TJ

Alla inlägg under april 2015

Av tj - 30 april 2015 19:45

 

Ja är det ännu en valborgsmessoafton!

Vi är laddade, speciellt mannen till höger ^^

Senare efter kvällens festligheter kommer nog en film upp om vi lyckas!


Nu iväg mot sjön och framåt!  

 

Av tj - 30 april 2015 11:15

Hallå allesammans!


Gud, vad trött jag var i går efter opponeringen av våra uppsatser om strategisk planering. Så trött att jag somnade i soffan och missade halva Robinson. Vi har alla jobbat på bra utan avbrott. Den här kursen var trots sina basisgrunder en rätt krävande introduktion i bibliotekens medieplanering. Dock är det ju ingen hemlighet att jag lägger in en extra växel i mina/våra arbeten, dels för att det behövs, men även för att det är roligt.


Både pedagogiken och medieplaneringen har gett mig nya perspektiv på hur Bibliotekssverige egentligen funkar och verkar. Kunskap kan verkligen medvetengöra saker och ting. I går avtackade vi också en klasskamrat som går ner på halvfart efter sommaren. Vi blir färre och färre nu, jag känner det! Det är inte det minsta roligt. Strukturerna på årets kurser hade kunnat vara mycket bättre, det håller jag med om. Något som stör mig än mer är professorernas oprofessionella ansvarstagande. Man kan inte som pedagog och professor antyda att anledningen till varför studenterna inte klarar kursens moment beror på psykiska svackor hos vederbörande, och därtill också hänvisa till psykolog och studieverkstad. Jag blir förbannad när jag erinrar programrådets möte i vintras. Det är fan oacceptabelt och det är en bidragande faktor till varför en del nu lämnar! Säg mig, vem av oss har psykiska problem egentligen?



Nu blir det rapportskrivning om Alvestas biblioteksverksamhet, som är det sista momentet i den här kursen. Det är åtminstone lite roligare att tänka på.

 

 

Av tj - 27 april 2015 00:20

Hej på er allesammans!


Ikväll har jag spelat fotboll med några kompisar på skolan, prick eller vad det hette^^


Att man ska stå vid mål och skjuter en, om denne träffar mål står man kvar i mål. Om jag som står i mål tar den så måste man byta. Det är tydligen bara den som står i mål som har möjligheten att få en prick. 


Vi körde fem prickar och vi började kanske tio över nio och slutade runt elva, kvart över elva... Riktigt lång tid tog det alltså!   


Nu är det dags för sängen! Imorgon blir det idrott och tror ett studiebesök.


   

Av tj - 26 april 2015 22:52

Klicka på bilden för bättre kvalitet. 

 

Åh, vad skönt det var att läsa för eget välbefinnande. Det gav mig tid att läsa ut Backmans debut En man som heter Ove. Jag har redan läst hans andra och ser fram emot den tredje. Backman har blivit en favorit med underhållande böcker om säregna människoöden. Jag älskar dem!

 

 

Av tj - 24 april 2015 23:30

 

 

Dagens höjdpunkt har varit lunchen på Grand Samarkand. Jag skulle vilja rekommendera alla som inte testat buffén att göra det.


Jag vill också gratulera Växjö Lakers till deras SM-Guld! Det är ju helt otroligt att Växjö är mästare i svensk ishockey och gårdagens match var ju dessutom en riktig rysare. Man visste ju inte vart man skulle ta vägen!

Och så Ingemar Stenmark som dansar till sig en glassko. Jag förstår ingenting, men jag är lika glad ändå. Han har verkligen utvecklats, men dansmässigt så leder Marie. Jag hade hellre sett henne som vinnare om jag ska vara ärlig. Fast jag är inte förvånad över hans vinst och visst har han lärt sig dansa.


Det har varit en rolig dag med riktig glädjeyra i Växjö och enligt T så vann Värnamo fotbollsturneringen också vilket gör att jag gratulerar även dem. Det är extra kul när jag vet hur hårt T har jobbat inför det här.


God natt!

 

Av tj - 24 april 2015 23:27

Hej på er allesammans!!

Äntligen har vi gjort vår fotbollsturnering och det roliga var att Värnamo laget vann hela turneringen!  


Dsgen började klockan halv sju för mig och sedan åkte vi till hallen och packade upp. Sedan kom de andra 9 lagen, de skulle varit 10... Och matchen körde igång. Jag var spikern som man säger och hade hand om resultat, speltider och sånt.

En otroligt bra erfarenhet och roligt på samma gång!!


Kvällen bjöd på discobowling med härliga männniskor och till sist ska jag äntligen få sova!  

     

Av tj - 23 april 2015 22:30

Halloj halloj!


Snart är det helg... Det märks att studierna blivit mer intensiva sedan VFU:n. Dels så ska vi skriva en rapport om våra iakttagelser och arbetsuppgifter från förra veckan, men framför allt om något som heter strategisk planering. Det har med bibliotekets marknadsföring, bokinköp och gallring att göra. Som tur väl är så behöver jag inte göra allt själv då vi är en grupp om tre. I måndags skrev vi om de praktiska momenten i Kalmar och efter handledningen i går letade vi efter stöd i kurslitteraturen till våra teoretiska delar.

 

 

 

I dag har jag nästintill bara forskat kring HBT-certifiering och normkritiska förhållningssätt. Men jag har även gjort en snygg framsida som jag hoppas de andra godkänner.

I morgon satsar vi på att bli färdiga. Det vore ju så skönt om man kunde få ta lite helg och t ex läsa för eget välbefinnande!


Ha en fortsatt trevlig kväll!

Puss och kram!

 

 

Av tj - 22 april 2015 21:30


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards