TJ

Alla inlägg under februari 2014

Av tj - 19 februari 2014 23:19

Den 1 mars händer det grejer    Då vill jag ha premiär på min nya novell "Ung och vacker i Växjö"

När Emanuel såg sig om på Emmabodafestivalen, kunde han inte ana att det skulle få konsekvenser. Fruktansvärda konsekvenser. I ren desperation söker han upp sina få vänner från skoltiden. Men numera ruvar varje individ på hemligheter och egna problem. Den ena värre än den andra.
Plötsligt omkommer en av ungdomarna, och en polisutredning börjar ta fart. Och när polisassistent Karlsson förhör dessa, verkar hans egna problem inte så stora längre. Emanuel skyddar sina vänner genom att inte blanda in dem. Men snart kommer hemligheterna upp till ytan. Och väl då står deras vidare öden på spel. Vill du också veta sanningen?

Missa inte!

 

 

Av tj - 19 februari 2014 23:05

Tjenare !!


Idag har det blivit en väldigt kort dag minsann.

Från halv sex till halv tio. Imorgon gör vi oss redo för ännu en fotbollsdag..

Hur ska detta gå när jag idag och igår haft träningsvärk i benen, en är ju inte så van vid fotboll xD


Det blir i alla fall väldigt intressant. Får se hur många som kommer dessutom.  Det är lite till och från nu på sportlovet. 

 

  

 


Av tj - 19 februari 2014 12:00



   

Av tj - 18 februari 2014 22:09

 

Konverteringsmaskinen!

 

 

Av tj - 18 februari 2014 21:28

Tjenixen på er allesammans!


Idag har det varit 2 saker som hela dagen har handlat om....

Fotboll

Pingis


Idag började jag klockan 1 och då höll vi på med fotboll tills klockan 4 då jag fick cykla hem för lite vila, tack och lov!


Sen på kvällen spelades det mycket pingis och jag måste säga att jag börjar.....börjar bli bättre på det, får in flera bollar efter häftigt spel så bara glad!


Imorgon blir det en riktigt skön dag då jag börjar halv 6 xD


Tills vidare, glöm inte att anmäla er till "Veckans blogg" Det blir spännande att se vem som får bli länkad denna månaden!


För det andra ha det gött!!   


 

Av tj - 17 februari 2014 23:45


 


 

Av tj - 17 februari 2014 23:09

Praktikens första dag tänkte jag berätta lite kort om!  

Vi började dagen på simhallen med 25 ungar ungefär. Där fick de hålla på i äventyrsbadet bland annat medans vi gick runt lite och kollade så att allt var gött med dem!

Kvällen ägnades åt pingis och biljard för det mesta, samma uppgifter är det med, kolla så att allt är ok kanske utmana någon på en match o.s.v


Imorgon blir det samma tid och samma plats men lite fotbollsturnering, spännande!



Ha det gött!!

 

 

Av tj - 15 februari 2014 22:24

Arbetet följer efter en hela tiden. Veckan har varit ganska intensiv, mest på grund av att sportlovet nästa vecka innebär lite mer aktiviteter. Dessutom får vår lilla filial en praktikant från gymnasiet. Så innan jag gick för dagen i torsdags, gjorde jag i ordning arbete för mig själv och sen för den nye.
I går var man på föreläsning, följt av lite övningar. Och i dag har jag varit på konstutställning i Ljungby. Det är min kära släkting Gudrun Kellerman som ställer ut i biblioteket. Efteråt tog jag mig en liten rundtur på biblioteket i Ljungby.
Där fanns mycket att göra. Märkningen är inte klar än, och på barnavdelningen hade de lekt, så bokstäverna var i fel ordning. Så nu är det bekräftat: Jag är arbetsskadad!   
Det var allt!

 

 

In other languages

Kontakta oss.

    

Om oss!

   

Hej alla läsare!

 

Varmt välkomna till TJ-bloggen, som utöver dagliga inlägg producerar videoklipp, musik, bilder och mycket annat!
----------------
Welcome to the TJ Blog, in addition to daily posts, we produces videos, music, photos and more!

 

För mer info:

T's ord och bilder

Väntande text

 

Uppdateringar från J

Uppdaterad 25 oktober:

 

Månadens bilder!

 




 

Sociala medier

                

Media

              

Tips

     

Tävlingar

      

Övrigt

       

Regler för bloggen

      

Läs om hur du kommenterar, ställer frågor eller lämnar åsikter.

Vad vi accepterar eller annat som handlar om bilder och filmer.

  

Klicka här

Er hörna

     

Kommentera, möt och diskutera bloggen med andra läsare och oss.

 

Gör ditt inlägg direkt

Undrar ni något?

    

Missat något av det nya ?

J´s författarskap


Vilka länder besöker oss?

free counters

Läsvärda bloggar

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards