TJ

Alla inlägg under oktober 2013

Av tj - 26 oktober 2013 13:45

 

Av tj - 25 oktober 2013 23:56

Tja på er godkväll!


Nu är det några få timmar kvar och sedan drar 40 års jubileumet igång. Mycket står på schemat som vi ska hinna med och jag hoppas att jag kan hinna ta några bilder också!


Jag kommer såklart göra ett videoinlägg senare imorgon där nu får veta det mesta.


Godnatt på er allesammans och sov gött!

 

 

Av tj - 25 oktober 2013 16:20


Vad sysslar en blondin med när hon håller händerna hårt för öronen?

 
Svar: Hon försöker behålla en tanke.

 

Av tj - 25 oktober 2013 15:31


 

Av tj - 24 oktober 2013 23:43

Tja på er allesammans!!!

En mycket rolig kväll med massor av musik och munterheter!

Vi fick förrätt, varmrätt och efterrätt som alla var väldigt goda  


En tipsrunda följde med massa frågor om olika filmer som jag inte kunde ett dugg ska jag tala om. 

Men kvällens huvudsak kom efteråt då det blev show med sång och dans. Verkligen av blandad talang och en del överraskningar. Se upp julshowen jag ska med där.   


       



   

Av tj - 24 oktober 2013 10:15

 

Mamma fyller år i dag    Det firade vi med "gemensam frukost" och presentöppning. Hon har önskat sig böcker, skrivna av Lucy Dillon. Självklart är dessa nu i hennes ägor.


 

Av tj - 24 oktober 2013 00:47



 Buss stop är så sant! Alltid avstånd !.....  

Av tj - 23 oktober 2013 21:41

Hej hej   


Så var man tillbaka i bloggen. Att sitta vid datorer har varit lite vemodigt sedan bedragare från Microsoft ringde upp. Jag hade aldrig tidigare hört talas om sådana här bedrägerier. Däremot vet jag att virus och annat skit finns lite här och där. En del tycker säkert att det är självklart att slänga på luren när en engelsktalande person ringer och uppger att de är från Microsoft.

I efterhand inser jag min stora dumhet, men det är ju lätt att vara efterklok. Anledningen till att samtalet gick vidare var att jag känt av hur datorn blivit segare och att Microsoft gjorde en snabbkontroll. Men det gör de inte! Microsoft ringer aldrig upp dig, om du inte kontakt företaget innan.

Meningen med bedrägeriet är att fjärrstyra personens dator och sedan ta reda på kreditkortsuppgifter. Jag har kollat upp och efterforskat i det här bedrägeriet. Det verkar handla om en stor liga som nu riktar in sig på svenska datoranvändare. Eftersom vi alla bör varnas bloggar jag om detta, det var nära att jag råkade illa ut. Men den indiska ligan har inte fått några pengar och datorn är frisk och ren.

Ni tycker säkert att jag får skylla mig själv och tro mig, jag är grymt besviken på min godtrohet. I fortsättningen kommer jag att vara jobbig att förhandla med. Men jag är inte ensam, det har nyheterna bevisat. Det är därför viktigt att sprida informationen, snarare än att inte berätta.


Jag var ändå inte i riskzonen och allt är ju återställt. Även psyket har återhämtat sig och jag skriver igen. I morgon kan nog arbetet med Namn åt de döda fortlöpa som vanligt.


Ha det bra   

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards