TJ

Alla inlägg under maj 2018

Av tj - 27 maj 2018 23:27

En vecka går verkligen fort! Jag har nu äntligen blivit färdig med min B-uppsats om manlighet och manlig frigörelse. Jag lämnade in den i fredags, och nästa vecka kommer den ventileras. Jag kommer ägna kommande vecka åt att läsa igenom de andras uppsatser och opponera på två av dem. Samtidigt måste jag skriva mina två filosofiuppgifter och diskutera lite i forumet. Det är synd att filosofin fått stå lite tillbaka, men så länge jag greppar grunderna kan det gå bra. Får ge järnet sista veckan helt enkelt, sedan är det sommarlov!

     

Helgen spenderade jag i Blekinge tillsammans med T och Emma. Vi har bland annat spelat spel, handlat på Dollarstore, badat i Ekenäs, bowlat i Karlskrona och kollat på film. Vi hann med mycket trots att vi åkte hem tidigt i dag för att fira våra mödrar. T skjutsade oss dessutom som lånat sina föräldrars bil den här veckan, vilket var tur med tanke på all packning.


Nåväl, jag hoppas ni haft en bra vecka. Nu laddar vi för ytterligare en!

 

 

Av tj - 27 maj 2018 09:42

I veckan har det varit ett underbart väder och det är självklart att vi varit ute i solen på fritids också!

Barnen har till och med slutat tjata om att vi har datortid på måndagarna, de vet att det inte är någon ide  


Sen har vi gjort morsdagpyssel för idag är det ju en speciell dag och en dag att visa våra mammor att vi bryr oss om dem lite extra!  


Som ni märkt är J och jag upptagna på våra håll just nu och det är mycket som händer och det är tråkigt att det ska hindra oss från att göra roliga saker här ju.


För min del är det betygen som ska sättas för 6orna som tar en del tid samt att jobbet i allmänhet tar tid.


Jag tänkte göra en video snart om QR kod för att det finns så mycket man kan använda det till så därför är det en video värd att spela in :)


Nu ska vi käka frukost här och sen får vi se vad dagen har att erbjuda. Igår bowlade vi i Karlskrona vilket var kul!


 


 

Av tj - 21 maj 2018 14:45

Ett underbart verktyg som jag upptäkt nyligen (har nog funnits i några/något år) QR kod !


Om du vill få ut information fast inte vill att det ska bli så mycket text som överväldigar läsaren, ge ett nummer till dig för kontakt, visa en film eller bara att man ska kunna spela upp musik så är denna kod underbar!!


Vi i UNF Ronneby kommer i snar framtid att använda detta på olika ställen och jag kommer använda detta på mit jobb. En QR-skattjakt är redan igång med planering från min sida. Ska bli spännande att se hur det kan utvecklas och bli mer!


   

Av tj - 21 maj 2018 08:30

 


 

D&D

Av tj - 20 maj 2018 19:15

Tjenare!

Påväg till rollspel nu i Karlskrona! Vad är det för rollspel undrar ni då? D&D såklart, ett engelskt rollspel där man skapar sin karraktär, har en spelledare som berättar omgivning och en historia som vi spelare sen ska rollspela ut om.


Man hamnar i strider mot monster och hjälper olika civilisationer med deras uppbyggnader osv.


Det finns olika regler kring varje spelares karaktär och det är upptill spelledaren att ge poäng i slutet av spelomgången på hur bra man rollspelat sin karaktär och sånt. Skitkul!


   

Av tj - 20 maj 2018 13:15



   

Av tj - 20 maj 2018 10:15

Tjenare på er !!

Hänt en hel del sen Eurovision och det att Israel vann tävlingen.


Personligen är jag väldigt besviken över vinsten då det fanns många bra andra låtar som kunde fått ta hem vinsten.


Nog om det, nu är sesongen slut för i år med melodifestivalen och Eurovision så nu tar vi tag i något annat.


En sak som jag sett nyligen och som gjorde mig glad var att Gunde tog sig vidare i Lets dance i fredags och det förtjänade han verkligen :D!


Om jag bara kunde så skulle jag ju också vilja dansa så som han kan. Får väl ta och lära mig antar jag ;)


Under förra veckan så var väl det stora att vi tränade inför Rockgalan och hade tävling i snyggast och bästa pappersflygplan och vi fick 2 olika vinnare :)


Nu får ni ha en fortsatt trevlig dag så skriver jag sen!


 

Av tj - 19 maj 2018 19:30

Oj! Veckan har bara rusat i väg … Inte bloggat på flera dagar. Uppsatsskrivandet upptar verkligen all tid. Tur att det snart är över för denna gång. På måndag ska den lämnas in är tanken.

 

I dag avbröts dock studierna några timmar för att se Prins Harrys bröllop. Det är något speciellt med honom som jag tycker väldigt mycket om. Framför allt fick jag upp ögonen lite extra för honom efter hans mycket gayvänliga berättelser när han var soldat och stöttade en kär vän. Sedan kan jag också se hans mor Diana i honom. Samma folkkärhet och sociala engagemang fast i en annan form givetvis. Det var min förhoppning att hon var med bröderna i dag. De har onekligen haft det svårt, men vuxit otroligt mycket under åren. Meghan Markle sägs också ha fått Harry att resa sig från mörkret och börja bli mer känslosam. Den här kärleken är ett steg i rätt riktning.

   

Så det var med sådan lycka jag satt och tittade på vigseln. Länge leve kärleken. Stort grattis till Harry och Meghan. Samtidigt kan jag inte låta bli att tänka i min ensamhet … tänk om det varit jag i stället för Meghan …


 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards