TJ

Alla inlägg under november 2015

Av tj - 26 november 2015 23:30

     

Mongolisk buffé och bowling är ingen dålig födelsedagspresent. Det var evigheter sedan vi bowlade och jag kan ju ärligt säga att resultatet var med marginal godkänt. Men en sådan här kväll är ju sådant inte lika viktigt, eller hur. Det viktigaste är att ha roligt och det hade vi. Det blev också tillfälle för ett mer djupgående samtal på restaurangen. Något som kommer förändra våra liv väsentligt. Jag har lovat att inte berätta något förrän klartecken ges, men det är en spännande och mycket angenäm nyhet. På något sätt känns det som om jag väntat i flera år på det här beskedet. Å andra sidan trodde jag att jag skulle lämna först. Aja, nyheten offentliggörs nog en annan dag. 


Ni får ha en grym helg allihopa! Själv ska jag ju fira födelsedag med mammas sida av släkten. Vi blir några stycken när vi väl träffas. Åh, jag ser inte fram emot städningen... Har ägnat dagarna åt mitt undervisningspass. Klockan tickar allt närmare och jag kan knappt bärga mig. Jag ska hålla ett föredrag i 15-20 min och tror att jag ska spricka av iver. Det här är förmodligen ett av de roligaste momenten under utbildningen. Att få undervisa...


God natt!

 

Av tj - 26 november 2015 00:17

Tänk vad fort tiden går när man har roligt. I dag har jag varit ute på Teleborg för julklappsorientering och åkt hela femmans busslinje. Har alltid velat se var bussen stannar någonstans. Det är ju en stor fördel med månadskort då man kan åka hur mycket man vill.

 

        

 

Sedan blev det filmeftermiddag med Kärlek Deluxe som handlar om författarskap och relationer till olika människor och kulturkretsar. Jag tyckte det var roligt att se Martin Stenmark som skådespelare. Framför allt kände jag igen mig mycket i filmens berättelse och bekräftar bara hur försäljningsinriktad bokbranschen är i dag. Jag kan tycka det är skrämmande att försäljningssiffror ska få gå före litteraturens betydelse och värde. En bok som får lite mindre uppmärksamhet behöver per automatik inte vara sämre än den som får lite mer uppmärksamhet.

 

 

 

Nåväl, efter ett härligt bilrace med T har jag grottat ner mig i nordiska klassiker av bl a H.C Andersen, August Strindberg och Arne Norberg m fl. Nu är hon dock över midnatt så jag borde väl släcka ner…

 

God natt!

 

Av tj - 25 november 2015 20:33

 

Av tj - 25 november 2015 11:37

Denna dansade vi senast nu i måndags på Linedancen, superbra!



 

Av tj - 23 november 2015 16:09

Hej på er!


Är det någon som upplevt den första snön ännu? Här har det fortfarande inte kommit något och lär väl inte göra det heller på ett par dagar. Endast lite frost bara och en extrem kyla. I dag när jag vaknade visade termometern -3 och eftersom jag inte har något fungerande element blev det att jag klädde på mig lite extra.


 


I helgen blev det släktträff för hela slanten där jag höll föredrag om vår historia. Det har nämligen blivit så att jag besitter väldigt mycket kunskaper om familjen som jag i lördags delade med mig av. Dessutom passade stora släkten på att fira mig också, vilket var mycket trevligt och tacksamt. Jag är mest nöjd över att presentationen blev bra och att alla hängde med. Trodde inte publiken skulle vara så uppmärksam och deras reflektionsdel var mycket bra. Det blir VG på det, vilket är väldigt ärofyllt inom den akademiska världen! Anledningen till varför jag hade en reflektionsdel var för att de skulle få ut lite mer av föredraget och inte enbart fastna i personhistorieskrivningen. Riktigt intressant blir ju forskningen när man kontextualiserar den.


Den här veckan kommer jag förbereda mitt undervisningspass. Har införskaffat mig material från de bibliotek som finns på orten och hoppas det räcker. Jag måste även städa mitt rum snart eftersom jag får två nya bokhyllor till helgen…


Ni får ha det så bra så hörs vi!

 

 

Av tj - 22 november 2015 22:54

Dop i Göteborg. Det var min systers son som i helgen döptes. Jag har inte sett en bättre unge som var så stilla och var så hilma glad hela dagen. 

Han fick lite svårt att veta åt vilken kamera han skulle titta åt men sådana tillfällen kommer sällan!

Bilder från dopet och så säger jag godnatt!


       

Av tj - 20 november 2015 22:45


 

Av tj - 20 november 2015 14:57

Tjenare på er allseammans!!

Har mått dåligt under dagen med ont i halsen och en slängkyss av lite feber..

Detta ska ju inte få stoppa mig från att gå till filmvisningen ikväll ju! Ska dit med några alvedon i högsta beredskap, haha!

Idag har vi rengjort spabadet och fyllt med nytt vatten.. Det är faktiskt inte klokt hur kallt det är ,, om ni får gissa så hade ni kanske nu sagt,, - hum kanske 4 grader.... Det är 9 grader, men nu vid detta laget så har det väl stigit till 14 grader och det är svinkallt!


Tror jag får vänta till sena kvällen innnan jag vågar ta mig ett dopp. Apropå inget av detta,, igår träffades jag och J för att prata lite om hur vi ska lägga upp TJ-nytt, vi spelade in två sketcher så vi är ju i alla fall igång men båda två tycker att det är senare än förväntat.

   

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards