffas IRL också. Det finns de som är skeptiska till den här resan, men till er vill jag bara säga att för att över huvud taget våga kasta sig ut, måste man också gå utanför sin trygghetszon då och då. Det var precis samma sak förra året med resan till Göteborg, och se hur bra det blev.

 

Att vara försiktig och hålla fast vid sina principer är A och O, men man måste kunna få leva också och utmana sig själv. Annars är det ganska troligt att man ångrar sig förr eller senare. En måste likaledes tillåta sig själv att se det goda i människan, och inte bara se potentiella hot. Det är i ren välmening ni säger detta till mig, och jag hyser stor respekt för er alla, men jag kan trygga er med att jag inte är rädd. Jag är för den sakens skull inte naiv, men äventyret måste hur som helst genomföras. Det säger mitt hjärta mig, och det tänker jag också lyda i det här fallet. Jag litar på alla inblandade och jag tror på min egen integritet.


Önskar alla en fortsatt trevlig helg!

 

 

Av tj - 27 juni 2018 16:45


 

Av tj - 25 juni 2018 13:07

   

En mycket fin och trevlig midsommarhelg är nu till ända. Drömmen om att bo i en stuga förverkligades till slut. Tillsammans med T, Emma och en av hennes kompisar firade vi midsommar i Rockneby utanför Kalmar. Det var en liten söt och mysig stuga med alla nödvändiga förnödenheter, men ändå av mer primitiv karaktär. Vi kunde vara våra egna och fick sköta det mesta själva, och det var precis så jag ville ha det. Även om det under resan uppstod ett antal meningsskiljaktigheter (som alltid när man är ett sällskap) tycker jag vi fick en bra vistelse. Vi fick lära oss hushålla med varmvattnet vilket jag tror blev en stor lärdom för somliga av oss. Även grillningen blev en upplevelse att minnas. Vi fick också lära oss stå ut med tvåhundra övriga hyresgäster (flugor), envetna gäster som skulle på en hela tiden. Men det är ju landet!


     


Jag ställer mig mycket positiv till stugans läge som låg i anslutning till fastighetsägarens eget hus och ett häststall. Värdfolket var trevliga och hjälpsamma. Det man dock bör komma ihåg är att ha med sig bil så att man kan ta sig överallt. Närheten till havet var utan bil ett skämt. Det fanns också en del underförstådda självklarheter i informationen som gjorde oss lite väl godtrogna. Men efter att ha läst informationen mer noggrant i efterhand förstår jag bättre. Men om vi bortser från dessa petitesser har vi att göra med en idealisk stuga.

 

     


Vistelsen i Kalmar var inte heller den dum. Det blev en promenad genom stadskärnan och därefter en tur till slottet. Jag och T var ensamma i slottet medan de andra roade sig i parken. Nöjda och belåtna åkte vi sedan hem.

 

   


Hoppas ni alla hade en trevlig midsommar!

 

 

Av tj - 23 juni 2018 16:16

Tjenare på er allesammans och hoppas ni alla haft en bra midsommar!
Jag har ju firat tillsammans med J i en stuga längsmed ölandskusten och det har varit väldigt trevligt! Idag besökte vi Kalmar slott och tog en sväng i alla rum som där fanns.

Ha en fortsatt trevlig kväll och missa inte fotbollen;)

Av tj - 21 juni 2018 22:52

 

Riktigt trevlig blev den fortsatta kvällen där jag sov över hos en kär kamrat. Vi tittade visserligen på en dålig film (i mitt tycke), men hade desto roligare i varandras sällskap. Resten av veckan har jag fortsatt skriva på en ny bok. I går var jag på stan med Emma och inhandlade några Sverigetröjor till fotbollsmatchen på lördag. Vid det här laget vet väl alla att jag inte är mycket för fotboll, men det innebär inte att jag inte hejar på Sverige. Det är ju mycket lättare att heja på ett land än ett särskilt lag i mitt tycke. Dessutom ville Emma gärna köpa tröjor till oss, så jag hängde på. En kul grej med andra ord.


I dag har jag varit på stan igen och klippt mig inför midsommarfirandet som blir i Kalmartrakten den här gången tillsammans med T, Emma och en av Emmas vänner. Vi har hyrt en stuga om jag inte sagt det redan. Känns som att jag berättat det för alla redan vid det här laget, men helt säker kan jag ju klart inte vara. Det ska i alla fall bli otroligt kul och mysigt. Jag har längtat efter det här i många år. Från början var tanken att vi skulle bo på Öland, men tyvärr var vi ute alldeles för sent för att hitta en stuga som alla trivdes med för ett bra pris. Jag tror ändå det här var ett bra val, och jag ser fram emot vår vistelse.


Önskar alla våra läsare en riktigt glad midsommar här och nu!

 

 

Av tj - 18 juni 2018 17:58

 

Det var drygt en vecka sedan jag skrev och lite har hänt sedan dess. För det första har jag umgåtts med några kompisar, antingen har vi fikat, promenerat eller samtalat. En träff blev dock inställd på grund av sjukdom i fredags vilket jag sörjde djupt. Såg verkligen fram emot alltsammans, men blir man sjuk är det inte lätt. Jag fick ägna kvällen åt att skriva kärleksbrev i stället, haha! Nej, inte riktigt så, men jag diktade ihop lite texter som jag fann passande. Den föregående veckan gick ju i kärlekens tecken, åtminstone rent skriftligt varvat med romantiska komedier.


Den här veckan lär jag fortsätta på samma spår, samtidigt som jag funnit en ny vän att samtala med, en rättskaffens kille som värdesätter moralen och dyrkar historia. En sådan människa måste jag vara rädd om märker jag, så han inte tröttnar och lämnar mig. Jag inser också att det var länge sen jag språkade med en av mina kära kamrater i Kalmar. Jag borde skriva till honom. Han väntar säkert redan även om jag vet att han jobbar flitigt i sin verkstad.


Helgen tillbringade jag för övrigt i Alvesta hos farmor. Jag minns inte ens senaste gången jag var där så det var ett kärt och välbehövligt besök. Det skrämmande är att jag märker att hon börjar bli till åren. Gången är inte längre vad den har varit. I lördags kunde hon ha ramlat om det inte var för att hon fick tag i bänken i tid. Det blev till att sätta sig ner, och jag lät servera middagen. Inte vidare roligt sånt där, men det är samtidigt inte heller överraskande. Men på det stora hela gick allting mycket bra, och det var skönt att få hjälpa till med en del sysslor.


I dag är jag hemma igen och har bland annat varit på massage. Det var också några månader sedan, och jag förundras varje gång hur ont man kan ha i en kropp. Det har blivit betydligt bättre sedan november, men ändå finns det punkter i axlar och skuldror som kunde ha varit bättre. Låt oss nu hoppas att allt går väl …


I kväll väntas trevligheter gissar jag. Hoppas ni alla mår bra och njuter av tillvaron (i den utsträckning ni kan njuta vill säga).

 

 

Av tj - 16 juni 2018 22:32

Tjenare !
Skrev ett inlägg igår och precis när jag skulle skicka in det så slutade appen att funka.....igen!!!
Så jag struntade i att skriva allt igen.
Men kort nu om avslutningen, det gick bra och vädret var med oss hela tiden!
Jag spelade låtarna i år och det var ju såklart nervöst!

Idag har vi haft vår Första sommarlovsaktiviteter i UNF idag och det gick riktigt bra så det är alltid skönt!

Men nu, nu ska jag sova, godnatt;)

Av tj - 12 juni 2018 17:00

 

Även om det kanske inte är det bästa att äta efter en välbehövlig joggingrunda fick jag ett infall att baka en äppelkaka till kaffet. Det var så länge sen jag bakade dessutom, så det var riktigt roligt. Jag tror också det är bättre att äta lite hembakat då och då, i stället för att köpa i affären. Åtminstone går vi på det i dag ;)


Jag är otroligt nöjd med joggingen och annat som jag hunnit med under veckan. Fått bra inspiration till skrivandet som just nu går i kärlekens tecken. Men att skriva om kärlek visade sig bli ett ganska tungt ämne, för det övergick rätt snabbt till att handla om politik. Så kan det vara. Men i alla fall ... kul och stimulerande är det.


Jag ser också fram emot veckans aktiviteter med några vänner och bekanta. Hoppas ni alla har det bra ;)

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards