TJ

Alla inlägg under november 2015

Av tj - 13 november 2015 17:50

   

Av tj - 12 november 2015 22:18

 

Så har man sökt efter lämpligt vetenskapligt material för den personliga pedagogiska grundsynen som i dagarna ska utformas. Tänk att allt detta ska sammanfattas i en uppgift omfattande ca 2000 ord. Nåja, i morgon börjar skrivandet.   


 

Av tj - 11 november 2015 17:59

Tjenare!
Idag på filmredaktionen så pratade vi om lite olika nyheter som vi ska posta upp. Andra ämnen var hur filmrecensionerna gick, det är jag som har hand om dem, vem annars liksom!   

Det är lite roliga utmaningar som jag ibland stöter på, ni vet de små stunder då man är bättre än programmen och det är programmet som strular till det... 

Idag på mötet visade jag upp den senaste recensionen, det roliga var bara då att jag inte alls kom upp i rutan utan ljudet och så en blank sida, haha!!
Fick ladda in film igen, då gick det, då visade det sig att nu ville inte själva trailern på filmen fungera så då fick jag sätta in den i ett bokmärke och då funkar det.....


Mycket krångel ibland som ni vet!

Nu i alla fall så har jag och mina systrar tillsammans med ena storebrorn varit ute och gått lite.... Jag har åkt på hoverboarden såklart,, vad annars!

Nu väntas en liten macka och ingen rolig bild som avslut tyvärr men ha de så gött!!!

Biogruppen kommer ha första filmvisningen på Infanterigatan 10 i växjö den 20 så kommentera om ni är sugna på att gå dit.


Hej på er!!

 

Av tj - 10 november 2015 23:01

     

Åh, vad härligt att allt gick bra med det didaktiska papperet! I väntan på nästa omdöme och uppdrag ägnade jag tid åt uppgiftskontroll, samt läsning. Jag känner redan nu när jag sitter här på min kammare och ska forma denna text hur länge sen jag gestaltat något. Det är ett under att jag fortfarande existerar.

 

Fåglarna har nu börjat söka sig till mer tempererade vatten och löven har sakteligen fallit till marken. I mitten av grusgången skymtar jag en trogen kamrat som längtar till dess att våren börjar spira. Somliga tycks vara i full gång med julbestyren. November är en härlig månad på många sätt. Inte bara för att det är min födelsemånad, den inrymmer även ett slags förberedelse inför stressiga december. Hösten är ju den tid då många går ner sig i depressionens träsk, blir sjuka eller är extremt trötta. Jag måste tillstå att jag inte känner av något av det där, förutom att jag kan sörja tidsbristen beträffande vissa arbetsuppgifter.

 

En sak som jag är trött på är det muntliga självförsvaret under förra kursen. Att man ständigt behövde försvara sina argument och förklara varför allt elände hamnat på en specifik person. Det spelar ingen roll hur många gånger man förklarar, då personen är av den uppfattningen att ingenting behöver göras. Hur ska man då kunna reda ut saker och ting? Om vi inte ens kan föra en vettig diskussion utan att det blir bråk och stök, då är vi illa ute… Fy fan! Nu är jag i alla fall extremt taggad inför mitt undervisningspass. Håller på att söka lite material till det.

 

[Vill även lägga in att ni gärna kan ställa frågor till frågelådan då det snart är dags att öppna den. Vet att den redan ska vara öppen, men det kommer som alltid saker i vägen. Men i helgen då kör vi tycker jag!]

 

Ni får ha det så bra så länge!

 

Av tj - 10 november 2015 13:10


 

Av tj - 9 november 2015 18:35

Tjenare på er !!

Nu drar vi snart igång med Linedance! Idag blir det antagligen en ny och så repetition av den vi körde sist. 

Snart är det ju också julavslutning då kursen slutar, sen om man vill så kan vi börja del nr 2 av kursen efter julen! 

Vi hörs efter, om jag känner mig snäll så kan jag kanske visa lite av dansen efteråt. Har förstärkning av Robin ikväll också!


 

Av tj - 8 november 2015 16:56

 

Vill skänka en tanke till min far! Tack för allt som du gett och fortfarande ger mig. I likhet med min mor så har ni gett alla de verktyg som behövs för att jag ska kunna stå på egna ben, tänka framåt och se möjligheter i varje människa. Ni förtjänar båda att uppmärksammas, och speciellt du dagen till ära!

 

 

Av tj - 8 november 2015 16:43

 

I helgen intogs den traditionsenliga gåsamiddagen! Mårten Gås är en skånsk tradition där människor äter främst gås med tillhörande svartsoppa, men har i modern tid mer kommit att omfatta andra fågelrätter.

Sedan 1950 har släkten främst firat Mårtensafton i Småland och från 2013 har den årliga middagen även blivit ett minnesmärke till släktens anfader åbon Mårten Nilsson I (1799-1875) från Löderup i sydöstra Skåne. Det är mäktigt med traditioner och jag driver på om att vi fortfarande ska fira det!

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards