TJ

Alla inlägg under september 2014

Av tj - 29 september 2014 20:20

 

Tack Älmhult för en trevlig dag.    I morgon tar vi nya tag... samma tid, samma plats. Men med ett nytt tema.    (Bibliotekariens roll).

 

 

Av tj - 29 september 2014 06:28

Som sagt... Skönt med en härlig avkopplande helg för nu blir det arbete utan dess like. Detta är det första steget i mitt projekt som syftar till att utveckla biblioteksverksamheten. Men för att det ska kunna bli möjligt måste jag göra en tydlig analys och granskning av samtliga i regionen. På längre sikt hoppas jag att det blir rikstäckande.
Följ gärna mitt arbete så det gott det går på sociala medier. Nu kör vi!


I dag: Älmhults bibliotek 9.15 - 17.20 (Biblioteket och samhället)

 

 

Av tj - 28 september 2014 18:25

Så var ytterligare en helg till ända. Fasen vad fort tiden går när man har roligt. September och oktober sägs ju vara de längsta månaderna på hela året, men det har jag inte märkt med september. Har ni?


Den här helgen har det varit fart vill jag säga. Faster som fyller femtio år i morgon hade inte för avsikt att fira sin stora dag. I stället kom idén om Ullared upp och hela släkten älskade det konceptet med camping och shopping. För på vägen slog vi följe med två ytterligare fastrar.

 

En helt underbar helg med skratt, sång, grillning och shopping. Vi hann handla på Gekås två gånger och jag köpte mer än vad jag hade pengar till. Så nu är jag officiellt fattig, men det är smällar man får ta. Resten får önskas i julklapp.


 

Av tj - 28 september 2014 15:37

Hej på er allesammans!!


I helgen blev det Ronneby och besök till en kompis som jag mött i Belgienresan! Mycket trevligt, dagen började med att jag hjälpte till att sandpappra i deras nya lägenhet i köket och sen på kvällen blev det 53 Singstar-låtar och jag förlorade tyvärr men det var otroligt jämt hela tiden faktiskt.


Det är ju de svenska jag gillar mest, på de engelska som jag inte kände igen blev det mest m.-m.mgm.dgmd.mf ändå så var jag nära att vinna. Det blir så när man har nivån på lätt, haha!


Helgen var i alla fall väldigt trevlig och snart kommer en kompis över en stund innan jag hoppas kunna ses med J lite med så en del kvar!


   

Av tj - 27 september 2014 00:39


 

Av tj - 26 september 2014 15:36


 

Av tj - 26 september 2014 09:38

   

Det blev en heldag i går i Göteborg, så jag slängde mig praktiskt taget på sängen vid hemkomsten. Men i dag gläds jag över utflykten tillsammans med mina klasskamrater och de tio böcker som jag har inhandlat.
Nästan dubbelt så mycket jämfört med förra året. Så nästa år satsar vi på femton böcker!
Tack Jan Guillou och Astrid Wiking Ahlberg för trevliga samtal, och tack Björn Wirén för sällskapet under mässan och på bussen.
Nu har man ny spännande litteratur att ägna sig åt.

#bokmässa #göteborg


 

Lars Andersson berättar om sin nya bok Lomjans Guten.


 

Björn Wirén


 

 

Av tj - 25 september 2014 22:11

Haha!


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards